Skip to content

Calendar Social Media

calendar social media

Una dintre cele mai frecvente probleme în business atunci când ești activ pe rețelele de socializare se leagă de conținutul pe care îl postezi. 

În general atunci când ai o pagină oficială a afacerii tale îți dorești să oferi conținut constant și relevant iar acest lucru poate fi copleșitor uneori. 

Este demonstrat deja că o pagină activă de business pe rețelele de sociale generează mult mai mult trafic decât o pagină care postează doar din când în când. 

Iar pentru a crea postări de impact dar și de valoare este nevoie, de fapt, de o strategie în spate, fără de care postarea conținutului unic, relevant și constat pentru clienții tăi ar deveni imposibilă,  la un moment dat. 

A lăsa lucrurile la voia întâmplării, ceea ce multe business-uri încă o fac, nu îți va genera rezultatul pe care îl aștepți în social media. 

Așa că este timpul să începi să îți planifici conținutul din timp pentru a livra întotdeauna calitate către urmăritorii tăi și evident, pentru a-i păstra alături ca și clienți fideli .

Ce este calendarul social media?

Dacă ești deja un om de business cu siguranță te folosești de o agendă planner pentru a nu pierde lucruri importante și pentru a te asigura că vei realiza tot ceea ce trebuie în timp util. 

Fie că este o agendă fizică, fie un instrument online, acesta este un element care te ajută să rămâi organizat și să îți împlinești obiectivele in business.

Deși pare greu de crezut și în social media se aplică exact același principiu, pentru că până la urmă și aici este vorba tot despre afacerea ta, despre clienții tăi și despre vânzările generate prin intermediul acestor canale. 

Așadar și aici ai nevoie de un planner în care să notezi toată strategia ta pentru a nu omite lucruri care pot fi de interes pentru clienții sau afacerea ta. Iar organizarea din timp va face lucrurile sa fie mai ușoare și să creezi conținut de calitate, de fiecare dată.

Calendarul social media este de fapt o strategie, o planificare a conținutului viitor, specificând foarte precis ce vei posta, când și unde, într-un singur planner pe care îl vei aplica ulterior. 

Folosindu-te de un astfel de calendar vei evita stresul de a nu știi ce să mai postezi, vei evita repetarea aceluiași conținut și vei ține cont, chiar și de obiectivele afacerii tale dar și de nevoile clientului tău.

 Vei avea opțiunea inclusiv de a crea și programa conținut pentru campaniile de promovare de pe rețele de socializare pentru a te asigura că este totul planuit din timp și organizat. 

Dacă nu știi exact cum să îți creezi propriile campanii de promovare găsești în acest curs Facebook Ads sfaturi și recomandări de la foști angajați Facebook. 

Cu siguranță ai avut momente în care ai creat postări pe grabă pentru că trebuia să o faci, însă nu ai avut timp suficient la dispoziție pentru a le concepe în așa fel încât acestea să fie valoroase sau bine informate. 

Ei bine, cu un astfel de calendar vei evita aceste situații și te vei asigura întotdeauna că postările tale de calitate vor ajunge la timp la clienții tăi. 

Ce ar trebui să conțină un calendar de social media? 

Îți poți crea calendarul tău propriu pentru social media sau te poți folosi de template-uri predefinite care să te ajute în planul de marketing digital.

        Important este să găsești varianta optimă pentru tine, indiferent că te folosești de foi de calcul, de calendarul Google sau de alte aplicații. 

Pentru că fiecare rețea de socializare este diferită este recomandat să creezi un calendar separat pentru fiecare platformă în parte. 

Unele dintre cele mai de bază elemente pe care trebuie să le incluzi în calendarul tău sunt:

  • Rețeaua de socializare pe care va fi publicat conținutul;
  • Contul de pe care se va face postarea; 
  • Data și ora la care se postează conținutul;
  • Conținutul care urmează să fie publicat, inclusiv fotografii sau video-uri; 
  • Tipul de conținut (pentru feed sau story);
  • Persoana responsabilă;
  • Orice alte elemente care vor fi incluse în postare, precum link-uri sau etichete;
  • Informații suplimentare. Orice tip de informații care aduc și mai multă claritate sau verificarea dacă conținutul a fost postat conform planului cum ar fi resursele.
  • Scopul și obiectivul.

Cum îți creezi propriul calendar social media?

Înainte de a-ți crea un calendar social media este bine să bifezi câțiva pași elementari care te vor ajuta să creezi un calendar eficient. 

Un prim pas se referă la crearea liniei de editorial pentru calendar în social media. Iar pentru a face acest lucru tot ce trebuie e să înțelegi clar toate aspectele următoare;

  • cui te vei adresa;
  • ce îți dorești să faci public și ce nu ai vrea să postezi;
  • ce fel de hashtag-uri vei folosi (ideal ar fi să le personalizezi cu numele brandului tău)
  • ce fel de conținut va fi? ( informativ, promoțional, edicațional etc.)
  • cine va fi vocea care transmite mesajele și cu ce ton;  

În următorul pas decizi care sunt rețelele de socializare pe care vei posta conținutul după ce ai răspunsuri pentru toate întrebările de mai sus. 

            Pentru a alege cel mai bună variantă de platformă de socializare află ce este social media și ce presupune fiecare platformă pentru a te asigura că tot conținutul pe care îl vei publica se va adresa publicului care folosește cu adevărat platforma aleasă.

La pasul 3 stabilești frecvența postărilor pentru a te asigura că acoperi toate rețelele sociale pe care le-ai ales. 

La pasul 4 tot ce îți rămâne de făcut este să începi să notezi toate ideile în calendarul social media. 

Dacă alegi să creezi acest calendar și să nu te folosești de anumite șabloane predefinite ideal ar fi să alegi fie varianta unei foi de calcul Excel fie Spreadsheets din Google Drive. 

Un avantaj al celui de al doilea instrument este faptul că poți da accesul oricărei persoane în orice moment și de asemenea îl poți vizualiza de oriunde și de pe orice dispozitiv chiar și de mobil. 

În plus aici poți adăuga comentarii, discuta în timp real eventualele neclarități fără a mai fi nevoie de transmiterea unor mailuri sau mesaje separate.

După ce te-ai decis unde îți vei crea calendarul alege să te folosești de mai multe pagini pentru a face un calendar diferit pentru fiecare platformă de socializare și pentru a putea introduce în mod particular opțiunile de care este nevoie. Spre exemplu pentru Instagram nu vei avea nevoie de o coloană unde să adaugi link-uri pentru că nu este cazul. 

Folosește-te chiar și de o legendă care să rămână standard pentru diferitele tipuri de conținut pe care le vei posta. Îți va fi mult mai ușor de urmărit, cum ar, de exemplu, distribuirea postărilor de pe blog le vei colora cu galben, conținutul de vânzare de produse cu verde și așa mai departe. 

Inserează conținutul care va fi postat și imaginile sau link-urile aferente fiecărui conținut în parte dacă este vorba despre un video, un webinar sau o promovare de produs. 

Menționează pe fiecare pagină dacă este un calendar zilnic, săptămânal sau lunar și care sunt datele la care se va publica fiecare conținut dar și cine o va face. 

Template-uri de calendar social media

 Indiferent de modalitatea pe care o alegi pentru a-ți crea propriu calendar este important să fie pe înțelesul tău sau al echipei tale și ușor de utilizat și de accesat.Dacă va fi  nevoie ca mai mulți membrii ai echipei tale să acceseze acest calendar asigură-te ca vor avea acces cu toții la el. 

Pentru a te inspira am creat câteva exemple după care să te ghidezi  și pe care să le adaptezi afacerii tale. Calendarul poate fi creat pe zile, pe săptâmâni sau pe parcursul a unei luni. Dacă alegi să postezi zilnic creează un calendar inclusiv pe ore. 

Calendar pentru planul lunar 

Ideal ar fi să îți faci un plan pentru o lună întreagă în avans pentru fiecare platformă de socializare în parte. Îți va fi mult mai ușor să nu omiți vreo platformă, un anumit conținut sau să nu uiți de anumite evenimente. 

De asemenea, îți vei face o idee cât conținut trebuit să creezi și pentru câte platforme. Poate ai multe platforme pe care vei posta în aceeași zi, așadar un astfel de calendar te va ajuta.  Te poți folosi de template-uri digitale care îți pun la dispoziție diverse opțiuni sau îl poți crea în orice calendar online, precum Google Calendar.

Template calendar pentru conținutul din social media

 Un calendar de acest tip este foarte ușor de creat în Google Drive. Dacă îți dorești un template special cu opțiuni multiple găsesti pe site-urile sau platformele dedicate.

Acest tip de calendar social media te ajută să îți faci o imagine de ansamblu a conținutului, să creezi un mix foarte bun și să observi eventualele lipsuri în conținut. 

Poți trece conținutul pentru toate platformele pe care le folosești pe o singură pagină dacă nu ai de creat  mult conținut. Sau alege sa creezi mai multe pagini cu fiecare platforma în parte  dacă business-ul tău este activ pe mai multe platforme și este vorba despre un volum mai mare de postări


Template de calendar pentru conținut editorial în social media

Oamenii sunt din ce în ce mai interesați în a afla informații care să îi ajute. Iar dacă tu le oferi, din prisma unui specialist, conținutul de care au nevoie prin rețelele de socializare vor rămâne alături de tine.

Astfel că, ai nevoie și de o strategie de conținut editorial pe care îl vei distribui pe rețelele de socializare. Dacă îl planifici din timp te asiguri că ai întotdeauna ce să livrezi către clientul tău. 

Tool-uri pentru calendare social media de succes

Există multe variante online și platforme prin care iti poți crea propriul calendar pe lângă Google Drive sau Excel. 

Astfel că găsești mai jos câteva dintre cele mai cunoscute platforme de care te poți folosi atât pentru planificarea conținutului tău dar și pentru planificarea strategiei tale complete în social media.

Falcon

Cu ajutorul acestei platforme ai acces la mai multe funcții care te ajuta să afli nevoile clienților, să interacționezi cu ei, să evaluezi datele dar și să creezi conținut.

Falcon îți pune la dispoziție planuri diferite care includ atât calendar pentru conținut dar și un planificator pentru eventualele campanii.

Poți folosi acest calendar pentru Facebook, Instagram, LinkedIn, WhatsApp și chiar YouTube. Fiecare postare va fi programată în funcție de data și platforma de socializare pe care vei publica. 

Loomly

Un calendar foarte simplu de utilizat. Îl poți folosi pentru platformele mari de socializare precum Facebook, Instagram, LinkedIn dar si pentru Pinterest.  Acesta îți oferă chiar și recomandări și poate fi accesat de toți membrii echipei tale, având  inclusiv o opțiune de aprobare a postărilor. 

Monday.com

O platforma complexă, creată în special pentru echipe și managementul rețelelor sociale este un instrument foarte bun de folosit și îți oferă numeroase template-uri  de lucru. 

Aceasta platforma o poți utiliza împreuna cu echipa ta și pentru campaniile din social dar și pentru întreaga strategie de marketing. Poți seta proiecte, date și chiar  denumi responsabili pentru diverse conținuturi după tag-ul creat cu numele propriu. 

Buffer 

Buffer este un instrument foarte practic pentru managementul rețelelor sociale, în special pentru că iti oferă posibilitatea să gestionezi conținutul de pe mai multe conturi si de pe platforme diferite. 

Ai opțiuni variate de care te poți folosi de la redactare și personalizare a conținutului pentru fiecare rețea de socializare, la gestionare rapidă a acestora iar calendarul este organizat și vizibil. Tot conținutul poate fi editat sau optimizat. 

Hootsuite

O platformă care îți oferă aproape tot ce ai nevoie pentru a-ți gestiona complet conținutul din social media.l este Hootsuite.

Acest panificator interactiv deține galerii media pentru a-ți face o imagine a conținutul tău și ai opțiunea de previzualizare a postărilor chiar din calendar. 

Trello

O platformă care îți oferă un calendar editorial pentru social media de perspectivă a conținutului creat atât săptămânal cât și lunar. De la planificarea conferințelor, webinariilor, evenimentelor importante dar și a editorialelor acestea pot fi cu ușurință mutate în funcție de prioritate și de termenele de realizare. Ai inclusiv opțiunea de a crea task-uri pentru fiecare membru al echipei în parte și de a urmări planificarea făcută de pe mobil. 

Hubspot

Hubspot te ajută să îți gestionezi eficient conținutul care urmează să fie publicat pe oră și pentru fiecare platformă în parte. 

Îți oferă inclusiv recomandări și trucuri de care te poți folosi pe parcursul planificării și ai posibilitatea de a crea o legendă a conținutului pe culori.  Șabloanele pot fi copiate și utilizate pentru fiecare platformă în parte. 

Avantajele calendarului social media pentru afacerea ta

Calendarul social media are multiple avantaje pe lângă faptul că te scapă de stresul postatului zilnic și de cele mai multe ori haotic. 

         Te ajută să îți faci un plan pe termen lung după care să te ghidezi. Cu toate că ți se pare că trebuie să îi acorzi timp în plus pentru a-l realiza, garantat vei câștiga acest timp ulterior. 

     Iată ce alte avantaje și beneficii mai ai prin faptul că te folosești de un calendar social media în strategia ta online:

Îți oferă un moment bun de gândire sau brainstorming

Dacă obișnuiai până acum să faci un singur tip de postare, acum este timpul să te redefinești. Publicarea pe social media este complexă și te poți folosi de foarte multe direcții atunci când creezi conținut. 

Pornind de la obiectivele tale, de la nevoile și întrebările clienților tăi, de la comportamentul lor sau de la bucuria lor, îți vor veni o grămadă de idei interesante numai bune de făcut publice. 

Ia-ți timp pentru o analiză a postărilor tale de până acum și vezi ce subiecte nu ai atins încă. Vei găsi cu siguranță multă inspirație acolo. 

În plus dacă ai o echipă alături, cu care faci strategia pentru online, momentul în care alcătuiți calendarul poate deveni un moment extrem de bun pentru brainstorming. Pune-ți toate ideile pe foaie și planficați-le într-un conținut valoros pe social media. 

Te menține organizat, economisind astfel timp prețios

Cea mai bună metodă pentru a face o afacere să meargă ”ca pe roate” este organizarea precisă. O dată ce știi clar ce ai de făcut, ce urmează și când, înseamnă că nu ai cum să dai greș.  Iar obiectivele afacerii tale trebuie împlinite indiferent că ai inspirație sau nu.  

Planificarea din timp în social media te va ajuta să îți organizezi conținutul pe categorii sau segmente pe care îți dorești să le atingi și să eviți astfel chiar și multitasking-ul sau amânarea. 

Prin planul făcut în calendarul tău de social media te asiguri că vei genera conținut constant programând postările pe care le-ai planificat deja. Iar tu te poți bucura de timp pentru a te ocupa de alte lucruri sau, de ce nu, de timp pentru tine. 

Le oferi prezență constantă clienților tăi

Pentru a rămâne în mintea clientului trebuie să fi acolo constant. Acest lucru denotă implicare și te ajută nu doar în menținerea relației cu clienții tăi dar este un semn bun chiar și pentru algoritmul platformelor sociale. 

Conceperea unui calendar te va ajuta să postezi regulat indiferent de subiectul pe care îl vei aborda în postarea respectivă, indiferent că îți dorești să oferi informații sau ai lansat un produs nou. 

Îți menții publicul alături

O dată ce oferi prezență constantă și implicare este foarte clar că ai parte de interacțiune cu clienții tăi.

 În acest mod afli ce își doresc, știi la ce au reacționat bine și ce nu le-a plăcut și te poți folosi de toate aceste lucruri pentru a-ți îmbunătăți și mai mult strategia și calendarul de postări viitoare. Iar pentru că ești mereu ”pe gustul lor” îți vor rămâne alături. 

Te ajută să fii mereu ”pe fază”

Dacă ai deja un plan făcut pentru următoarea lună este foarte clar că nu trebuie să ții minte ce zile importante sau evenimente urmează, pentru că le ai deja notate și planificate. 

Iar a oferi conținut relevant pentru o anumită sărbătoare sau eveniment important este ca și cum ți-ai dubla șansele. Poți face oferte incredibile sau oferi conținut de tip festiv, care să aducă bucurie publicului tău, celui care te vor considera mereu pe fază. 

Îți îmbunătățește întreaga strategie online

Strategia de conținut împreună cu promovarea pe Facebook generează rezultate uimitoare. De ce? Pentru că o dată ce ai împărtășit conținut diversificat, constant, de calitate și bine organizat și ai evaluat rezultatele, reacțiile și interacțiunile te poți folosi de ele în strategia ta de promovare plătită. 

În plus, dacă ai o echipă (copywriteri, videografi, fotografi) care te ajută fiecare va știi exact ce și când să pregătească pentru a nu exista întârzieri.

Când să postezi conținut pe platformele sociale?

Este evident că după ce ai creat conținut bun pentru a fi publicat îți dorești ca acesta să ajungă la cât mai mulți oamen. Astfel că te întrebi cel mai probabil cum știi când este acesta, nu-i așa? 

Cel mai bun moment depinde de extrem de mulți factori pe lângă tipul audienței tale. Unii dintre aceștia se referă la locație, la platforma pe care vei publica (fiecare platforma are un moment diferit a impactului), tipul de conținut pe care îl vei publica dar și la modul în care urmăritorii tăi interacționează cu postările tale. 

Cu toate că există anumite variante de intervale orare recomandate de către anumiți specialiști, precum 09:00 – 10:00 și 13:00 – 15:00 pentru Facebook , 10:00 -11:00 și 22:00 – 06:00 în zilele de marți și joi pentru Linkedin și 16:00 – 02:00 pentru Instagram, acestea se pot sau nu potrivi publicului tău pentru că sunt date generale. 

Un element din care te poți inspira pentru a găsi intervalele potrivite pentru publicul tău este pe să te folosești și de informațiile din pagina ta de Facebook, spre exemplu, unde vei vedea clar intervalele orare în care următorii paginii tale sunt activi. 

Dar singura variantă și cea mai relevantă de a găsi orele potrivite pentru a-ți publica conținutul, în funcție  de platformă, este să identifici când a fost cea mai mare rată de impact a postărilor tale. 

În același timp, identifică orele la care publicul tău interacționează prin comentarii sau reacții la postările tale pentru a-ți personaliza intervalul postărilor în funcție de urmăritorii paginilor tale. 

Așadar, tot ce îți rămâne de făcut este să testezi, să analizezi și să îți personalizezi strategia în funcție de publicul tău țintă. 

Toate acestea împreună cu un calendar social media, întreaga activitate de pe rețelele de socializare va deveni mult mai ușoară, mai organizată și mai relevantă pentru clienții tăi.

   Chiar dacă nu ești singura afacere pe care ei o urmăresc, cu un astfel de plan, vei ieși în evidență și vei rămâne în topul preferințelor lor. 

Creează-ți acum propriul calendar și bucură-te de creșterea business-ului tău într-un mod cu totul profesionist. 

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce
Cele mai populare articole
Postări Recente

CPA marketing

CPA, acronimul care definește „Costul per acțiune”, reprezintă o metodă de afiliere prin care se câștigă bani destul de ușor, mai ales dacă reușești să

Cum sa faci bani din Tik Tok

Tik tok este o sursă interminabilă de nou, de altceva, diferită oarecum de celelalte aplicații cu care ne-am obișnuit până acum, care surprinde pe zi

Specialist marketing

Când vine vorba de promovarea unei afaceri, un specialist în marketing bun se dovedește a fi vital în a crește vizibilitatea companiei și, implicit, veniturile

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce