Promovare prin Social Media Marketing

promovare social media marketing

Cuprins

Afacerile online au o mulțime de oportunități în această perioadă în ceea ce privește promovarea. Iar din multitudinea de strategii de promovare social media, marketing-ul este utilizat încă pentru a-ți crește vizibilitatea și brandul în online.

O mulțime de afaceri folosesc cu succes astfel de strategii pentru a construi comunități de urmăritori în Social Media, pe care mai apoi să-i transforme în clienți. Așadar, poți integra și tu în strategia ta de online marketing canalele social media.

În acest articol o să descoperi pe larg avantajele promovării prin social media, pe fiecare din principalele platforme utilizate în România: Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn.

Avantajele unui strategii de promovare prin social media marketing

Atunci când realizezi orice activitate de promovare a afacerii tale, trebuie să iei în calcul un proces logic denumit traseul clientului. Cu alte cuvinte, trebuie să te gândești la procesul prin care ajunge un om care nu te cunoaște și nu știe ce oferi la statutul de client cumpărător sau chiar client fidel.

Iar acest proces are în principal 3 etape:

–          Awareness-ul – vizibilitatea

–          Interacțiunea – crearea primei relații

–          Conversia – etapa de transformare a potențialilor clienți în clienți cumpărători

Dacă te uiți în secțiunea de administrare reclame, pe Facebook, așa sunt gândite și obiectivele de reclamă. Sunt 11 obiective, care se bazează pe același process, fiind împărțite în aceste 3 etape.

Prima etapă reprezintă momentul în care un vizitatorii iau contact pentru prima dată cu reclama ta. Acești vizitatori sunt denumiți în limbajul de specialitate audiență rece.

În etapa de interacțiune, apoi, vizitatorii observă reclama și interacționează cu ea. Ei produc în acest pas prima acțiune care demonstrează interesul lor pentru brandul nostru. Aceasta poate fi o vizită pe site, un like la pagină sau la reclamă, un mesaj sau poate chiar trimiterea datelor de contact către noi.

Aici vizitatorii se transformă în audiență caldă.

Iar în final, cei care au interacționat se pot transforma în clienți plătitori, prin faptul că odată cu vizita pe site au cumpărat un anumit produs. Aceștia din urmă sunt denumiți audiență fierbinte.

Avantajele promovării prin social media marketing (SMM) derivă din faptul că poți face extrem de ușor trecerea de la audiența rece la audiența fierbinte, cu ajutorul tehnicilor de promovare folosite. Poți afla mai multe detalii despre cum se construiesc aceste audiențe și cum te poți adresa lor prin reclame pe social media din ghidul strategic DoAds despre reclame în social media.

Social media reprezintă o modalitate simplă, intuitivă și accesibilă de a construi imagine și de a crește vizibilitatea afacerii tale, pentru ca mai apoi să-i faci pe oameni să interacționeze cu tine și să cumpere de la tine.

Social Media a devenit parte integrată din rutina noastră zilnică. Petrecem foarte mult timp pe platformele sociale, pe Facebook, pe Instagram sau pe TikTok, așa încât afacerile care se promovează prin aceste mijloace pot ajunge ușor la noi.

Iar prin faptul că fiecare platformă oferă și posibilitatea de rulare a unor reclame plătite (paid advertising) către utilizatori, asta conferă un avantaj și mai mare antreprenorilor dornici să-și promoveze afacerea aici.

Promovare prin social media marketing – avantajele Facebook

Facebook este cea mai cunoscută platformă socială la nivel global. Doar în România are peste 11 milioane de utilizatori. Acest lucru face ca Facebook să fie unul dintre cele mai accesate site-uri la nivel național.

Iar românii petrec în medie 2.3 ore pe zi pe Facebook, conform studiilor.

Faptul că îți poți promova afacerea pe o astfel de platformă, îți oferă deschidere la un public foarte numeros. Iar simplitatea prin care poți promova afacerea ta pe Facebook este un alt avantaj. Poți începe prin a-ți crea o pagină de Facebook pentru business-ul tău și prin a posta zilnic noutăți din afacerea ta. Acest lucru e total gratuit și poți face asta singur, fără a-ți ocupa mai mult de câteva minute pe zi.

Poți posta fotografii, videoclipuri despre afacerea și produsele tale. În plus, ai posibilitatea de a comunica direct cu clienții, prin mesaje și comentarii. Ba chiar mai mult, poți forma o comunitate de urmăritori, pe care să îi inviți într-un grup de Facebook dedicat afacerii tale. Această modalitate de promovare este gratuită și poate fi un bun început pentru a prinde tracțiune în piață cu afacerea ta online. 

Avantajele promovării plătite pe Facebook prin reclame Facebook Ads

Desigur, după ce ți-ai format deja o audiență și pagina ta e plină de conținut interesant și relevant pentru vizitatori, poți începe să plătești și reclame sponsorizate pe Facebook. Acest tip de promovare are un avantaj enorm, prin faptul că îți oferă claritate cu privire la rezultate și la costuri.

La momentul actual, reclamele plătite Facebook Ads reprezintă unul dintre cele mai măsurabile moduri de a te promova în mediul online. Poți afla în timp real cu ajutorul rapoartelor cât te costă fiecare click pe reclamă, fiecare om care vizitează site-ul sau cât te costă să atragi un om care face o comandă pe site-ul tău. Poți vedea ce rezultate produc reclamele pe Facebook Ads atunci când este folosită o strategie corectă în acest studiu de caz

Având asemenea avantaje în ceea ce privește măsurarea și raportarea rezultatelor nu e de mirare că peste 80% dintre companiile care investesc în promovarea online utilizează Facebook Ads ca modalitate de promovare.

Promovare prin social media marketing – avantajele Instagram

Instagram este o platformă destinată conținutului grafic, care este deținută tot de Facebook. Aici poți posta poze și clipuri video, formându-ți o comunitate de urmăritori care să aprecieze conținutul tău. La fel ca și în cazul Facebook, îți poți face un profil de business pe care să postezi fotografii sau clipuri video cu produsele tale.

Avantajele platformei Instagram sunt legate de faptul că platforma este automat conectată cu Facebook, iar ceea ce postezi aici poate fi distribuit automat și pe Facebook. Asta te poate ajuta să creezi și să crești rapid o comunitate.

Modul în care funcționează platforma o face să fie mai interactivă decât Facebook, iar acest aspect creează un avantaj în ceea ce privește promovarea. Instagram este platforma cu cea mai mare rată de interacțiune din mediul online.    

Iar unul dintre cele mai mari avantaje în promovarea pe Instagram îl reprezintă funcția de Insta Shopping. Cu ajutorul reclamelor, brandurile pot vinde produse direct prin aplicația de Instagram. Pentru a face acest lucru trebuie doar să sincronizezi cataloagele din Facebook Business cu aplicația, pentru a putea eticheta produsele în postările de pe Instagram.

Avantajele promovării plătite pe Instagram

Fiind platforma cu cea mai mare rată de engagement, Instagram este o platformă extrem de avantajoasă pentru a-ți promova prin reclame produsele sau serviciile tale. Iar un alt avantaj care a fost remarcat prin studii în cazul reclamelor sponsorizate pe Insta este rata redusă de banner blindness în comparație cu Facebook, spre exemplu.

Mai exact spus, datorită feed-ului foarte încărcat din Facebook, lumea tinde să ignore reclamele. În timp ce pe Instagram acestea au o vizibilitate mai bună. Studiile arată că 46% din utilizatorii Facebook se simt agasați sau plictisiți de reclamele sponsorizate, în timp ce pe Instagram acest procent este mai scăzut.

Ce avantaje are promovarea social media marketing pe YouTube?

YouTube a devenit în ultimii ani al doilea cel mai mare motor de căutare, după Google. Oamenii folosesc YouTube-ul din ce în ce mai mult pentru informare sau ca sursă de învățare, în loc de divertisment.

Acest lucru a propulsat YouTube-ul în topul canalelor pe care companiile ar trebui să le utilizeze pentru promovare social media marketing.  În fiecare lună a anului 2019, aproximativ 12 milioane de români au vizitat YouTube-ul, dintre care 9 milioane au intrat zilnic și au urmărit videoclipuri din diverse categorii. 

Având un asemenea public la care să te adresezi, promovarea pe YouTube devine un “must have” pentru afaceri.

Avantajele promovării pe un canal axat pe video este experiența pe care o poate crea reclama pentru utilizator. Printr-un clip video poți explica mult mai ușor și mai interactiv beneficiile produsului sau serviciului tău și poți construi o experiență directă pentru utilizator.

În plus, construirea unui canal de business YouTube pentru afacerea ta oferă un avantaj enorm. Asta prin faptul că retenția utilizatorilor pe un astfel de canal este net superioară față de rata de retenție pe website.

Studiile arată că atenția utilizatorilor pe YouTube este de 1.8 ori mai mare decât pe alte platforme, iar videoclipurile atrag de 2 ori mai multe vizite lunar decât alte tipuri de conținut. Astfel, YouTube este o modalitate de a atrage trafic foarte avantajoasă.

Promovarea plătită pe YouTube și avantajele sale

Pe YouTube poți realiza și reclame sponsorizate, iar avantajul acestora este dat de doi principali factori. Unul dintre ei este interacțiunea. Utilizatorii tind să interacționeze mai ușor cu un video decât cu un conținut static cu imagine sau text. Iar al doilea și cel mai important factor este rata de reamintire a conținutului vizionat.

Ne este mult mai ușor să reținem ceea ce am văzut într-un video decât ceea ce am citit sau am văzut într-o imagine. Tocmai de aceea, promovarea pe YouTube poate fi folosită cu succes pentru construirea brandului unei companii.

Ce avantaje are promovarea social media marketing prin Linkedin?

LinkedIn este una dintre platformele mai puțin utilizate în promovare social media marketing în România. Însă, cu toate acestea, dacă strategia de marketing este construită corect și adaptată la specificul acestei rețele, rezultatele pot fi unele uimitoare.

LinkedIn a fost gândit ca o platformă pentru profesioniști, folosită în recrutare și networking. Aici conținutul este unul obiectiv, lipsesc de multe ori postările funny, conținutul fiind mai sumbru. Promovarea pe această platformă s-a făcut întotdeauna mai discret. Costurile de promovare pe LinkedIn sunt de asemenea mai ridicate.

Însă, avantajul platformei este faptul că denotă autoritate. Poziționarea ca specialist într-o nișă sau ca un brand serios se face mult mai ușor în acest context. De aceea LinkedIn este preferat de companiile foarte mari, din zona corporate.

Promovarea plătită prin LinkedIn

Principalul avantaj al promovării plătite pe LinkedIn este faptul că lead-urile ce provin din aceste campanii tind să fie mai calificate decât clienții potențiali pe care îi obținem pe Facebook sau pe platformele sociale mai „light”.

În plus, la fel ca și în cazul Facebook, LinkedIn oferă un sistem de creare și administrare a reclamelor cu o mulțime de funcționalități pentru targetare a audienței, măsurare a rezultatelor, raportate și optimizare.

Pentru a avea succes în mediul online este indicat să abordezi o strategie de promovare social media marketing pe mai multe canale. O strategie de promovare multichannel vine cu o serie de avantaje, compensând de obicei limitările unui canal cu opțiunile celui de-al doilea.

În plus, cu cât afacerea ta e mai prezentă în online, pe cât mai multe canale, cu atât succesul este mai rapid și rezultatele mai bune în ceea ce privește promovarea. Dacă ai nevoie de informații suplimentare sau vrei să vezi studii de caz interesante despre promovarea online poți accesa blogul nostru.

Iar dacă vrei să elaborezi o strategie de promovare social media marketing de succes îți putem oferi suportul nostru prin intermediul serviciilor de promovare DoAds.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Picture of Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări