Pe lângă business-urile de tip servicii, mai sunt e-commerce-uri primesc comenzi prin intermediul apelurilor telefonice. Această practică se folosește mai ales dacă te adresezi unui public mai în vârstă care preferă să sune decât să plaseze comanda online.

Cum realizez reclame cu obiectivul de a aduce apeluri?

Varianta 1. Obiectivul Reach și butonul cu call to action “Call Now”

Primul pas este de a selecta obiectivul Reach, ceea ce înseamnă că focusul acestei campaniei va fi să ajungă cu reclama la cât mai multe persoane unice.

Butonul de Call to Action se va seta la nivel de reclamă. Mai apoi, trebuie introdus numărul de telefon unde dorești să fie direcționați clienții.

Pentru ca să selectezi un buton de Call to Action, trebuie bifată căsuță de a adăuga un URL unde va fi direcționat utilizatorul. Apelul se va realiza în momentul când se va apăsa butonul “Call Now”, iar dacă se dă click pe reclamă, utilizatorii vor accesa site-ul.

Varianta 2. Obiectivul Traffic și direcționarea utilizatorilor către apel

Primul pas este selectarea obiectivului Traffic, ceea ce înseamnă că focusul campaniei va fi să aducă cât mai mult trafic către direcția selecționată.

La nivel de reclamă, vei observa că poți alege direcționarea utilizatorilor către 3 căi: către site, către un eveniment de pe Facebook sau către apelare.

Precum la prima variantă, trebuie introdus numărul de telefon. Diferența între această variantă și cea precedentă este faptul că nu trebuie să adaugi un URL pe care utilizatorul să fie direcționat, ceea ce face ca butonul de Call to Action să fie predefinit “Call Now”.

Ambele variante sunt super ușor de implementat, dar intervine întrebarea ce variantă implementezi. Principalele diferențe sunt următoarele:

  • Obiectivul Reach vs Traffic

Setarea obiectivului este foarte important pentru campaniile de Facebook Ads deoarece acesta influențează opțiunile pe care le ai și publicul către vei afișa reclame.

Pentru obiectivul Reach, va încerca să afișeze reclama la cât mai multe persoane, deci frecvența va fi una mică, mai ales că poți să ai control asupra ei. În același timp, doar folosind acest obiectiv, vei putea selecta call to action-ul “Call Now” și să selectezi un URL final.

La obiectivul Traffic, vei avea opțiunea să optimizezi pentru Link Clicks sau Landing Page Views, ceea ce va duce la o frecvență mai ridică dacă consideră că utilizatorul este predispus să îndeplinească acțiunea dorită.

  • Call to Action “Call Now” – cu sau fără URL setat?

După cum s-a specificat, prima variantă poate direcționa utilizatorul și către site, dar și către apel. Aceasta ar fi o variantă benefică pentru business, dacă utilizatorul va fi direcționat către o pagină cu mai multe detalii despre cum poate intra în contact cu voi.

O variantă de test poate să fie o combinație dintre aceste 2 variante astfel încât să informăm câți mai mulți utilizatori noi printr-o campanie de Reach și o retargetare printr-o campanie de Traffic a utilizatorilor care nu au finalizat comanda. Tu ce părere ai?