Skip to content

Cum ne vor afecta reclamele schimbările aduse de iOS 14 (Clarificări de la Facebook)

Am scris la finalul lunii Decembrie că Facebook se pregătește de update-ul iOS 14, a celor de la Apple.

Am scris la finalul lunii Decembrie că Facebook se pregătește de update-ul iOS 14, a celor de la Apple.

Recent aceștia au revenit cu câteva clarificări și sfaturi pentru a ajuta business-urile să se pregătească pentru această schimbare majoră.

Ce știm sigur este că acest update va avea impact asupra raportării și procesării evenimentelor de tip conversie, din Facebook Pixel.

Mai specific, Apple va afișa un pop-up utilizatorilor de iOS 14 când aceștia vor folosi orice aplicație din App Store-ul lor, prin care îi anunță că nu va permite schimbul de anumite date personale cu aceste aplicații, DOAR dacă utilizatorii optează implicit și sunt de acord ca ei să fie “urmăriți”.

Facebook își ia măsuri pentru a răspunde acestei schimbări majore și vor folosi un nou protocol numit “Aggregated Event Measurement” prin care, spun ei, noi vom putea în continuare să rulăm reclame eficiente și targhetate, în timp ce ei mențin privacy-ul utilizatorilor iOS 14.

Cum te poți pregăti

Dacă rulezi campanii optimizate pentru evenimente de instalare aplicație (App):

Dacă rulezi campanii optimizate pentru conversiile care au loc pe website-ul afacerii tale:

  • Recomandarea Facebook este să-ți verifici domeniul site-ului pentru a evita orice întrerupere  a campaniilor, care pot apărea datorită acestui update.
  • Dacă deții domenii unde este instalat Pixelul și acest pixel este folosit de mai multe business-uri sau ad accounts, acest pas trebuie prioritizat!

Cum îți verifici domeniul?

Din Business Settings – Brand Safety – Domains – Add Domain.
Mai multe detalii aici: https://developers.facebook.com/docs/sharing/domain-verification

O altă schimbare majoră este că acest protocol “Aggregated Event Measurements” vine și cu o limitare a numărului de conversii. Vei putea folosi și măsura până la 8 conversii pentru optimizarea campaniilor tale.

Inițial, Facebook va configura conversiile care consideră ei că sunt cele mai relevante pentru business-ul tău, în funcție de istoricul tău.

Ce limitări sunt pentru crearea de reclame?

Pentru reclamele optimizate pentru evenimentele de Instalare Aplicație Mobilă (App):

  • Poți avea maxim 9 campanii care targhetează utilizatorii cu iOS 14, limitate la 5 ad seturi.
  • Poți opta doar pentru buying option Auction; Reach and Frequency nu vor fi disponibile
  • Nu poți renunța la opțiunea de a targheta sau nu utilizatorii de iOS 14, dacă ai publicat deja campania. Ai opțiunea să oprești campania și să modifici setarea, sau să ștergi campania

Pentru reclamele optimizate pentru evenimentele din website-ul tău:

  • Cum spuneam și mai sus, pixelul va optimiza pentru maxim 8 evenimente de conversii.

Inițial, Facebook va configura evenimentele care consideră că sunt cele mai relevante pentru business-ul tău, restul de evenimente vor fi inactive și nu se vor putea folosi pentru optimizarea campaniilor sau raportări.

  • Ad set-uri care au fost optimizate pentru o conversie care nu mai este disponibilă, se vor opri automat.

Statusuri noi de livrare (Delivery)

  • Updating Limit: Fiecare App ID este limitat la 9 campanii cu setarea iOS 14 activă. Când dezactivezi această setare, durează până la 72 de ore să se aplice
  • Pending Limit: Când ajungi la limita de 9 campanii cu setarea iOS 14, orice altă campanie pe care o creezi și o publici, nu va livra.

Aceste statusuri se aplică exclusiv pentru campaniile pentru iOS 14 App.

  • Unsupported Event: Acest status apare când optimizezi o campanie pentru un eveniment de conversie care nu se află în cele 8 evenimente prioritare. Campania va fi oprită automat
  • Setup Error: Poate apărea când nu ai asociat un domeniu cu pixelul tău

Aceste statusuri se aplică exclusiv pentru campaniile care au loc pe website-ul tău.

  • Updating Events: Când cineva modifică evenimentele de conversii, campania sau ad set-urile pot fi puse pe pauză. Durează până la 72 de ore ca update-ul să se aplice.

Acest status se aplică atât conversiilor de pe website cât și a celor de iOS 14 App.

Limitări pe partea de raportare

  • Raportări întârziate ( deplayed reporting ): Raportarea în timp real nu va mai fi disponibilă, pentru campaniile de iOS 14. Evenimentele de pe website se vor raporta în momentul când se întâmplă conversia
  • Rezultate estimative ( estimated results )
  • Atât pentru conversii de aplicații, cât și pentru web, defalcările pe livrare și acțiuni, cum ar fi vârsta, sexul, regiunea și plasarea reclamei, nu vor mai fi disponibile.
  • Schimbări la modelul de atribuire ( attribution window settings )

Modelul de atribuire se va seta la nivel de ad set, odată cu update-ul de iOS 14.Nu vor mai fi disponibile atribuirea pentru intervalele 28-day click-through, 28-day view-through, and 7-day view-through.

Ce intervale vor fi disponibile:

  • 1-day click
  • 7-day click (acest interval va deveni cel implicit)
  • 1-day click and 1-day view
  • 7-day click and 1-day view

Bineînțeles, cu această nouă opțiune de anti-tracking oferită de iOS 14, tot mai mulți utilizatori vor opta pentru a nu fi “urmăriți”. Deci vom resimți un impact asupra audiențelor noastre, în special în cazul Audiențelor Custom.

Ce e important de reținut este că Facebook a accentuat importanța de a ne verifica domeniul, înainte ca această schimbare să ruleze.

Care schimbare crezi că va avea cel mai mare impact asupra campaniilor noastre?

Sursă: https://www.facebook.com/business/help/331612538028890?id=428636648170202

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Autor Articol

Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Cele mai populare articole

Postări Recente

promovare social media marketing

Promovare prin Social Media Marketing

Afacerile online au o mulțime de oportunități în această perioadă în ceea ce privește promovarea. Iar din multitudinea de strategii de promovare social media marketing-ul

promovarea unui produs

Promovarea unui produs

Promovarea unui produs nou pe care l-ai lansat în online nu este întotdeauna o sarcină ușoară. Însă, cu ajutorul multitudinii de canale de promovare și