Specialist marketing

specialist marketing

Cuprins

Când vine vorba de promovarea unei afaceri, un specialist în marketing bun se dovedește a fi vital în a crește vizibilitatea companiei și, implicit, veniturile acesteia. Acesta este un expert în promovarea online și offline, un om indispensabil pentru o afacere de succes. 

Dincolo de alte variabile care ar trebui să fie luate în considerare pentru a avea succes, marketing-ul este una dintre cele mai de impact criterii care trebuie îndeplinite cu mare seriozitate. 

Descoperă, în continuare toate informațiile privitoare la meseria de specialist marketing.

Ce face un specialist marketing?

Dacă te gândești la, cu ce se ocupă un specialist marketing, totul poate fi definit prin versatilitate și abordare multilaterală. 

În principal, se ocupă cu promovarea afacerii, crearea de campanii publicitare, stabilind tendințele în materie de marketing. 

Bineînțeles, metodele de promovare pot fi foarte diferite de la o afacere la alta, astfel încât niciodată nu poți ști ce te așteaptă.

În cele din urmă, ajunge să se angajeze în foarte multe strategii de marketing, printre care stabilirea prețurilor pe baza statisticilor demografice pentru a ținti anumite categorii de clienți, crearea de conținut, campanii și proiecte de marketing. 

Un specialist în marketing care știe ce face îți poate duce afacerea la nivelul pe care ți l-ai dorit întotdeauna.

Fișa postului a unui specialist marketing

Există multe atribuții care alcătuiesc fișa postului unui specialist marketing, în același timp extrem de diverse. 

Dacă la început se va ocupa de sarcini mai mici cum ar fi promovarea țintită, brainstorming, creare de conținut și optimizare, va ajunge chiar să creeze strategii complete de marketing, ajutând companiile și brandurile să se interconecteze cu clienții și cerințele acestora.

Specialistul în marketing va analiza datele statistice privitoare la comportamentul de achiziție al oamenilor, dinamica economică, respectiv cât cumpără oamenii, în ce categorie de vârstă se încadrează și chiar câți bani cheltuiesc, în medie, aceștia. 

De asemenea, un specialist în marketing poate lucra și cu alte persoane pentru a pune la punct strategii de afaceri viabile.

Calitățile unui specialist marketing

Dincolo de a fi o persoană comunicativă, care poate lucra în echipă și este întotdeauna dispusă să asculte, calitățile unui specialist marketing se înscriu într-o gamă variată de trăsături. Un specialist marketing trebuie, înainte de toate, să aibă cunoștințele necesare pentru a putea crea strategii de marketing cu impact, viabile, ale căror rezultate să se facă resimțite pe parcurs.

Ceea ce înseamnă, evident, că trebuie să aibă capacitatea de a discerne între posibilele scenarii aferente abordării unei anumite strategii, pentru a evita eventualele greșeli. 

Trebuie să știe să interpreteze anumite tipuri de date statistice, să fie versatil în ceea ce privește abordarea anumitor situații, creativ, și, de altfel, să se plieze pe diferitele sarcini care i se solicită.

Pe scurt calitățile unui specialist marketing sunt:

  • creativitate
  • versatilitate
  • flexibilitate
  • time management
  • management al documentelor și clienților
  • organizare
  • planificare
  • atenție la detalii
  • luarea rapidă de decizii
  • capacitatea de analiză și sortare/ordonare după priorități
  • comunicare
  • empatie
  • adaptabilitate
  • capacitatea de învățare continuă

Salariu ca specialist marketing

Pentru că, orice muncă trebuie remunerată, intervalul de salarii pentru o persoană care lucrează în România, în categoria marketing, publicitate și PR este, de obicei, între 3.000 de RON și poate ajunge chiar și la 10.000 de RON. 

Cu toate acestea, privitor la salariul unui specialist în marketing, nu există întocmai o sumă exactă, aceasta depinzând de angajator.

Chiar dacă la început, ca junior marketing specialist, salariul va fi ceva mai mic, cu timpul, odată cu validarea rezultatelor strategiei pe care ai dezvoltat-o, cu siguranță acesta va crește. 

Pe lângă bonusurile de care vei avea parte, vei avea și posibilitatea de a-ți perfecționa aptitudinile și calitățile într-un mediu optim, înconjurat de oameni cu aceleași pasiuni.

Ce înseamnă să fii expert în marketing?

Să fii expert în marketing înseamnă să știi nu doar cum să implementezi o strategie de afaceri viabilă, cu rezultate scontate, ci și să urmărești dinamica evolutivă în ceea ce privește tendințele în materie de marketing. 

Sunt multe lucruri pe care trebuie să le iei în considerare și cărora să le acorzi atenție sporită, deoarece deseori se poate greși involuntar.

Cu toate acestea, o persoană expertă în marketing poate reprezenta factorul cu cel mai mare impact într-o afacere. 

Dezvoltând strategii țintite de afaceri, va ajunge mult mai ușor la oameni și, astfel, la potențiali clienți. 

Chiar dacă rezultatele nu vor fi vizibile de la bun început, acestea vor apărea în timp și, mai mult decât atât, vor ajunge să fie constante și chiar să crească.

Atribuții ca specialist marketing

Referitor la atribuțiile unui specialist de marketing, sunt multe sarcini pe care o persoană în acest domeniu le are de făcut. 

Un specialist de marketing, trebuie să creeze campanii publicitare, să țină comunitatea în engagement, să crească vizibilitatea unei afaceri și, astfel, să-i crească vânzările. 

Este greu de definit o listă clară de atribuții, dat fiind faptul că, în funcție de caz, acestea sunt foarte variate.

Iată, câteva atribuții ale specialistului marketing în general:

  • strategie de marketing;
  • setare și creare campanii de marketing;
  • redactare materiale de marketing;
  • coordonare echipă de content writeri și copywriteri;
  • măsurare, analiză și raportare rezultate ale campaniilor de marketing;
  • găsire oportunități de promovare, reclamă, cross-posting.

Pregătirea necesară pentru a deveni specialist în marketing

Pentru a deveni specialist în marketing, bineînțeles că poți urma o facultate în domeniu, acreditată și avizată. 

Cu toate acestea, asta nu este totul, ci trebuie să înveți în permanență, iar acest lucru îl faci cel mai bine la locul de muncă. D

e asemenea, există multe persoane specialiste în marketing care au obținut acreditarea în urma absolvirii unor cursuri online. 

După ce ai terminat o facultate în domeniu, fie că vorbim despre licență sau masterat, există și anumite certificări și calificări pe care le poți dobândi ulterior. Acestea te vor ajuta să te specializezi mult mai bine pe un anumit profil, chiar în ceea ce privește marketing-ul. Important este, după cum am spus, să-ți placă ceea ce faci și, evident, să fii bun.

De aceea, dacă vrei să devii specialist în marketing, dar nu ai studii universitare în domeniul marketingului sau al comunicării poți accesa informațiile necesare prin mai multe opțiuni:

  • mergi la un internship la o firmă de marketing, agenție de marketing cu scopul de a învăța practic
  • devii voluntar într-un program, ONG sau o firmă care are nevoie de un specialist marketing junior
  • faci cursuri plătite online sau în sală, înveți din resurse gratuite;
  • devii freelancer și înveți marketing de la o firma românească sau internațională. 

Ce nu ți se spune atunci când vrei să devii specialist în marketing

Marketing-ul este un domeniu efervescent, aflat chiar într-o permanentă schimbare. 

Cu alte cuvinte, ce știai ieri că este bun, s-ar putea ca mâine să fie exact lucrul de care trebuie să te ferești. 

Trebuie să fii în permanență în pas cu tendințele actuale, să urmărești statisticile, să analizezi rezultatele și, mai mult decât atât, să înveți în permanență și să re reinventezi.

Ce nu ți se mai spune este că fiecare client este diferit. 

Ceea ce dorește un client de la specialistul său de marketing nu este neapărat similar cu ce își dorește altul. De aceea, este bine să le spui de la început ce anume poți face pentru ei, cum îi poți ajuta, ce nu poți face, ce garantezi și ce nu. 

Este important să setezi limitele încă de la început. Astfel vei seta așteptările clienților, colegilor, colaboratorilor și superiorilor tăi și nimeni nu va fi dezamăgit sau demotivat. 

Provocările unui specialist marketing

Una dintre principalele provocări ale unui specialist marketing este că trebuie să te adaptezi în permanență schimbărilor care au loc în mediul online. 

O altă provocare este faptul că trebuie să respecți deadline-urile și să livrezi produsul la termenul stabilit, chiar dacă nu ai o zi tocmai bună și, bineînțeles, niciun chef să te ocupi de sarcina dată.

Încă o provocare este faptul că va trebui să te reinventezi constant pentru a ține pasul cu vremurile, iar acest lucru poate însemna să faci cursuri în mod constant. Chiar dacă firma la care lucrezi nu îți oferă cursuri de perfecționare, va trebui să te ocupi personal și să investești propriile fonduri în dezvoltarea ta. 

Dacă ești specialist de marketing freelancer va trebui să lucrezi cu mai mulți clienți și firme, iar acest lucru îți va cere o mulțime de abilități de comunicare, organizare și flexibilitate. Va trebui să te adaptezi la cerințele, dorințele și visurile fiecărui antreprenor. 

Concluzia este că un specialist marketing are o mulțime de atribuții, în funcție de compania în care lucrează și obiectivele acesteia. 

Pentru a ajunge într-o astfel de profesie, nu ai nevoie neapărat de studii în domeniu, ci de pasiune, să te atragă acest domeniu și, bineînțeles că, este foarte importantă și experiența și, ceea ce știi cu adevărat să faci. 

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Picture of Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări