Skip to content

Promovare pe Tik Tok

promovare tik tok

Dacă vrei să îţi promovezi businessul într-un mod creativ, Tik Tok este cea mai potrivită platformă. Prin conţinutul amuzant şi interactiv, această aplicaţie a dat lovitura în doar doi ani. Potrivit statisticilor, în 2021, Tik Tok a fost cea mai accesată aplicaţie, cu aproximativ un milliard de utilizatori la nivel mondial. Cu asemenea statistici, te întrebi dacă nu cumva acesta reprezintă viitorul în ceea ce priveşte promovarea online. De ce este Tik Tok atât de popular? În primul rând, prin prisma inteligenţei artificiale care personalizează conţinutul în funcţie de preferinţele utilizatorilor. În al doilea rând, fiind o aplicaţie care oferă exclusiv conţinut video, captează mai repede atenţia audienţei. Aşadar, dacă tot ne distrăm pe Tik Tok, de ce să nu îmbinăm utilul cu plăcutul şi să ne promovăm afacerea?

Cum funcţionează feed-ul pe Tik Tok?

Înainte de a începe orice strategie de promovare, trebuie să înţelegem foarte bine cum funcţionează feed-ul de pe Tik Tok. Secţiunea For You recomandă conţinut conform preferinţelor utilizatorilor. Astfel, sistemul de inteligenţă artificială culege date cu privire la conturile pe care le urmăresc utlizatorii, postările la care dau like, precum şi conţinutul pe care îl creează. De asemenea, sistemul analizează şi alte informaţii, cum ar fi subtitrările, sunetele, hashtag-urile folosite, dar şi setările contului (limba în care este creat conţinutul, ţara de provenienţă şi tipul de aparat pe care îl foloseşti). Dar, algoritmul Tik Tok nu se opreşte aici! Pe lângă indicatorii de conţinut, aplicaţia este şi mai inteligentă, arătând până şi nivelul de interes al utilizatorilor. Astfel, dacă un număr mare de persoane urmăresc un clip până la capăt, acest lucru indică faptul că sunt interesate de o anumită nişă, şi, automat, acel tip de material va urca în clasamentul de conţinutului.

Promovare pe Tik Tok – avantaje şi dezavantaje

Unul dintre avantajele evidente ale promovării pe Tik Tok îl reprezintă expunerea. Platforma Tik Tok are aproximativ 800 de milioane de utilizatori la nivel global, iar asta rezultă într-un număr mare de vizualizări şi urmăritori. De asemenea, dat fiind conţinutul amuzant şi informal, clientul este mai relaxat şi nu percepe reclama ca pe o strategie de marketing agresivă. În acelaşi timp, este greu să creezi o conexiune între clipurile pe care le postezi pe Tik Tok şi celelalte platforme de streaming, cum ar fi site-ul companiei. Aşadar, trebuie să fii foarte creativ şi să încerci să impresionezi audienţa de pe Tik Tok.

Un alt avantaj al promovării pe Tik Tok îl reprezintă faptul că fiecare clip începe să se deruleze automat pe profilul utilizatorului, iar asta înseamnă că ai mai multe şanse să fii observat.

Spre deosebire de alte platforme de social media, Tik Tok dispune de rapoarte analitice doar pentru o perioadă de 28 de zile, astfel, va trebui să îţi notezi separat evoluţia ads-urilor, precum şi rata de conversie. Pe de altă parte, nu trebuie să plăteşti pentru un cont de business, iar dacă eşti suficient de creativ, îţi poţi creşte organic contul.

Statistici cheie despre utilizatori

Tik Tok este accesibil în peste 150 de ţări şi, potrivit statisticilor, are aproximativ 689 de milioane de utilizatori, la nivel global. Acest fapt plasează această aplicaţie în topul celor mai accesate canale de social media, fiind chiar mai popular decât Pinterest, Snapchat sau Twitter.  Tik Tok a devenit senzaţia planetei în doar trei ani, în timp ce „bătrânului” Facebook i-au luat mai mult de patru ani pentru a deveni popular. Acestea fiind spuse, Tik Tok are 689 de milioane de utilizatori număr care, desigur, nu îi include pe cei din China, „ţara-mamă” a acestei aplicaţii. De asemenea, Tik Tok este aplicaţia numărul unu care a acaparat tânăra generaţie, cu un procent de 62% de tineri cuprinşi între 10 şi 29 de ani. În comparaţie, doar 7,1 % dintre utilizatori au peste 50 de ani.

La ce oră să postezi pe Tik Tok?

Deşi pare ciudat, există anumite perioade ale zilei în care oamenii sunt activi pe reţelele de socializare. Astfel, pentru a avea o interacţiune bună cu publicul ţintă, asigură-te că postezi la orele potrivite, când urmăritorii tăi sunt dornici să vadă un nou material. Potrivit unui studiu realizat de Influence Marketing Hub, acestea sunt zilele şi orele când este cel mai indicat să postezi pe Tik Tok:

  • Luni: 6AM, 10AM, 10PM
  • Marţi: 2AM, 4AM, 9AM
  • Miercuri: 7AM, 8AM, 11PM
  • Joi: 9AM, 12PM, 7PM
  • Vineri: 5AM, 1PM, 3PM
  • Sâmbătă: 11AM, 7PM, 8PM
  • Duminică: 7AM, 8AM, 4PM

Desigur, aceste statistici nu te scutesc de responsabilitatea de a-ţi verfica analiza postărilor de pe Tik Tok. Principala sarcină a unui specialist în marketing, dar şi a unui antreprenor, este de a realiza un raport lunar ce implică bugetul investit în social media, dar şi rata de recuperare a investiţiei.

Aici ai câteva indicaţii despre cum să extragi datele necesare, direct de pe contul tău de Tik Tok:

1. Deschide aplicaţia Tik Tok şi fă „click” pe profilul tău

2. Mergi în „Setări,” iar la „Privacy menu” vei găsi 3 buline în colţul din dreapta sus

3. Alege „Manage account” şi verifică dacă ai opţiunea „Switch to Pro Account”

4. Dacă ai această opţiune, mergi înapoi la „Setting and Privacy” şi intră în „Creator tools”

5. Apasă pe „Analytics.” Acum vei putea vedea statisticile contului tău

În ceea ce priveşte analiza datelor, vei găsi detalii importante la secţiunea „Follower Insights.” Această secţiune îţi permite să afli detalii despre urmăritorii tăi, cum ar fi date demografice sau statistici legate de genul şi vârsta publicului ţintă.

Tipuri de promovare pe Tik Tok

Dacă iei în calcul promovarea pe Tik Tok, vestea bună este că ai mână liberă în ceea ce priveşte creativitatea, iar în raport cu alte reţele de socializare, vei cheltui mai puţini bani. Aşadar, iată câteva idei de promovare:

· Încearcă să creezi conţinut original care să distreze audienţa

După cum am mai precizat în acest articol, în digital marketing există o mulţime de reclame tradiţionale care agasează publicul. Încearcă să nu fii unul dintre acei antreprenori care urmează calea bătută. În schimb, ţine minte că umorul descreţeşte frunţile, aşadar, gândeşte-te la un conţinut creativ, amuzant, deconceptualizează, joacă-te, foloseşte-te de situaţiile cotidiene pentru a face haz de necaz. De asemenea, dacă vinzi produse în culori atrăgătoare, foloseşte-te de asta. Utilizează filtre pentru a accentua culorile şi pentru a atrage atenţia publicului.

· Repostează clipurile fanilor tăi

Pentru a-ţi spori popularitatea pe Tik Tok, repostează şi reinterpretează clipurile urmăritorilor tăi. Încurajează-ţi subscriberii să posteze hashtag-urile tale în descrierile clipurilor lor. Pe lângă asta, îi poţi ruga să îţi trimită materialele pentru a le posta direct pe contul tău. Astfel, conţinutul va suna autentic şi nu va avea „aerul” unei reclame tradiţionale. Oamenii detestă să vadă reclame evidente, dar iubesc să aibă parte de divertisment şi originalitate.

· Apelează la influnceri

Similar cu ceea ce am menţionat la punctul anterior, oamenii petrec mult timp pe social media urmărind alte persoane. Prin carisma şi talentul lor, unii influenceri chiar reuşesc să aibă o comunitate numeroasă de fani, iar asta te poate ajuta să îţi creşti vizibilitatea brandului. Atenţie însă la conţinutul pe care îl postează! Nu vrei ca brandul tău să fie asociat cu un discurs jignitor, rasist sau obscen. Asigură-te că imaginea influencerului corespunde conceptului tău. 

· Creează reclame pe Tik Tok

Atunci când ai un business, ultimul lucru pe care vrei să îl auzi este bugetul pentru promovare. Ştim, nu eşti dispus să investeşti în reclame o sumă care închide banca, dar, surprinzător, o astfel de investiţie îţi poate aduce multe avantaje. În primul rând, reclamele îţi cresc vizibilitatea brandului şi îţi distribuie conţinutul exact unde trebuie. Aşadar, poţi lua în calcul următoarele opţiuni:

· Utilizează hashtag-uri originale

Creativitatea este cuvântul care defineşte Tik Tok, astfel, poţi fi cât de inventiv vrei tu! Gândeşte-te la nişte hashtga-uri unice şi dă startul unei provocări pe Tik Tok. Pe măsură ce clipul tău va fi replicat de participanţi, vei putea oferi premii pentru a creşte interesul urmăritorilor. Dacă provocarea ta devine virală, clipul tău va trece în secţiunea „Discovery page.” Dintr-odată, milioane de useri pot participa la provocarea ta, iar aceasta este o modalitate foarte bună de a promova un produs nou. Spre deosebire de alte aplicaţii, provocările de pe Tik Tok pot declanşa o adevărată avalanşă de comentarii, like-uri şi reacţii.

Reclamele care apar între clipurile de pe Tik Tok

Dacă la punctul unu ţi-am prezentat o variantă gratuită de promovare care ţine strict de creativitatea ta, de data aceasta, dacă vrei să lansezi o reclamă, trebuie să plăteşti. Durata unei reclame este între 9 şi 15 secunde, iar conţinutul trebuie să fie îndeajuns de interesant pentru a nu determina oamenii să dea „swipe” după primele 3 secunde. Dacă eşti în pană de idei şi nu ştii cum funcţionează Tik Tok Ads, poţi apela oricând la serviciile DoAds. Noi te putem ajuta să identifici publicul ţintă şi îţi putem propune idei originale în materie de conţinut.

Targetarea publicului ţintă

Înainte de a lansa orice campanie sau reclamă, trebuie să te asiguri că nu îţi iroseşti munca şi banii, iar conţinutul tău ajunge la cine trebuie. Pentru a eficientiza efectul reclamelor, Tik Tok îţi oferă opţiunea de a selecta un eşantion de persoane care reprezintă publicul tău ţintă. Astfel, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să stabileşti ce tip de persoane vrei sau nu vrei să îţi urmărească materialul. De exemplu, dacă ai un business în industria fitnessului, vei dori ca reclamele tale să ajungă la antrenori de fitness, sportivi sau consilieri în nutriţie, şi nu la comedianţi sau blogeri din industria modei. Un alt aspect important îl constituie datele demografice. Te adresezi bărbaţilor sau femeilor? În ce categorie de vârstă se încadrează audienţa ta? În ce zonă geografică este situată? Ce interese şi hobby-uri are? Cu ce se ocupă? Pe lângă toate aceste detalii, există câteva aspecte tehnice pe care trebuie să le iei în calcul: aparatele pe care le folosesc utilizatorii, conexiunea (4G, 3G, Wi-Fi), sistemul de operare (iPhone sau Android), versiunea sistemului de operare, modelul şi preţul aparatului, precum şi aparatul de pe care este accesată aplicaţia Tik Tok (telefon sau laptop).

Buget pentru reclame

Bugetul pentru reclama depinde în funcţie de scopul şi obiectivele tale. Astfel, Tik Tok îţi oferă trei tipuri de opţiuni:

Bugetul minim – pentru campanii – trebuie să depăşească suma de $50

  • pentru reclame, bugetul minim trebuie să depăşească suma de 20$

Bugetul zilnic – suma pe care o aloci unei campanii sau reclama care se desfăşoară pe parcursul unei zile

  • bugetele sunt stabilite cu sume maxime, dar câteodată, suma distribuită în promovare poate fi mai mica decât cea specificată în setări, dar nu va depăşi niciodată bugetul pe care intenţionezi să îl oferi.

Bugetul permanent – suma maximă pe care eşti dispus să o investeşti într-o campanie pentru o anumită perioadă de timp.

  • dacă optezi pentru această variantă, trebuie să iei în calcul faptul că sistemul nu îţi va distribui mereu bugetul într-un mod uniform, zi de zi. Dacă doreşti să aloci o anumită sumă în fiecare zi, ar fi mai bine să optezi pentru bugetul zilnic.

Detalii tehnice ale videoclipurilor încărcate

Crearea unui videoclip pe Tik Tok este foarte simplă. Trebuie să ţii apăsat pe butonul roz din mijloc, să te înregistrezi şi, eventual, să adaugi sunete. De asemenea, există câteva opţiuni de editare şi ajustare care te vor ajuta să finalizezi un material profi.

Secţiunea „Creative effects” îmbunătăţeşte aspectul artistic al clipului prin filtre, mişcări şi tranziţii care se adaptează oricărui „beat” sau sunet de pe Tik Tok. În caz că îţi făceai griji în legătură cu editarea, Tik Tok îţi oferă oportunitatea de a-ţi ajusta videoclipurile chiar în cadrul aplicaţiei. Astfel, poţi tăia sau înlocui secvenţele clipului fără a fi nevoie de un program adiţional de editare. De asemenea, poţi adăuga text, efecte vocale sau tranziţii.

Bonus de promovare de la Tik Tok

Tik Tok bonus este o platformă care îţi dă acces la un sistem de referinţe în care poţi introduce prieteni sau cunoştinţe. Tot ce trebuie să faci este să trimiţi un cod de referinţă persoanei pe care vrei să o inviţi, iar respectivul/respectiva trebuie să descarce aplicaţia. Bonusul tău constă într-o răsplată financiară, iar suma pe care o poţi obţine depinde de ţara în care te afli. Poţi câştiga în medie 10 sau 12 dolari pentru fiecare persoană introdusă în sistemul de referinţe. Sună bine, nu? Pe lângă asta, mai sunt multe alte modalităţi de a-ţi monetiza canalul de Tik Tok, cum ar fi obţinerea unor recompense pentru conţinutul pe care îl postezi.

Strategii de promovare pe Tik-Tok

„Conţinutul este rege,” cam aşa suna o celebră zicală din sfera marketingului digital. Dar, ce te faci când aproape toate reţele sociale au conţinut atrăgător; cum îţi organizezi campaniile încât să faci faţă competiţiei? Deşi pare că toate ideile sunt deja luate, iar creativitatea este o nebuloasă, noi îţi oferim câteva strategii utile de promovare pe Tik Tok.

· Foloseşte hashtag-urile potrivite

Hashtag-urile îţi direcţionează postările unde trebuie, te ajută să îţi identifici competitorii şi să atragi mai mulţi urmăritori. Deşi eşti tentat să foloseşti cele mai populare hashtag-uri, încearcă să fii original şi să eviţi ce e în trending. Dacă vei folosi numai hashtag-uri virale, rişti ca mesajul tău să se piardă în marea de conţinut şi să nu ajungă la publicul ţintă. Totodată, încearcă să nu te îndepărtezi foarte mult de nişa ta şi să foloseşti cuvinte relevante.

· Comentează în mod frecvent pe alte conturi şi încurajează-ţi urmăritorii să comenteze pe pagina ta.

Deşi pare o pierdere de timp, interacţiunea cu alţi useri te poate ajuta să îţi creşti businessul. În general, primeşti ceea ce dai în schimb, astfel, cu cât laşi mai multe comentarii pe conturile altor Tik Tok-eri, cu atât ai şansa de a-ţi creşte vizibilitatea. Evită, în schimb, comentariile foarte generale, de tipul: „drăguţ clip.” Cu cât eşti mai inventiv şi generos, cu atât vei primi mai multe aprecieri şi comentarii pe contul tău.

· Nu posta din start conţinut promoţional

Cu toţii vrem să ne recuperăm investiţia financiară, dar este o chestiune de timp în ceea ce priveşte promovarea online. Oamenii intră pe Tik Tok pentru a se distra şi a evita avalanşa publicitară de pe alte canale de social media. Nu fi agresiv cu reclamele, încearcă mai degrabă să fii inventiv şi să faci lumea să râdă. Odată ce vei deveni popular, vei putea face şi plasare de produse, dar la început, concentrează-te pe creativitate.

Solutii de tracking ale rezultatelor

Pentru a vedea evoluţia campaniilor tale, este necesar să accesezi secţiunea „Analytics Dashboard,” unde vei găsi date personalizate cu privire la segmentul tău de audienţă, precum şi nivelul de interacţiune al postărilor. Pentru a avea o imagine mai clară, îţi recomandăm călduros să descarci rapoartele lunare şi să analizezi costul investiţiei în raport cu rata de conversie, numărul de like-uri şi accesări, precum şi numărul de urmăritori convertiţi în clienţi. De asemenea, Tik Tok îţi oferă oportunitatea de a observa comportamentul audienţei. Tik Tok Pixel este o unealtă care te ajută să vezi cum au reacţionat urmăritorii la postările tale, astfel, îţi poţi da seama de direcţia pe care trebuie să o aibă conţinutul tău în viitor.

Recomandări de creare a clipurilor

Pe Tik Tok nu există conţinut bun sau slab, există doar conţinut. Autenticitatea este cuvântul care defineşte această aplicaţie, aşa că, într-o lume în care antreprenorii prezintă o imagine ideală a businessului lor, fii printre cei care prezintă partea realistă lucrurilor.

Când vorbeşti sincer şi deschis, oamenii sunt dispuşi să te asculte şi, eventual, să îţi cumpere produsele. Secretul este să fii tu şi să afişezi o imagine cât mai naturală. Ce dacă biroul tău e cât o garsonieră, iar tu nu dispui de un studio profesionist de filmare? Arată-le oamenilor cum este o zi din viaţa ta, foloseşte-te de umor pentru a povesti despre urcușurile şi coborâşurile din antreprenoriat, prezintă-le echipa cu care lucrezi, deconceptualizează şi încearcă să îţi apropii audienţa.

Nu încerca să copiezi ceea ce este în trending, ci mai degrabă, gândeşte-te la cultura şi unicitatea brandului tău. Farmecul Tik Tok-ului constă tocmai în faptul că poţi fi cine vrei tu, în ce moment vrei tu, totul ţine de tine, aşa că nu-ţi uita creativitatea acasă!

Care este potențialul de promovare pe Tik Tok în Romania?

Vrei sa iti promovezi afacerea pe Tik Tok? Echipa DoAds se poate ocupa de campaniile tale de Tik Tok de la A la Z si sa iti aduca cele mai bune rezultate.

care este potențialul de promovare pe TikTok în România. Probabil și tu credeai că majoritatea audienței de pe TikTok este formată din tineri. Eu am avut o revelație când m-am uitat pe datele oferite din Business Manager-ul lor.
Știai că în momentul de față, poți ajunge la aproximativ 6,2 Milioane de utilizatori, prin promovarea pe TikTok?

potential promovare tik tok romania

Partea și mai interesată este când începi să segmentezi audiențele targetabile în România pe vârste:

VârsteAudiență
18-24 2,133,000 – 2,609,000
25-34 1,436,000 – 1,756,000
35-44 804,000 – 984,000
45-54 489,000 – 599,000
55+ 209,000 – 257,000
Audiență TikTok România


Dacă ne gândim cum a arătat TikTok-ul la finalul anului 2020, unde existau aproximativ 5,2 milioane de utilizatori față de 6,2 milioane cum sunt acum, sigur că vezi și tu potențialul pe care îl oferă această rețea socială.

Însă mai important este că în sfârșit, putem să ne adresăm și altor categorii de vârste, nu doar tinerilor.

Mai exact, categoria de vârste 25-34 a crescut cu mai bine de 2% față de Decembrie 2020 iar categoria 35+ cu mai bine de 16%, ajungând la aproximativ 28,83% din totalul audienței de pe TikTok (în Decembrie 2020 era doar 13,37%).

Alte informații importante despre promovarea pe TikTok

  • Costul mediu per click (CPC) este de 0,07 Eur – aproximativ 0,35 bani pentru campaniile de conversii
  • Costul per 1000 Afișări (CPM) este de 0.24 Eur – aproximativ 1,19 Lei pentru campaniile de conversii

Dacă facem o comparație cu Facebook (pe conturile cu bugete mari), unde avem un CPM mediu de 15 Lei, putem spune că pe TikTok îți reduci costurile de aproximativ 12X.

Un alt aspect important de reținut este că pe TikTok poți targeta doar broad, pe toată România. Momentan nu este disponibilă targetarea locală sau pe orașe.

Vestea bună este că la DoAds oferim servicii de promovare pe TikTok și putem plasa reclame pentru tine și afacerea ta, iar tu te poți bucura de această oportunitate chiar de astăzi!

Vrei să vezi dacă promovarea pe TikTok este pentru afacerea ta? Hai să povestim!

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Autor Articol

Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce

Cele mai populare articole

Postări Recente

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce