Promovare Instagram Ads cu pret 0: +14 sfaturi utile [ghid]

promovare instagram

Cuprins

Mediul online s-a dezvoltat foarte mult în ultima perioadă, iar piața de promovarea online a crescut enorm. Astăzi, dacă ai o afacere online, secretul este să fii prezent pe cât mai multe canale de promovare, pentru a acapara vizibilitate și pentru a construi un brand online de succes. În acest articol îți vom arăta cum o strategie de promovare pe instagram te poate ajuta să-ți duci afacerea la un alt nivel.

De ce Instagram? Pentru că platforma a devenit în tot acest proces de promovare online un canal de bază pentru afacerile aflate pe internet. La nivel mondial, studiile arată că peste 850 de milioane de persoane se expun zilnic la reclame pe Insta, iar estimările arată o creștere de circa 5.9% în acest an. 

Promovarea pe Instagram îţi poate aduce brandul cât mai aproape de centrul intereselor potenţialilor clienţi. Scopul promovării pe Instagram este, printre altele, ca afacerea ta să ajungă la un public cât mai larg cu fiecare postare, astfel încât să crească șansele de expunere și vânzări.

Cum faci promovare pe Instagram în 5 pași simpli?

  1. Stabilește-ți tema în concordanță cu personalitatea afacerii tale

Instagram este un canal vizual, axat pe foarte mult conținut grafic. Asigură-te că alegi tema postărilor în concordanță cu personalitatea brandului tău pentru a te diferenția rapid de concurență. 

Include sigla sau culorile reprezentative pentru afacerea ta în postări, spune o poveste despre brandul tău și asigură-te că acest conținut este fără cusur și reflectă calitatea brandului tău până în cele mai mici detalii.

  1. Creează un hashtag reprezentativ 

Folosește hashtaguri variate în postări și povești pentru ca acestea să ajungă la comunități diferite. Creează liste de tipuri diferite de hashtaguri pe care vrei să le folosești, verifică popularitatea lor și adaugă hashtaguri noi în listă cu fiecare postare pe care o faci. 

Acestea te ajută să ajungi cu postările la alți utilizatori care frecventează acele hashtaguri. În plus, alege din întreaga listă un hashtag reprezentativ sau o serie de astfel de elemente care să-ți reprezinte afacerea și care, prin repetiție, să te ajute să întipărești brandul în mintea consumatorilor. 

  1. Ține cont de o frecvență a postărilor  

Nu există o rețetă secretă a numărului de postări necesar pe Instagram pentru o pagină de business, însă, ca pe orice alt canal, consistența este semnul succesului. Trebuie să ai o frecvență în postări și să îți obișnuiești audiența cu noutăți și lucruri interesante pentru ca promovarea să funcționeze aici. 

Creează o etichetă de locație pentru afacerea ta și încurajează clienții să o adauge în fotografiile și clipurile lor video când te vizitează personal, astfel încât urmăritorii lor să-ți poată descoperi locația, dar să poți construi și content generat de vizitatori. Acest tip de content este o parte foarte importantă în promovarea pe instagram 

Etichetează și menționează alte afaceri, fără să deranjezi prin etichetarea excesivă, însă folosindu-te de creativitate și conexiuni pentru a genera și mai multă vizibilitate.

  1. Promovează contul de instagram pe celelalte rețele sociale

Dacă discutăm despre promovare cont Instagram, nu trebuie să ne limităm la tehnicile pe care le putem aplica doar pe platformă. Putem distribui contul de insta și postările de aici și pe platformele sociale externe.

Spre exemplu, te poți folosi de Creator Studio pentru a posta concomitent și pe Insta, dar și pe Facebook, distribuind conținutul între platforme pentru a genera și mai multă interacțiune și vizibilitate brandului tău. 

  1. Colaborează cu influenceri pentru promovare Instagram gratis

Vei vedea că cele mai multe dintre persoanele celebre vor dori să fie plătite pentru a te promova pe Instagram. Însă, există influenceri care vor accepta să realizeze un guest-post pe Instagram pentru tine sau să te menționeze ocazional în schimbul unor produse primite cadou sau a unor servicii pe care le poți oferi sub formă de barter. 

De ce este atât de importantă prezența unei persoane cu vizibilitate mare în strategia ta de promovare Instagram? În ultimii ani, algoritmul Instagram s-a schimbat de la a fi un algoritm bazat pe cronologie la unul bazat pe relevanță. 

Prin urmare, Instagram arată acum mai mult conținut din ceea ce algoritmul evaluează ca fiind relevant. Iar relevanța se află în strictă conexiune cu engagement-ul paginii, cu interacțiunea publicului cu acel conținut. Iar influencerii au o rată mare de interacțiune, tocmai datorită celebrității. 

Promovarea pe Instagram cu ajutorul influencerilor se concentrează pe utilizarea liderilor cheie pe un domeniu pentru a conduce mesajul mărcii tale pe o piață mai mare. În loc să trimită conținut promoțional direct consumatorilor cu tactici tradiționale de marketing digital, influencerii se bazează pe credibilitatea lor și autoritatea lor în acea nișă pentru a transmite un mesaj care să influențeze.

Cum poți să-ți promovezi contul pe Instagram gratis?

Secretul în promovarea Instagram cu preț 0 este să creezi interacțiuni în rândul publicului tău cu ceea ce postezi. Pur și simplu, cu cât îi atragi pe urmăritorii tăi să comenteze postările tale, să le distribuie, să scrie despre tine, cu atât este mai probabil ca viitorul tău conținut să apară în partea de sus a feedului lor. 

În continuare îți vom oferi o serie de idei practice despre promovare Instagram gratis!

Fii ușor de recunoscut printr-o poză de profil și un nume stabil

Pe Instagram este important să fii unitar, să păstrezi mereu același stil și să-ți construiești o imagine stabilă. Pentru a reuși asta, fă-ți profilul cunoscut printr-o poză ușor de recunoscut și printr-un nume de pagină stabil. 

Poți folosi logo-ul afacerii ca poză de profil și numele afacerii ca nume de pagină. 

Adaugă în Bio informații interesante

Din prima frază citită în BIO atunci când un utilizator intră pe profilul tău Instagram, el ar trebui să știe deja cu ce se ocupă afacerea ta. Adaugă în Bio informații interesante și utile pentru oamenii care intră pe profilul tău și pe pagina companiei tale. 

Secțiunea de BIO de pe instagram funcționează ca un Lead într-o știre sau ca primul paragraf dintr-un text de vânzare.  Când oamenii dau click pe profilul tău trebuie să afle rapid (BIO) ce are de oferit profilul și despre ce este vorba (plasează aici link-ul site-ului, domeniul de activitate, sau date de contact).  

Promovează-ți site-ul prin postări atrăgătoare

Ca brand, orice pagină de afacere ar trebui să se asigure că există postări cu povești bune și incitante de mai multe ori pe săptămână cu diferite acțiuni care să trimită către site. 

Poți posta stickere sau sondaje, astfel încât să crești interacțiunea cu urmăritorii tăi, însă postează și conținut cu o consistență cât mai familiară care să apropie publicul de brand (de exemplu, în postări folosește logo -ul plasat în același loc, folosește hashtag-ul relevant pentru afacere de fiecare dată și plasează adresa site-ului pe fiecarer poză, pentru a trimite către site).

Dimensionează pozele în mod profesionist

Fiind un canal grafic foarte expresiv, pe Instagram contează imaginea. Pune imagini profesioniste, optimizate corect pe dimensiuni. Ține cont că Instagram este accesat aproape 100% de pe mobil. Pozele tale trebuie să se încadreze și să arate profesionist pe dispozitivele mobile.  

NU îți mai edita pozele!

Desigur, calitatea fotografiilor și videoclipurilor postate atunci când faci promovăre Instagram gratis trebuie să fie incontestabilă. Însă, pentru asta, creează fotografii unice, specifice brandului tău, folosește creativitatea în producție grafică. 

NU îți edita pozele excesiv! Nu prin filtre și retușuri duse la extrem îți atragi audiența.

Dacă dorești să creezi un profil Instagram profesional, atrăgător, comunicarea video nu trebuie ratată. Clipurile sunt o modalitate foarte simplă de promovare instagram gratis. O modalitate pentru a-ți arăta propriul stil și pentru a crea propria expresie.

Dacă vrei ca spectatorii tăi să fie transformați în urmăritori, ar trebui să-ți rezervi fără îndoială timp pentru a crea o imagine estetică și bazată pe originalitate, nu pe kitch.  

Creează poze unice de lifestyle, specifice brandului pentru care faci promovare 

Atunci când te promovezi pe Instagram încearcă pe cât posibil să evoci povestea brandului tău prin fiecare bucățică de content pus pe platformă. Creează povești vizuale prin poze unice de lifestyle care să vorbească urmăritorilor despre brandul tău. 

În plus, folosește content specific nișei brandului tău. Spre exemplu, când faci promovare de cont instagram pentru un brand de alimente, profilul tău ar trebui să fie o sursă fascinantă de food porn. Când faci promovare pentru un brand fashion, ar trebui ca pagina ta să fie o sursă de inspirație, un fel de LookBook pentru cunoscuții și urmăritorii tăi. 

Oferă promoții exclusive urmăritorilor tăi 

Aceasta este o modalitate rapidă de promovare Instagram cu preț 0. Nu te costă nimic să oferi o promoție sau să gândești un bundle de produse la un preț special pe care să-l comunici exclusiv pe insta, doar pentru cei care te urmăresc.

Iar ei vor aprecia și vor distribui sau vor comenta această postare, ea ajungând și mai departe în listă, la cât mai mulți oameni. 

Distribuie pozele în care ai fost etichetat 

Acest mod de a te promova ca creea rapid interacțiune pe pagina ta. Distribuind pozele în care ai fost etichetat poți să generezi conținut în mod natural, realizând în același timp și postări diverse. 

În fiecare poză distribuită este recomandat să adaugi hashtag-uri în engleză, pentru că au cea mai mare frecvență de căutare.

Contorizează succesul pe care îl are promovare pe Instagram

Nu uita că nu poți îmbunătăți ceea ce nu măsori. Contorizează activitatea pe Instagram și vezi cum se schimbă metricile de la lună la lună, așa încât să știi ce ai de făcut pentru a te promova și mai eficient. 

 În funcție de obiectivul brandului tău, stabilit la crearea contului și regăsit în strategia de promovare online, Instagram oferă posibilitatea diversificării promovării în funcție de domeniul din care face parte afacerea ta și în funcție de bugetul pe care ești dispus să îl investești. 

Odată ce ai creat conținut gratuit și ai dus pagina afacerii tale la următorul nivel, poți începe să te orientezi și spre reclama plătită pe Instagram. Aici trebuie să vezi cât costă promovarea pe Instagram și să te hotărăști în ce mod vei structura costurile în funcție de strategia ta. 

Ce trebuie să iei în calcul la promovarea Instagram plătită?

Iată aici structura completă de costuri când te gândești să faci o campanie plătită pe Instagram.

1. Costuri de reclamă Instagram: Plătești pentru afișarea reclamelor Instagram în diferite zone ale rețelei sociale.

2. Costurile pentru producția și editarea materialelor vizuale, fotografii și video. Instagram este o rețea orientată spre vizual, astfel că este important să te prezinți foarte bine din punct de vedere peisagistic.

3. Opțional: costuri de promovare cu influenceri pe Instagram.

4. Costuri pentru servicii de marketing către consultant sau furnizor de servicii de promovare Instagram. 

În funcție de bugetul disponibil, alocă bani pentru colaborarea cu un consultant specializat în promovarea pe Instagram. Astfel, vei avea acces la tehnici și funcționalități de promovare Instagram care te vor ajuta să obții maximum de eficiență în promovarea pe platformă.

Pentru a avea rezultate cat mai bune cu strategia ta de promovare citeste si articolul nostru despre promovare facebook

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Picture of Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări