Promovarea pe partea de Facebook și de Instagram implică multă creativitatea și testare. Având în vedere că plata se realizează per afișare, atunci contează foarte mult ce reclamă afișezi. În plus, utilizatorii scrolează foarte rapid printre postări, ceea ce duce la un consum foarte mare de conținut și trebuie să captezi interesul publicului țintă.

De aceea este foarte bine să introduci câte un mic truc prin care să atragi atenția și mereu să testezi noi creative.

  • Folosește formatul pătrat

În anii trecuți, formatul recomandat pentru partea vizuală era de 1200×628 px, deci landscape. Acum, Facebook recomandă 1080x1080px și se vede bine atât pe desktop, cât și pe mobile. Acesta arată bine și pe orice plasament, indiferent dacă este feed, story sau banner într-un articol.

  • Folosește mesaje scurte și concise

În comparație cu reclamele de pe Google, Facebook nu impune o limită de caractere, dar în același timp este recomandat ca să nu apară butonul de “See more”. Utilizatorii nu au răbdare să citească foarte mult text, de aceea se recomandă mai mult partea vizuală.

În același timp, mesajele trebuie să fie în concordanță cu etapa din procesul de achiziție în care este utilizator. Dacă te adresezi unui public rece, care nu îți cunoaște business-ul, este dificil să îl convingi cu un mesaj de “Cumpără acum! Stocurile se epuizează rapid!”, când acesta nu a descoperit ce produse comercializezi.

  • Folosește imagini sugestive cu produsul

Vizualul contează foarte mult, dar în același timp să evidențiezi produsul pe care îl promovezi. O variantă de prezentare poate fi implementarea unui slideshow prin care folosești mai multe imagini cu produsul, în diferite ipostaze.

  • Descrie utilitatea produsului

În momentul când utilizatorul are nevoie de produsul tău va fi mult mai ușor de convins să comande și nu va mai sta pe gânduri. Dacă promovezi un produs nou, iar publicul tău este unul extins, atunci dezvoltă o strategie de marketing și creează nevoia, educă-l pe utilizator.

  • Folosește emoticoanele

Dacă tone of voice-ul folosit pe site, pe conturile de Social Media etc. îți permit să folosești emoticoanele, încearcă să le folosești cu moderație. Este un mod eficient prin care să atragi atenția asupra textului, să evidențiezi diferențiatorii de marketing sau să marchezi sintagmele importante din mesaj.

  • Trendurile se schimbă mereu!

Este important să fii la zi cu trendurile și cu ce se întâmplă în piață. Dacă lumea este îndemnată să petreacă mai mult timp acasă, promovează detaliile legate de livrare sau faptul că este mult mai ușor să plătești cu cardul.

Dacă produsele tale se adresau unui public mai în vârstă și observi că dau click pe reclamă, dar nu finalizează comanda, evidențiază faptul că ar putea comanda telefonic.