20 Strategii de marketing care dau rezultate in 2022

strategii de marketing

Cuprins

Atunci când discutăm despre promovarea online a unei afaceri, trebuie să realizăm încă de la început importanța unei strategii de marketing. Fără o strategie construită corect nu vom reuși să atingem obiectivele stabilite și nu vom reuși să generăm niciodată rezultate cu adevărat.

În cele ce urmează vom discuta pe larg care este importanța unei strategii de marketing, dar și ce conține aceasta și cum se realizează. Iar apoi, vom detalia peste 20 de strategii de marketing pe care le-am testat și care au reușit să aducă rezultate.

Ce este o strategie de marketing?

O strategie de marketing este un plan menit să-ți ușureze munca și să te ajute să-ți crești afacerea. Hai să ne gândim la un exemplu comun. Să luăm ca exemplu o călătorie cu mașina. Atunci când pleci la drum, trebuie să știi clar câteva lucruri, pentru a-ți ușura călătoria și pentru a te asigura că ajungi la destinație. 

Trebuie să știi de unde pleci, încotro te îndrepți, care e distanța până acolo, care e traseul și de cât combustibil ai nevoie. Nu ai vrea să pleci într-un concediu și când pornești la drum să uiți să setezi pe GPS destinația finală. Cum ai mai ajunge acolo unde îți dorești?

La fel e și în marketing. Când te gândești să-ți promovezi afacerea și să alcătuiești o strategie de marketing, trebuie să știi care sunt obiectivele tale, ce costuri vei putea suporta, care sunt canalele potrivite de comunicare și promovare, cum acționezi și ce rezultate vor apărea în urma acțiunilor.

Delimitarea tuturor acestor elemente construiesc o strategie de marketing. Iar pe baza unei strategii de marketing bine construite, poți începe să-ți promovezi afacerea în diferite moduri pentru a te bucura de rezultate.

Care este rolul tehnicilor de marketing online în strategia unei firme?

Promovarea online a căpătat din ce în ce mai mult având în ultima vreme. În 2020, spre exemplu, aceasta a totalizat peste 5.5 miliarde de euro, conform cifrelor GPeC, înregistrând o creștere de 30% față de 2019.

Așadar, marketingul online are un loc aparte în strategia unei firme. Rolul tehnicilor de marketing online este să atragă cât mai mulți potențiali clienți, într-un mod cât mai profitabil pentru a te ajuta pe tine să-ți crești afacerea și să devii mai profitabil. Citeste mai multe despre tehnici de marketing online

Iar în acest sens online-ul are și un avantaj extrem de important: măsurabilitatea. Faptul că poți să măsori cu exactitate și în timp real rezultatele unor campanii de promovare online face ca tehnicile de marketing online să fie preferate de tot mai mulți oameni care aleg să se promoveze în online.

Ce trebuie să conțină o strategie eficientă de marketing?

Pentru a te asigura că ai o strategie de marketing eficientă, aceasta trebuie să ia în calcul o serie de factori de care va depinde succesul afacerii tale. În principal, orice strategii de marketing vei folosi, acestea trebuie să conțină foarte clar 4 elemente extrem de importante:

–          Piața țintă – segmentul de piață

–          Clientul ideal – avatarul

–          Bugetul de marketing

–          Obiectivele de marketing

Piața țintă

În momentul în care dorești să-ți promovezi afacerea, trebuie să știi foarte clar care este segmentul tău de piață, care este piața țintă. Trebuie să știi către cine te adresezi. Asta deoarece într-un fel vei promova servicii B2B, care se adresează companiilor și într-un mod cu totul diferit te vei adresa într-o campanie de promovare B2C, unde consumatorul final este persoană fizică.

Și până și în interiorul segmentului există substraturi. Vei discuta într-un anumit mod cu o companie aflată la început și vei folosi o altă strategie când te promovezi către o corporație.

Clientul Ideal – Avatarul

Atunci când realizezi o strategie de marketing trebuie să cunoști clientul ideal al afacerii tale. Cine este persoana care cumpără de la mine? Unde o găsesc? Cu ce își ocupă timpul? Ce nevoie și dorințe are?

Trebuie să știi toate aceste răspunsuri despre clienții tăi pentru a putea construi un mesaj puternic care să îi determine să cumpere de la tine și să te aleagă pe tine în detrimental concurenței, atunci când vor să cumpere un produs sau un serviciu.

Bugetul de marketing

Pentru a porni la drum cu promovarea afacerii tale ai nevoie de un buget de marketing. Bugetul de marketing este realizat în strânsă legătură cu obiectivele de marketing și cu scopul afacerii tale. Trebuie să știi clar cât te costă un client, cât încasezi de pe urma activității sale pe site-ul tău, cât costă să atragi click-uri noi pe site și raportat la toate acestea costuri să știi cât te va costa promovarea afacerii, pentru a ajunge acolo unde ți-ai propus, pentru a-ți atinge obiectivele. 

Obiectivele de marketing

Fiecare strategie trebuie să aibă un set de obiective clare și bine definite. Obiectivele de marketing trebuie să fie SMART pentru a putea fi concretizate în rezultate. Așadar, atunci când realizăm obiectivele de marketing pentru firma noastră acestea trebuie să ia în calcul formula SMART și să fie:

-S –specifice și definite clar

-M – măsurabile, să se poată raporta și măsura cu ușurință

– A – din englezescul “achievable” – realizabile, accesibile, care să permită atingerea lor

– R – realiste, să fie setate în conformitate cu realitatea

– T – din perspectiva timpului să fie definite și încadrate într-o perioadă concretă de timp. Să fie “time related” cum regăsim termenul original.

Un bun exemplu de obiectiv SMART ar fi: să creștem numărul de unități vândute, de la 100 la 120 în următoarele 3 luni.  Cu siguranță acest obiectiv este unul mult mai ușor de urmărit și de realizat decât clasicul “Vrem să creștem vânzările afacerii noastre”.

Haideți să descoperim în continuare cele mai des întâlnite strategii de marketing online pe care le putem aplica pentru a ne promova cu succes afacerea. Aceste lucruri funcționează și dacă suntem în căutarea unor strategii de marketing în servicii, dar și dacă dorim să ne promovăm o afacere de comerț online.

Strategii de marketing cu exemple

În cele ce urmează vom detalia 20 de idei de marketing și tehnici de marketing care funcționează în mediul online, cu exemple practice pentru ele. Astfel, vei putea să adaptezi informația și să găsești lucruri interesante pe care să le aplici și în afacerea ta.  

1.       Fă promovare împreună cu cei care au același public țintă și produse conexe

Probabil ai văzut și tu asocierea pe care am avut-o la DoAds cu Doru Pelivan în momentul în care am lansat cursul despre agenția ta de marketing online la cheie. Ei bine, Doru împărtășește cu noi o pasiune comună de foarte mult timp. Și doru conduce o agenție de marketing online, așa încât avem o piață comună și foarte multe produse și servicii conexe. Așadar, ne-am gândit că putem să ne unim forțele pentru a oferi și mai multă valoare pieței în această direcție.

2.       Folosește o strategie de marketing prin oferirea de instrumente gratuite

Astfel vei putea să-ți formezi foarte rapid o comunitate numeroasă și vei putea să motivezi oamenii să te urmărească, știind că vor primi valoare de fiecare dată când vor deschide un email de la tine sau vor citi o postare.

3.       Folosește ca tehnici de marketing funnel-uri de vânzare

Dacă te adresezi unui public rece, care nu te cunoaște, vei folosi un anumit limbaj, după care, în momentul în care oamenii interacționează cu tine trec în etapa următoare a pâlniei de vânzări. Folosește acest proces de filtrare a clienților potențiali pentru a-ți asigura succesul oricărei campanii. De la etapă la etapă folosește reclame diferite, limbaj diferit și comunică personalizat cu oamenii în funcție de etapa din funnel în care se află ei.

4.       Folosește-te de social media marketing

Social Media a devenit una dintre cele mai puternice surse de informare din lume. Doar în România sunt peste 11 milioane de oameni care au conturi de Facebook. Folosindu-te de tehnici de marketing pe social media, atât organic, prin postarea de conținut valoros, cât și plătit, prin reclamele Facebook, poți asigura o creștere sustenabilă afacerii tale.

5.       SEM / PPC

Aceste idei de marketing online fac referire la folosirea instrumentelor search engine marketing sau pay per click așa cum mai este cunoscut. PPC se referă la reclamele online de pe platforme precum Facebook sau Google, acolo unde plătești pe interacțiune. Astfel de reclame sunt extrem de avantajoase pentru afacerile online deoarece livrează rezultate măsurabile. Poți vedea și aici un studiu de caz cu privire la acest tip de reclame.

6.       Folosește metode de remarketing  

Remarketingul este unul dintre cele mai puternice instrumente de marketing online. El rețintește cu reclame persoanele care au interacționat deja cu site-ul tău sau cu pagina ta de Facebook dar nu au ajuns să facă acțiunea pe care ți-ai dorit-o tu.

7.       Crește reputația prin PR

Campaniile de PR pot asigura o imagine favorabilă brandului tău, pentru a te ajuta să vinzi mai mult atunci când te folosești de publicitatea plătită. Este foarte important să fii văzut cu ochi buni de către publicul tău, iar campaniile de PR te pot ajuta să faci asta.

8.       Folosește programe de afiliere

Există atâtea magazine online care reușesc să vândă produsele pe platforma lor proprie, însă aleg să vândă și pe Emag sau pe alte platforme. Așa funcționează marketingul afiliat. Vinzi prin canale de distribuție externe, plătind un procent din fiecare vânzare realizată extern, pentru a-ți crește piața de desfacere.

9.       Participă la evenimente din industrie

Faptul că ești în fața publicului tău țintă și în mediul offline, prin participarea la un eveniment sau la o conferință din domeniu te ajută enorm de mult să îți asiguri vizibilitate și memorabilitate brandului.

10.   Creează webinarii gratuite

Asemeni tehnicii de oferire a conținutului gratuit, aceste webinarii te ajută să oferi valoarea oamenilor și să îi pregătești pentru etapa de vânzare, să-i convingi că ceea ce le oferi tu merită prețul pe care ei urmează să-l plătească.

11.   SMS Marketing

Aceasta este o tehnică extrem de puternică deoarece apelează la intimitate. Când trimiți un mesaj pe telefon clientului tău, acesta are practic o discuție personală cu tine. Rata de conversie a acestor mesaje este una extrem de ridicată.

12.   Storytelling

Când apelezi la povești în marketing poți să crești vânzările semnificativ. Modul în care îl faci pe client să se identifice cu povestea și astfel cu brandul tău este un mod unic de vânzare. Poți face o vânzare fără a părea că vrei să vinzi de fapt. Știm cu toții că ne place să cumpărăm lucruri, însă nu ne place să ne fie vândute acestea.

13.   Email Marketing Automatizat

Email marketingul este în continuare unul din cele mai puternice moduri de a te promova. Folosește o secvență de email-uri personalizate și complet automatizate pentru a-ți face cunoscute ofertele publicului țintă.

14.   Inbound și Outbound marketing

Inbound marketing-ul presupune să atragi clientul spre produsele tale prin content valoros și prin tehnici de vânzare persuasivă. Outbound-ul presupune marketarea în mod direct, atunci când tu ești cel care inițiază vânzarea, tu promovezi produsul. Aceste tehnici mai sunt cunoscute și sub forma de pull marketing și push marketing.

15.   Guest post

Folosește-te de blogurile personalităților cunoscute pentru a posta acolo un articol de tip guest post care să ofere informații și valoare clienților potențiali ai respectivei persoane, pentru a-i transforma în potențiali clienți pentru produsele și serviciile tale.

16.   Podcasturi

Participarea la podcast, chiar și în postura de invitat, te poate poziționa cu ușurință ca expert pe domeniul discutat. Organiezază sau participă la astfel de evenimente pentru a te promova eficient și pentru a te poziționa ca expert pe nișa ta.

17.   Educă piața prin ebook-uri, ghiduri, infografice  și content

Content is still KING! Folosește conținutul gratuit pe care îl postezi pe blog sau pe site-ul tău pentru a educa piața. Un astfel de articol citești chiar tu acum, un ghid despre +20 strategii de marketing care funcționează pentru afacerea ta. Poți realiza și un ebook sau un infografic cu informații despre domeniul tău de activitate, pe care să-l folosești pentru a te promova cu succes.

18.   Influenceri

Știm cu toții campaniile Fashion Days cu Adelina Pestrițu. Brandul Fashion Days a ales să apeleze la o personalitate care are autoritate în domeniul modei pentru a-și promova produsele. Poți folosi și tu această strategie de marketing și poți apela la influencing pentru a promova brandul tău.

19.   Concursuri și give-away-uri

Deși e o politică aparte pentru astfel de evenimente pe Facebook, dacă ești sigur că nu încalci standardele poți încerca să pui în practică și astfel de idei de marketing pentru a te promova. Însă, cel mai bine ar fi să apelezi la un specialist în acest caz, pentru că majoritatea concursurilor realizate în online încalcă standardele și te poți trezi cu suspendarea paginii și contului.

20.   Tutoriale video

Poți să folosești canalul de YouTube al firmei tale pentru a crea tutoriale video despre domeniul tău, prin care să te poziționezi ca expert în domeniu. Promovarea prin astfel de metode de marketing online este eficientă mai ales în domeniile tehnice.

BONUS: Întrebări cheie pentru alegerea unei strategii de marketing  online corecte

În final, tot ce trebuie să știi pentru a-ți stabili o strategie de marketing online corectă este:

–          Cui te adresezi? Cine este clientul tău?

–          Ce vrei să oferi? Care este oferta unică pe care o ai pentru clienții tăi?

–          Cine ești tu? Ce anume îți conferă autoritate și ce anume te face expert pe acea arie?

–          Ce trebuie să facă clientul? Care sunt pașii prin care oamenii pot ajunge la produsele tale?

Răspunde-ți onest la aceste întrebări și creionează o strategie de marketing prin care să-ți poziționezi afacerea în ochii publicului tău țintă, folosind chiar unele idei de marketing din acest articol.  

Rezultatele nu vor întârzia să apară. 

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce