Skip to content

Marketing digital în 2022: Ghid Complet

marketing digital

Dacă ai o afacere online sau ești interesat de acest domeniu, cel mai probabil, vezi peste tot în jurul tău articole și resurse ce vorbesc despre marketing digital. Despre cum să-ți promovezi afacerea și despre ce beneficii are marketingul digital pentru business-ul tău.

Așa că ne-am gândit să realizăm un ghid complet despre tehnicile de marketing digital și despre principalele strategii care funcționează. În acest articol îți vom expune principalele lucruri la care trebuie să fii atent atunci când dorești să cochetezi cu marketingul digital și să te folosești de tehnicile de marketing digital și promovare online pentru a-ți crește afacerea.

Ce este marketingul digital?

Dacă ne întrebi obiectiv, nu există o definiție clară pentru marketing digital. Peste tot pe internet vei găsi o multitudine de informații și definiții diferite despre acest concept. Însă, la bază, conceptul de marketing digital reprezintă totalitatea modalităților de promovare online, realizată prin internet, folosite pentru a-ți face afacerea mai vizibilă și pentru a acapara mai multe vânzări.

În aria marketingului digital putem include toate tehnicile, strategiile și modalitățile de promovare disponibile pe internet. Toate canalele și instrumentele specifice pe care le folosim pentru a ne promova online.  

Avantajele marketingului digital

Există o mulțime de metode prin care poți să-ți promovezi afacerea. Însă, nu toate sunt la fel de eficiente. Marketingul digital are o serie de avantaje vizibile față de alte tipuri de promovare.

O campanie de marketing digital e una dintre cele mai eficiente modalități de a-ți crește afacerea și de a atrage clienți noi, deoarece se diferențiază de orice alt tip de promovare prin doi factori: măsurabilitateaa și accesibilitatea.

Pe internet poți să măsori orice acțiune importantă pentru tine. În momentul în care lansezi o campanie, poți să vezi cu exactitate și în timp real cât te costă o vizită pe site, cât te costă o adăugare în coș și cât te costă un client care cumpără de la tine.

Toate aceste elemente pe care le poți măsura fac ca marketingul digital să fie extrem de specific și de exact.

În plus, la nivel global, statistica arată că peste 30% din populația globală adultă folosește Facebook, iar Google este accesat de peste 90% dintre oamenii care caută ceva pe internet. Așadar, accesibilitatea acestor canale face ca promovarea online a afacerii tale să nu aibă limite.

Poți ajunge cu ușurință la oricine, oricând, știind exact cât te costă fiecare acțiune pentru a ajunge la acel client.

Marketingul digital conferă foarte multe oportunități afacerilor online, deoarece canalele de promovare disponibile sunt utilizate la scară globală de majoritatea oamenilor.

Principalele ramuri ale marketingului digital

Canalele de promovare pe care le poți utiliza pe internet sunt foarte diferite.  În mediul online avem la dispoziție o mulțime de instrumente pe care le putem folosi. În continuare vom discuta despre principalele ramuri pe care te poți axa când faci marketing digital.

Rețelele de socializare

Așa cum am spus, peste 30% din populația globală are la momentul actual un cont activ pe Facebook. Astfel că rețeaua socială Facebook a devenit o piață de desfacere enormă pentru antreprenorii care au afaceri online. Iar ca Facebook mai sunt o mulțime de rețele sociale pe care te poți promova: Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest etc.

Toate acestea sunt responsabile de livrarea unui volum de conținut uriaș pe care consumatorii în consumă zilnic. Afacerea ta are o mare oportunitate în a profita de expunerea pe care rețelele sociale o poate asigura conținutului creat și distribuit aici.

Reclamele pe Facebook

Atunci când ne gândim la promovare online în general, sunt două mari canale care ne vin în cap: Google Ads și Facebook Ads. Reclamele pe Facebook sunt printre cele mai eficiente metode de promovare online la momentul actual.

Facebook are peste 11 milioane de utilizatori în România. Gândește-te ce înseamnă pentru tine o potențială piață de 11 milioane de oameni unde să-ți afișezi produsele și serviciile. Câtă vizibilitate poți obține cu doar câteva click-uri necesare pentru a construi o reclamă pe Facebook?

Vrei să știi cum să faci reclame inteligente pe Facebook? Te putem ajuta cu asta în diferite moduri. Am realizat un ghid de promovare eficientă bazându-ne pe experiența noastră cu clienții pe care îi ajutăm cu astfel de servicii.  Însă, avem disponibile și cursuri video care să te ajute să înveți de la zero procesul de creare și optimizare a reclamelor Facebook . Iar pentru cei care vor să afle și din experiența altor specialiști cum să realizeze astfel de reclame, avem la dispoziție comunitatea AdSociety –singurul grup de Facebook Ads premium din România, dedicat specialiștilor din branșă.

PPC

PPC sau Pay Per Click reprezintă o serie de metode de promovare online bazate pe plata pe click. Cea mai des întâlnită metodă de promovare PPC este Google Ads. Acest tip de promovare funcționează pe următorul principiu: oamenii care caută pe Google produse sau servicii folosesc o serie de cuvinte cheie pentru a efectua căutările. Pe baza acelor cuvinte cheie tu poți să creezi anunțuri sponsorizate, care să conține cuvintele cheie și să sporească șansele ca site-ul tău să se afișeze pe prima poziție în Google atunci când oamenii caută cuvintele respective.

În plus, Google Ads oferă și o multitudine de alte instrumente de promovare precum promovarea prin Display ads – anunțuri grafice care apar pe site-urile de pe internet și care duc spre site-ul tău în momentul în care utilizatorii dau click pe bannerul grafic.

De asemenea, poți face reclame PPC și pe YouTube, reclame video, folosind tot Google Ads.

SEM

SEM sau Search Engine Marketing face referire la marketingul pe motoarele de căutare. Acest concept face referire atât la promovarea plătită prin Google Ads, de care discutam mai sus, dar și la promovarea organică folosind SEO (optimizarea pentru motoarele de căutare).

SEO funcționează pe același principiu ca Google Ads, însă aici nu trebuie să plătești bani pentru a te afișa pe cuvintele cheie, ci trebuie să optimizezi site-ul și conținutul site-ului tău pe acele cuvinte cheie pentru a crește șansa de a fi afișat pe primele poziții în Google.

Email Marketing

Acest tip de promovare digitală reprezintă adunarea unei liste de abonați pe email și comunicarea ofertelor și informațiilor relevante către ei, prin intermediul newsletterelor.

Avantajul acestui tip de strategie de marketing digital este faptul că are printre cele mai mari rate de conversie.   

 Content Marketing

Acest tip de promovare face referire la promovarea prin conținut. Cu alte cuvinte, redactarea de articole de blog, crearea de videoclipuri pentru canalele video, realizarea de postări pe social media. Tot ceea ce presupune promovarea produselor tale prin conținut, de orice tip, video, text, grafic, poate intra în sfera de content marketing.

Acest tip de conținut sporește încrederea utilizatorilor în brandul tău și are avantajul că te poate poziționa ca specialist în domeniul în care activezi.

Marketing afiliat

Acest tip de marketing presupune construirea unei rețete de promoteri care să promoveze produsele afacerii tale contra unui comision din fiecare vânzare realizată de ei. Este o modalitate bună de creștere a vânzărilor și este o metodă eficientă de promovare, fiind axată pe plata pe performanță.

Marketing Digital Offline

Există o serie de metode de marketing digital pe care le poți experimenta și în online. Desigur, nu va fi vorba de internet, însă aceste tipuri de promovare se axează tot pe tehnologia informației și a telecomunicațiilor, putând face astfel o paralelă cu digitalizarea.

TV

Promovarea prin spoturi TV poate fi un exemplu bun. Până nu demult, televiziunea înghițea încă cele mai mari bugete de marketing, fiind cel mai utilizat mod de promovare a afacerilor. Însă de curând mediul online a depășit televiziunea în ceea ce privește sumele investite în promovare. Însă, spoturile TV rămân o modalitate extrem de eficientă de creștere a vizibilității brandului tău.

Radio

Asemeni televiziunii, o modalitate eficientă de promovare în mediul offline este radioul. Spoturile Radio sunt extrem de eficiente în creșterea notorietății brandului. Sunt metode prin care poți lansa campanii promoționale și poți chiar influența vânzările pe termen scurt, dacă ai o campanie specifică adresată unui public local foarte bine definit.

Promovarea Telefonică

Fie că vorbim despre discuțiile telefonice cu potențialii clienți sau de campaniile de SMS marketing, promovarea prin telefonie este o metodă eficientă ce merită testată. SMS marketingul poate crește rata de conversie cu până la 70% spun unele statistici, deoarece aduce în discuție caracterul personal, intim, de comunicare cu clientul.

Crearea unei campanii de marketing digital eficientă

Pentru a crea o campanie eficientă de marketing digital ai nevoie de câțiva pași pe care trebuie să îi respecți.

Grupul țintă

Ca în fiecare activitate pe care o dezvolți în marketing, trebuie să îți cunoști foarte bine grupul țintă. Doar așa vei reuși să comunici un mesaj relevant, personalizat pe nevoile clienților tăi. Un mesaj care să îi facă să acționeze în modul în care îți dorești.

Nevoile cumpărătorului

Trebuie să cunoști mai bine ca oricând care sunt nevoile clienților tăi și în ce mod răspund produsele tale la acele nevoi. Trebuie să știi care sunt problemele pe care le rezolvă produsele tale și care sunt beneficiile pe care le așteaptă clienții de la produsele tale. Pentru că asta trebuie să scoți în față când promovezi afacerea.

Setarea obiectivelor clare

Ți-am arătat că marketingul digital este măsurabil și poți afla cu exactitate cât te costă fiecare acțiune făcută online de lead-urile tale. Însă, pentru ca totul să aibă o logică pentru tine, trebuie să știi să setezi obiective clare și smart. Folosește-te de metoda SMART pentru a seta obiectivele afacerii tale. Fă-le specifice, măsurabile, realizabile, realiste și axate în timp.

Așteptări realiste

Trebuie să înțelegi cum funcționează marketingul digital și să îți formezi o serie de așteptări realiste cu privire la campania și rezultatele tale. Pentru a te ajuta să faci asta avem și o serie de sugestii pentru tine.

Cărți despre marketing digital

Trecând prin aceste cărți vei reuși să înțelegi mai bine cum funcționează marketingul digital și să înveți mai multe despre acest subiect. Îți recomandăm să începi cu lucrarea “Becoming a Digital Marketer” de Gil Gildner. De asemenea, poți citi și lucrarea de referință a lui Philip Kotler, “Marketing 4.0”. Iar pentru o cunoaștere mai aprofundată a marketingului, recomandăm și cartea “This is Marketing” de Seth Godin.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Autor Articol

Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce

Cele mai populare articole

Postări Recente

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce