Skip to content

Marketing online: +15 idei care dau rezultate [GHID]

marketing online

Dacă ai o afacere online cel mai probabil vezi și în stânga și în dreapta, peste tot pe internet articole și videoclipuri despre marketing online. Despre cum să-ți promovezi afacerea și despre ce beneficii are marketingul online pentru business-ul tău.

Trebuie să știi că tehnicile de marketing online sunt extrem de volatile și ceea ce s-a aplicat până acum e posibil să nu mai fie atât de aplicabil în viitor, mai ales odată cu toate update-urile pe care platformele de marketing online le-au realizat acest an.

În acest articol îți vom expune 15 idei de promovare online care sunt aplicabile și în 2021. Dar, până atunci, să începem cu începutul.

Ce înțelegem prin marketing online?

Nu există o definiție clară pentru marketing online. Peste tot vei găsi o mulțime de informații diverse pe acest subiect. Însă, marketingul online, reprezintă mai exact totalitatea eforturilor de promovare pe care le realizezi pe internet pentru a-ți face afacerea mai vizibilă și pentru a acapara mai multe vânzări. În aria marketingului online integrăm toate tehnicile, strategiile și modalitățile de promovare pe internet.

De ce este important marketingul online pentru afacerea ta?

Există o mulțime de modalități de promovare a unei afaceri. Însă, nu toate sunt la fel de eficiente. Marketingul online este unul dintre cele mai eficiente modalități de a-ți crește afacerea și de a atrage noi clienți pentru tine. Asta datorită a doi factori extrem de importanți: măsurabilitatea și accesibilitatea.

La nivel global, conform specialiștilor, peste 33% din populația adultă folosește Facebook, iar Google este accesat de peste 90% dintre cei care caută informații pe internet. Astfel că, în 2021, dacă nu ești online cu afacerea ta, putem spune la fel de bine că nu exiști.

Marketingul online aduce foarte multe oportunități pentru promovarea afacerilor pe internet, deoarece canalele de promovare disponibile sunt utilizate la scară globală de majoritatea oamenilor. Iar acesta nu este singurul avantaj.

Diferența principală între marketing online și cel clasic

Așa cum spuneam mai sus, măsurabilitatea este un alt factor important pentru care marketingul online te poate ajuta în creșterea afacerii tale. Rezultatele din marketing sunt de cele mai multe ori greu de măsurat. Într-unul din citatele celebre despre marketing John Wanamaker spunea că “jumătate din bugetele de marketing sunt bani aruncați pe fereastră. Problema e că nu știm care jumătate.”

Ei bine, aici se face diferențierea clasică între marketingul online și cel classic. Online marketing-ul ne ajută să măsurăm cu exactitate rezultatele noastre și să le raportăm în timp real. Putem spune că marketingul online este singurul canal de promovare care oferă o astfel de posibilitate. Aici poți cunoaște în timp real cât te costă un om care interacționează cu reclama ta, intră pe site-ul tău sau cumpără un produs din magazinul tău online.

Desigur, canalele de promovare sunt și ele diferite, în online având social media, SEO, email marketing, pe când în era publicității clasice aveam TV-ul, spoturile radio, reclamele din media și OOH (out of home – afișaj stradal).

Atunci când ne gândim însă la promovare în general, trebuie să știm că aceste instrumente de marketing online sunt extreme de eficiente pentru afacerile noastre comparativ cu marketingul clasic, deoarece sunt mult mai accesibile și mai măsurabile.

Strategii și instrumente de marketing online

Haideți să vedem împreună și o serie de strategii de marketing online pe care le poți folosi pentru a-ți promova afacerea în 2021. Poți aplica din această listă ceea ce ți se potrivește, aceste strategii fiind de actualitate, testate și demonstrate că funcționează în prezent.

Marketing online prin intermediul blogului

Blogul este o minunată modalitate de a te promova gratuit, prin oferirea de content valoros. E un instrument puternic de brand și te poate ajuta să ajungi și pe o poziție bună în motoarele de căutare, dacă ai grijă să scrii articole SEO friendly. 

Marketingul online pe blog este cea mai puternică sursă de promovare gratis. Indiferent că eşti un nume în industria în care activezi sau nu, scriind articole educative, vei genera permanent trafic din partea audienţei tale, dar şi a celor interesaţi de subiect.

Ba mai mult, dacă eşti o autoritate într-o anumită nişă, este foarte posibil să îţi creşti şi numărul de clienţi. Oamenii apreciază conţinutul gratis şi prezinţi o credibilitate mult mai mare când ai expertiză într-un domeniu. Având expertiză, poţi fi vocea unei comunităţi numeroase, care se poate transforma în timp într-o bază de clienți loiali.

Marketing online prin Linkedin

LinkedIn este cea mai bună platformă pentru promovarea B2B în special, dar și dacă vrei să ajungi în atenţia profesioniștilor sau dacă eşti un angajator care îşi propune să angajeze oameni serioşi în firma sa. 

În cadrul platformei Linkedin, expertiza contează foarte mult şi, fără un portofoliu care să ţi-o ateste, rişti să nu primeşti solicitări și promovarea să funcționeze deficitar. Așadar, asigură-te că în momentul în care optezi pentru marketing online pe LinkedIn ai un brand solid în spate.

Marketing online prin conţinut video

Consider că marketingul prin conţinut video în 2021 trebuie creat strategic, cu scopul implementării unei strategii de construire a brandingului personal. Dacă doreşti să-ţi construieşti un brand personal, este esenţial să ai şi un canal de YouTube, pe lângă celelalte tipuri de conţinut pe care le produci. Astfel, ataci publicul ţintă din unghiuri diferite. Plus, lumea are un engagement mai mare la conţinut video.

În 2021, piața de online advertising este extrem de concurențială, deci nu te poți mulțumi doar cu o campanie de construcție a brandului personal prin reclame pe Facebook şi atât. Cel mai bine e să fii activ pe cât mai multe platforme (chiar şi Tik-Tok-ul este o variantă). Diversificarea canalelor și a tipului de conținut este esențială în această piață. Plus, să nu uităm faptul că YouTube a devenit al doilea cel mai important motor de căutare. 

Marketing online pe Facebook

Facebook este liderul de piață în ceea ce privește social media marketing-ul. Aici poți realiza o mulțime de tipuri de conținut și reclame plătite. Am discutat despre acest subiect în zeci de articole și postări pe pagina noastră și pe site.

Avantajele promovării pe Facebook sunt faptul că te poți adresa unei audiențe personalizate, în funcție de demografice, interese, comportamente. Poți alege să arăți reclamele doar fanilor tăi de pe Facebook sau doar oamenilor care au vizitat site-ul sau au realizat o anumită acțiune. 

Pentru a învăța cum să faci reclame Facebook ca un profesionist te invităm să descarci Ghidul Complet de Promovare Eficientă pentru afacerea ta. 

Marketing online pe Instagram

Cel mai important de menţionat este faptul că Instagram este o platformă care se bazează cel mai mult pe conţinut vizual. Poţi folosi descrieri foarte scurte, dar să nu confunzi niciodată o reclamă pe Instagram cu una pe Facebook.

Dacă vrei să-ţi promovezi afacerea pe Instagram, cel mai bine funcţionează o imagine out of the box, un element grafic ce iese în evidenţă şi captează instant atenţia. 

Cât despre marketingul plătit aici, te poți adresa influencerilor și poți alege să plasezi reclamele tale de Facebook și pe Instagram, folosind funcția de plasare reclame din Ads Manager, de fiecare dată când realizezi o reclamă.  

Campanii de promovare prin email marketing

Email marketing-ul este încă unul dintre cele mai puternice tipuri de promovare online, cu una dintre cele mai mari rate de conversii. Dacă vrei să faci email marketing eficient ai nevoie de un specialist în copywriting. Puterea unui email stă în textul pe care îl trimiți bazei tale de date. 

Partea bună este că pe mail, audienţa te poate cunoaşte cât mai bine. Atât uman, cât şi ca brand. Ideal este să ai un echilibru între conţinutul gratuit trimis şi mail-urile de vânzare. Dacă tratezi oamenii strict ca pe un portofel, cu mail-uri de genul “Cumpără acum”, devine obositor şi vor cumpăra de la altcineva. Asigură-te că eşti cunoscut cât mai bine, până să începi să trimiți email-uri de cumpărare. 

În email marketing funcționează bine principiul 80/20 – livrezi în proporţie de 80% conţinut gratis, prin care să ajuţi oamenii, iar 20% conținut de vânzare.

Marketing online prin SEO

Optimizarea pentru motoarele de căutare (Search Engine Optimization) reprezintă procesul prin care îţi optimizezi conţinutul, astfel încât acesta să fie cât mai uşor de găsit pentru cei interesaţi de un anumit domeniu. Dacă optimizezi corect conținutul care apare pe site-ul tău, Google teva premia, oferind site-ului o poziție mai bună în căutări. 

Nevoia principală a celor interesaţi de marketing, este să fie la curent cu tehnicile actuale de promovare, care le fac munca mai uşoară. Pe scurt, pentru o optimizare SEO incredibilă, e necesar să ştii exact cum gândeşte utilizatorul interesat de nişa ta, care sunt cuvintele pe care le caută cu privire la servicii și cum poți construi un conținut cât mai relevant bazându-te pe cuvintele cheie.

Content Marketing

Marketingul prin conţinut rămâne cea mai uşoară cale de a atrage noi clienţi şi de a genera trafic pe site-ul tău. De ce? Conţinutul gratis pe care îl oferi oamenilor face minuni în promovarea brandului tău și în construirea de autoritate. 

Acesta îţi fidelizează urmăritorii şi, în final, ei vor alege să cumpere de la brandul care a fost cât mai atent la nevoile lor şi nu i-a tratat strict ca pe o sursă de venit.

Marketing online cu ajutorul comunicatelor de presă

După ce am trecut prin atâtea instrumente de marketing online moderne, ar fi păcat să nu vorbim şi despre o metodă old school, anume promovarea cu ajutorul comunicatelor de presă. S-ar putea să rămâi uimit, pentru că această metodă este actuală şi astăzi pentru mulţi antreprenori.

În era în care tot mai multe brand-uri îşi fac promovare agresivă şi bombardează clienţii cu fel şi fel de reclame şi oferte deranjante, să te promovezi cu ajutorul comunicatelor de presă poate reprezenta un real succes. Gândeşte-te puţin. 

Mulţi oameni își formează obiceiuri de consum și acționează în funcție de trenduri. Iar acestea se formează bazându-se pe ce aud, pe ce văd, pe ce există în jurul lor, în sursele de unde ei își iau informația. 

Dacă practici strategii de marketing online care să te ajute prin comunicate de presă să creezi content util, cu scop strict de a-i informa pe cei interesaţi de lansarea unui produs sau serviciu, poți atrage o mulțime de oameni care să cumpere de la tine.

Marketing online prin campanii PPC

Astfel de strategii de marketing și instrumente de marketing online sunt ideale atunci când dorești să obţii rezultate rapid. 

Campaniile Pay-Per-Click funcţionează, ca principiu, în timp real, putând aduce rezultate chiar din prima zi în care sunt setate, dacă le folosești eficient. Însă, folosit ineficient acest canal PPC, în multe cazuri, este scump şi nu are rezultatele scontate. Tocmai de aceea, pentru a rula reclame PPC eficiente trebuie să ai experiență. 

Noi am pregătit un ghid specific pentru magazinele online care doresc să înțeleagă aceste mecanisme și să se promovez online eficient prin PPC, pe baza reclamelor Facebook. Îl poți descărca de aici.

Podcast și Vlogging

Podcast-urile contribuie masiv la crearea brandului personal în 2021. Atunci când inspiri sentimentul de familiaritate, oamenii nu mai sunt atât de reticenţi în a cumpăra produsele tale, pentru că au impresia că te cunosc deja şi prezinţi încredere prin conținutul de calitate.

Diferenţa dintre podcasting şi vlogging constă în metoda diferită de a atrage audienţa ta. În cazul vlogging-ului, poţi realiza fidelizarea urmăritorilor tăi printr-o serie de tipul daily vlog. Asta în cazul în care ai o activitate extrem de interesantă despre care să povestești zilnic. Prin podcast poți realiza discuții deschise, odată pe săptămână sau dezbateri pe anumite subiecte. 

Ebooks şi ghiduri

Atât ghidurile, cât şi ebook-urile sunt o modalitate inedită de a oferi calitate prin content. Acestea le creezi în momentul în care eşti o autoritate pe o anumită nişă și dorești să educi piața în acea direcție. 

E de preferat să lansezi un ebook și când vrei să promovezi produse sau servicii scumpe, pentru a încălzi piața și a atrage audiență în funnel-ul de promovare a serviciului final. 

Infografice

Infograficele reprezintă o combinaţie între analiza unor date şi proiectarea lor grafică, pentru a evidenţia nişte statistici, dar şi pentru a le parcurge mai uşor. Scopul acestora e de a compresa o cantitate enormă de informaţii, sub formă de schiţă, pentru a nu se pierde caracteristicile esenţiale ale acestora.

Poți prezenta informații despre piață, statistici sau chiar studii de caz prin intermediul acestor instrumente.

Seminare şi webinarii

Seminarele şi webinariile au rol strict informativ, însă pot reprezenta și o modalitate de vânzări foarte bună. Tu îi rezolvi omului o problemă, prezentându-i o mică parte din ceea ce o să primească dacă achiziționează produsul sau serviciul tău. 

Webinariile sunt noul trend în ceea ce privește vânzarea online și creșterea vizibilității brandului tău. 

Growth Hacking: Viitorul în marketing online

Growth hackerii reprezintă noua generaţie de marketeri, care se bazează pe testarea excesivă şi crearea unui set de strategii, cu scopul de a viza un canal cât mai bun de promovare a unei afaceri şi, în final, de a o creşte cât mai rapid.  De cele mai multe ori bugetele de care dispun astfel de campanii sunt limitate, iar atunci intră în scenă creativitatea și optimizarea sub orice aspect pentru a determina rezultate chiar și în campanii low-budget. 

Acestea sunt principalele instrumente de marketing online pe care le poți folosi pentru a te promova cu succes pe internet. Mai multe informații și strategii despre online marketing poți descoperi și în cărțile de specialitate. 

Cărți de marketing online

În domeniul de marketing online cărți recomandate sunt foarte multe, însă noi am ales 3 despre care considerăm că te vor ajuta să înțelegi imaginea de ansamblu și să înțelegi cum poți să-ți promovezi afacerea de la A la Z. 

Pentru o înțelegere cuprinzătoare a ceea ce înseamnă marketingul (atât online cât și clasic) te invităm să citești: Brainfluence – de Roger Dooley, DotCom Secrets – de Russel Bronson și Lansarea – de Jeff Walker. 

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Autor Articol

Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Cele mai populare articole

Postări Recente

promovare tik tok

Promovare pe Tik Tok

Dacă vrei să îţi promovezi businessul într-un mod creativ, Tik Tok este cea mai potrivită platformă. Prin conţinutul amuzant şi interactiv, această aplicaţie a dat

ce este tik tok

Ce este Tik Tok?

Tik Tok este aplicaţia mobilă care a dat lovitura în ultimii doi ani. Când te gândeşti la Tik Tok, cel mai probabil îţi vin în