Skip to content

Promovarea unui produs

promovarea unui produs

Promovarea unui produs nou pe care l-ai lansat în online nu este întotdeauna o sarcină ușoară. Însă, cu ajutorul multitudinii de canale de promovare și strategii pe care le putem aplica, lucrurile se simplifică mult în ziua de azi.

Principalele metode de promovare a unui produs online folosite în România sunt campaniile PPC – pay per click. Iar canalele folosite pentru aceste campanii sunt Facebook Ads și Google Ads.

Statisticile arată că în 2020 piața de digital din România a depășit suma de 80 de milioane de euro. Iar din totalul acestei piețe, mult peste jumătate din sume sunt investite în Facebook Ads și Google Ads.

În rândurile ce urmează o să-ți oferim o serie de idei și strategii de promovare online pe care să le folosești pentru a crește eficiența campaniilor tale PPC și pentru a aduce rezultate mai bune din promovarea online.

Însă, până atunci, hai să vedem împreună ce ar trebui să iei în calcul înainte de a începe promovarea pentru produsul tău.

3 lucruri pe care trebuie să le știi înainte să setezi o campanie de promovare a unui produs

Chiar dacă vei avea un produs mai bun decât concurența ta și vrei să începi să îl promovezi, înainte de a te apuca trebuie să cunoști publicul țintă către care te adresezi cu acel produs. Altfel spus, trebuie să cunoști avatarul.

1.       AVATARUL – profilul clientului tău ideal

În mediul online există o serie de instrumente care te pot ajuta foarte rapid să identifici avatarul tău. Instrumente precum Google Analytics sau Facebook Pixel, care culeg informații despre vizitatori  de pe site-ul tău.

Aceste instrumente te pot ajuta să afli informații despre comportamentul oamenilor care îți vizitează site-ul, pe ce pagini intră cel mai des, ce informații le atrage interesul, cât stau pe site. De asemenea, poți afla date demografice de folos pentru tine. Poți vedea dacă site-ul tău este vizitat mai mult de femei sau de bărbați  și poți vedea ce vârstă au vizitatorii tăi. Poți să afli și regiunea geografică din care sunt vizitatorii tăi și o mulțime de alte date interesante.

Toate aceste date te vor ajuta să-ți construiești un profil țintă al clientului ideal, pentru a face promovarea mai eficientă. Desigur, mai trebuie să știi și care sunt nevoile și dorințele clienților tăi, unde îi poți găsi mai ușor și ce alte caracteristici te-ar putea ajuta să faci reclamele cât mai personalizate pentru ei.

2.       OBIECTIVELE – ce anume îți dorești de la business-ul tău și cum te va ajuta promovarea să obții acel lucru?

Trebuie să știi foarte specific ceea ce îți dorești, care este scopul și care sunt obiectivele tale, înainte de a lansa o campanie de promovare a unui produs. Obiectivele tale trebuie să fie S.M.A.R.T. Adică, să fie specifice, măsurabile, accesibile / realizabile (să poată fi îndeplinite), relevante și încadrate în timp.     

EXEMPLU:

Un obiectiv de genul “Vreau să-mi cresc vânzările” NU ESTE SMART!

Un obiectiv smart în această direcție ar fi “Vreau să-mi cresc vânzările cu 10% în următoarele 3 luni”

După ce ți-ai stabilit obiectivele generale de business, este foarte important să-ți aliniezi obiectivele de marketing cu cele generale. Să vezi cum te poate ajuta promovarea să ajungi la aceste obiective.

EXEMPLU:

Dacă obiectivul tău de business este creșterea vânzărilor cu 10% în următoarele 3 luni, un obiectiv de marketing care să contribuie la îndeplinirea acestui obiectiv de business ar putea fi creșterea ratei de conversie de la 1% la 1.5% pentru următoarea campanie derulată pe termen de 3 luni.

Doar în momentul în care îți cunoști specific obiectivele vei putea găsi un set de strategii de promovare a unui produs care să funcționeze și să-ți aducă rezultate. Iar asta ne face să trecem la următorul pas.

3.       STRATEGIILE DE PROMOVARE

În online există o mulțime de strategii și tehnici de promovare a unui produs. Asta nu înseamnă că vor fi toate potrivite pentru afacerea ta. Trebuie să alegi setul de strategii de promovare a unui produs care se pliază perfect pe obiectivele și pe avatarul tău de client.

Spre exemplu, dacă clienții tăi petrec  80% din timpul stat online pe Facebook și Instagram, canalele principale pe care ar trebui să realizezi campanii de publicitate online sunt Facebook și Instagram.

Când ai identificat strategiile potrivite, trebuie să vezi ce modalități de promovare a produselor există pentru a te adresa clienților tăi.

În continuare îți vom oferi o serie de 10 tehnici și strategii de promovare a unui produs, folosind instrumente și modalități din mediul online.

10 tehnici și strategii de promovare a unui produs în mediul online

Există două mari tehnici de promovare a unui produs în mediul online: promovarea organică și promovarea plătită.

Aceste modalități de promovare a produselor merg mână în mână și te ajută să aduci rezultate uimitoare afacerii tale, dacă le combini inteligent.

Promovarea organică te poate ajuta să-ți construiești o comunitate puternică, să-ți păstrezi mereu urmăritorii informați prin intermediul conținutului postat pe rețele sociale, pe blog, pe site-ul tău. Iar promovarea plătită te poate ajuta să atragi clienți noi și să îți crești volumul de vânzări și profitabilitatea business-ului.

Modalități de promovare a produselor în mod organic

În cadrul promovării organice este necesar să construiești conținut relevant și util pentru vizitatorii site-ului tău sau pentru urmăritorii canalelor sociale. Scopul acestui conținut este să informeze audiența ta despre cine ești, ce faci și cum poți ajuta.

Există mai multe tipuri de promovare organică pe care o poți face pentru a te asigura că afacerea ta e mereu în raza vizuală a publicului țintă. Noi îți vom descrie pe scurt 3 modalități principale

1.      Promovarea prin articole de blog

Articolele de blog sunt o modalitate incredibil de eficientă de a-ți crește numărul de vizitatori pe un site, fără să plătești pentru a-i atrage pe aceștia. De asemenea, sunt o modalitate de a comunica mereu cu publicul tău țintă.

Poți scrie pe blog despre ofertele și promoțiile tale, poți face articole informative despre produsele tale sau poți realiza interviuri cu specialiști din nișa ta, pentru a oferi valoare și informații relevante vizitatorilor tăi.

În plus, blogul este o mină de aur în optimizarea site-ului tău pentru motoarele de căutare (SEO). Te poți folosi de conținutul de aici pentru a-ți optimiza site-ul, așa încât, atunci când cineva caută pe Google produsul tău, site-ul tău să apară mai sus în căutări.   

2.      Promovarea organică prin Social Media

Postările tale de pe Facebook și Instagram sunt o sursă de inspirație pentru publicul tău. Așa poți să-ți creezi ușor un brand și să crești o comunitate de urmăritori care să fie mereu la curent cu tot ce mișcă în afacerea ta.

Poți posta pe Facebook poze și descrieri ale produselor tale sau recenzii de la clienți. Poți posta videoclipuri în care clienții arată cum se folosesc de produsele cumpărate de la tine, pentru a încuraja și pe alții să încerce produsele tale.

Poți posta fotografii de produs pe Instagram și poți realiza o mulțime de conținut valoros care să facă utilizatorii să te urmărească și să interacționeze cu tine.

3.      Promovarea prin grupuri și marketplace-uri

Prin intermediul unui grup de Facebook poți construi rapid o comunitate de urmăritori loiali brandului sau un grup de clienți fideli către care să vii constant cu oferte personalizate. Prin astfel de grupuri poți comunica direct cu audiența ta și poți dezbate probleme și idei de interes pentru clienții tăi.

În grupuri poți personaliza mesajele și poți organiza informația în module sau subiecte de discuții. Poți realiza live-uri speciale doar pentru cei care au acces la grup, pentru a le oferi informații valoroase. Astfel, crearea unui grup de facebook pentru urmăritorii sau chiar clienții afacerii tale este o metodă de promovare a unui produs foarte utilă, dacă este folosită la potențial maxim.  

Iar dacă alegi să-ți promovezi produsele pe marketplace poți influența și vânzările în mod organic. Anunțurile marketplace sunt modalități de promovare a produselor foarte eficiente în creșterea vânzărilor organice.

Aici poți să-ți promovezi produsele folosind o descriere de produs, poze de produs atractive și o secțiune de contact, care permite oamenilor interesați de acel produs să-ți scrie un mesaj sau să intre direct pe site, pe pagina produsului, pentru a-l comanda online.

Metodele de promovare organică a produselor tale sunt foarte eficiente. Iar atunci când adaugi în plan și componenta de promovare plătită, rezultatele nu vor întârzia să apară.

Metode de promovare a unui produs prin campanii plătite

Există o mulțime de modalități de promovare plătită a unui produs. Poți să te folosești de campanii Google Ads, campanii Facebook și Instagram Ads, campanii pe YouTube, LinkedIn sau TikTok, în funcție de specificul afacerii tale.

Noi, la DoAds, ne-am specializat în crearea de campanii eficiente pe Facebook Ads și Instagram Ads. Așadar, îți vom oferi o serie de idei de promovare a unui produs folosind aceste canale.

4.      Promovare produse online prin Facebook Ads

Facebook Ads este una dintre cele mai utilizate modalități de promovare a produselor online în România. Asta deoarece are o serie de avantaje care pot fi găsite cu greu pe alte canale.

Facebook are o multitudine de tipuri de campanii pe care le poți realiza pentru promovare, foarte multe obiective pe care le poți urmări și o modalitate de raportare și măsurare a rezultatelor foarte eficientă.

Când vrei să faci o campanie de promovare a unui produs, de exemplu, Facebook îți pune la dispoziție 11 obiective diferite de reclamă. Poți alege obiectivul potrivit, în funcție de ce anume îți dorești.

promovarea unui produs prin campanii de facebook ads

Reach sau Brand Awareness – Impact / Vizibilitatea Mărcii dacă dorești vizibilitate și creșterea nivelului de notorietate a brandului tău. Dacă vrei ca reclama ta să ajungă la cât mai multă lume.

Trafic – dacă dorești mai mulți vizitatori pe site sau mai multe accesări ale aplicației mobile. Tot prin obiectivul trafic poți trimite oamenii și către Messenger, pentru a atrage mesaje, însă rezultatele sunt mai eficiente dacă folosești obiectivul specific de mesaje pentru acest tip de campanie.   

Engagement – Interacțiuni – dacă dorești mai multe like-uri la pagină sau mai multe interacțiuni la o anumită postare de pe pagina ta. Acest obiectiv poate fi folosit pentru a crea dovezi sociale (social proof) – pentru a crește numărul de like-uri, comentarii și distribuiri la reclamele tale. De asemenea, poate fi folosit și pentru a atrage răspunsuri la un eveniment pe care îl organizezi online.

App Installs – Instalări de Aplicație – pentru mai multe descărcări și instalări ale aplicației tale din magazinul de aplicații  

Video ViewsVizualizări Clip Video – dacă îți dorești să faci multe vizualizări pentru un anumit clip video (poți folosi un clip video de prezentare a produsului pentru a obține mai multe vizualizări și pentru a prezenta produsul tău către oameni noi)

Lead Generation – Generarea de Clienți Potențiali – acest obiectiv te ajută să obții datele de contact ale persoanelor interesate de reclama ta, pentru a-i transforma ulterior din lead-uri (potențiali clienți) în clienți plătitori.

Messages – Mesaje – poți folosi acest tip de campanie pentru a atrage mai multe conversații cu oamenii interesați de brandul tău, pentru a-i atrage în Messenger, acolo unde poți discuta în privat cu ei.

Conversions – Conversii – acest tip de campanie urmărește realizarea unei acțiuni de interes pentru tine pe site-ul tău sau în aplicația ta mobilă. În genere, această campanie este folosită pentru a atrage un volum mai mare de vânzări.

Catalog Sales – Vânzări din Catalog – o campanie folosită în cazul în care ai un magazin online și ai un catalog de produse, pe baza căruia poți afișa reclame de vânzare. Folosești acest tip de reclamă dacă vrei să faci vânzarea directă a produselor tale.

Store Traffic – Trafic în Magazin – acest obiectiv este folosit pentru promovarea pe plan local, folosind adresa locației tale fizice. Poți să-ți promovezi, spre exemplu, magazinul fizic de produse sau showroom-ul pe plan local cu ajutorul unei astfel de campanii.

În plus, alături de multitudinea de obiective din care poți alege, Facebook îți pune la dispoziție și o serie de opțiuni avansate de targetare a reclamei. Poți alege din mai multe tipuri de audiențe: audiențe personalizate (pe baza unor criterii stabilite de tine), audiențe asemănătoare (pe care inteligența artificială le identifică în baza audiențelor personalizate create deja de tine) sau audiențe bazate pe criterii demografice, comportamentale și de interes.

Poți realiza și o multitudine de combinații între opțiunile avansate de livrare a reclamelor, poți alege mai multe tipuri de buget, reclamele Facebook Ads fiind extrem de flexibile în tot ceea ce presupune setarea și optimizarea lor.

Am realizat și un ghid specializat despre reclame pe Facebook Ads și Instagram Ads dacă ești interesat de mai multe detalii în acest sens. Sau poți să te înscrii cursul avansat de Facebook Ads – Do Ads Like a Pro pe care l-am lansat și am ajutat prin intermediul său sute de cursanți să-ți facă reclamele mai eficient.

5.      Promovare produse online prin Instagram Ads

O campanie de promovare produse online prin Instagram poate fi realizată tot din platforma de administrare a reclamelor pe Facebook, deoarece Instagram este deținut tot de Facebook.

Ce poți face pentru a te adresa consumatorilor doar pe Instagram este să selectezi, în cadrul secțiunii de plasare a reclamei, plasarea reclamei manual, doar pe canalul Instagram.  

Pe Instagram poți folosi o reclamă diferită decât pe Facebook, deoarece modalitatea de afișare diferă și formatul reclamei este diferit.

Dacă dorești detalii avansate pe acest subiect, le găsești și pe acestea în ghidul de reclame DoAds.

6.      Promovare produse prin Messenger Ads și Chatbots

O modalitate extrem de eficientă de promovare plătită prin Facebook Ads este promovarea prin intermediul reclamelor de mesaje, la care se adaugă integrarea unui chatbot – un roboțel prin care poți construi flow-uri de mesaje personalizate.

Astfel de campanie folosește extrem de mult în cazul produselor mai scumpe sau a serviciilor ce nu pot fi vândute direct online. Dacă ai nevoie de o discuție preliminară cu clientul potențial înainte de a vinde produsul, acest tip de campanie este exact ce ai nevoie.

Este o oportunitate uriașă să folosești astfel de campanii, deoarece pentru o perioadă de timp ele au fost interzise datorită implementării GDPR.

Acum ele pot fi folosite din nou, așa încât poți să te bucuri la potențial maxim de acest obiectiv care te poate ajuta să afli informații personalizate despre publicul tău și să obții o mulțime de date despre ei, chiar discutând cu aceștia.

7.       Strategii de promovare a unui produs prin Facebook + CRM

Pentru cei care au un sistem de business care presupune atragerea de lead-uri înainte de închiderea vânzării (spre exemplu, domeniul de vânzări auto sau firmele de prestări servicii), Facebook oferă o posibilitate de a maximiza procesul de conversie a lead-urilor prin alăturarea unui CRM – un sistem personalizat de triere și calificare a clienților potențiali.

La fel ca și în cazul campaniilor cu Chatbots, CRM-ul este o soluție externă Facebook, care se poate integra pentru a spori rezultatele campaniilor de lead generation. Un astfel de sistem te poate ajuta să-ți organizezi perfect baza de date cu potențiali clienți și să faci într-un mod profesionist întreg procesul de calificare a acestora (lead nurturing).

Alte idei de promovare a unui produs pe care le poți încerca pentru a crește vânzările

Alături de metodele de promovare organică și cele plătite pe care le-am discutat mai sus, mai există o mulțime de idei de promovare a unui produs pe care le poți testa pentru a vedea ce rezultate aduc acestea în afacerea ta.

Vom continua lista celor 10 strategii și modalități de promovare, oferindu-ți și alte idei de promovare pentru produse online.

8.      Promovare plătită prin Google Ads

La fel ca în cazul Facebook Ads, Google oferă propriul sistem de promovare online prin care poți realiza campanii PPC. Și aici ai parte de obiective specifice de reclame, posibilitatea de a crea audiențe și o vastă tipologie de modalități de afișare a reclamei – poți face reclame cu anunțuri text, reclame cu bannere, reclame video sau reclame cu cataloage de produse – Shopping Ads.

De cele mai multe ori, afacerile care abordează promovarea online din perspectiva unui funnel multichannel – adică folosesc mai multe canale în strategia lor de promovare, tind să aibă rezultate mai accentuate.

Așadar, poți alătura oricând la promovare prin Facebook Ads și reclamele Google pentru a crește eficiența campaniilor tale de promovare.  

9.      Promovarea unui produs prin afiliere

Acest tip de promovare presupune construirea unei rețete de promoteri care să-ți vândă produsele pe baza unui comision. Există și platforme specializate în România care oferă astfel de servicii. Una dintre cele mai cunoscute este 2Performant.

Promovarea prin afiliere are avantajul că îți oferă posibilitatea de a plăti afiliaților doar în funcție de rezultate, oferind un comision bazat pe vânzările realizate de fiecare afiliat.  

10.  Promovarea unui produs prin Email Marketing

O modalitate foarte interesantă de promovare în mediul online rămâne în continuare Email Marketing-ul. Dacă este folosit cum trebuie, email marketing-ul poate contribui cu cifre serioase la creșterea ratei de conversie generale pentru business-ul tău.

Pentru a realiza email-uri de vânzare bune vei avea nevoie de un copywriter profesionist, care să te ajute să adaptezi un mesaj de promovare a unui produs într-un mod natural pe acest canal.

Campanie de promovare a unui produs – exemplu și sfaturi

Ce trebuie să știi când vrei să faci o campanie de promovare a unui produs? Indiferent de canalul pe care l-ai alege, trebuie să iei în calcul câteva lucruri care pot influența rezultatele tale.

Un lucru foarte important este mesajul publicitar.

·         Trebuie să ai un mesaj de promovare a unui produs adaptat publicului țintă

·         Trebuie ca mesajul tău să poziționeze clar beneficiile produsului

·         Trebuie să iei în calcul creativul reclamei – bannerul – acesta este la fel de important ca un mesaj de promovare bun

·         Trebuie să iei în calcul conceptul de storytelling- reclama care nu spune o poveste are șanse mici la succes

Iată un exemplu de reclamă bazată pe storytelling.

promovarea unui produs prin reclame de storytelling

Un alt lucru foarte important este contextul

Cu cât faci reclamele mai apropiate de contextul actual în care se află clientul tău, cu atât succesul e mai mare.

Mesajul unei reclame puternice trebuie să fie adaptat la situația economică / politică / socială actuală. Trebuie să ofere o soluție la problemele generate de context.  

Iată un astfel de exemplu de reclamă

promovarea unui produs prin reclame contextuale

Dacă vei lua în calcul toate aceste elemente prezentate mai sus și vei gândi o strategie de promovare bazată pe mai multe canale și pe idei de promovare diferite, cu siguranță vei avea succes cu afacerea ta. 

Dacă ai nevoie de ajutor în setarea unor campanii eficiente pe Facebook sau Instagram, ne poți contacta.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Autor Articol

Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Cele mai populare articole

Postări Recente

promovare social media marketing

Promovare prin Social Media Marketing

Afacerile online au o mulțime de oportunități în această perioadă în ceea ce privește promovarea. Iar din multitudinea de strategii de promovare social media marketing-ul

promovarea unui produs

Promovarea unui produs

Promovarea unui produs nou pe care l-ai lansat în online nu este întotdeauna o sarcină ușoară. Însă, cu ajutorul multitudinii de canale de promovare și