O mare parte din business-uri se concentrează pe costul per achiziție (CPA), valoarea comenzilor (Revenue) și suma investită în reclame (Amount Spend) astfel încât să obțină un Return on Ad Spend (ROAS) cât mai bun.

În același timp sunt tipuri de business-uri care profitul per un produs este mic, dar ei câștigă mai mult dacă vând un volum mare de produse. Astfel, strategia lor de marketing constă în a aduce cât mai multe achiziții la un CPA fix.

Dar în același timp, poți să îți analizezi campaniile și strategia de marketing astfel încât să decizi un CPA în funcție de funnelul de achiziție. De exemplu, poți să îți fixezi un CPA mai mare pentru audiența rece, care nu te cunoaște și unde trebuie să creezi nevoia și impulsum de cumpărare, și un CPA mai mic pe Cross Sell sau Up Sell, unde publicul tău deja achiziționat un produs de la tine și dacă este mulțumit de serviciu, se va întoarce la tine, dacă îl motivezi puțin cu o reclamă, cu un newsletter etc.

Tu știi să îți stabilești costul per achiziție? În timpul discuțiilor cu mulți clienți, pe care îi preluam prin agenție, am observat o problema în modul de concepere a prețului de vânzare a unui produs, ceea ce afectează și gândirea bugetului de marketing.

Hai să îți arătăm un exemplu prin care poți să îți calculezi costul de vânzare! Din experiența de proprietar de magazin online, în momentul când fac product research la furnizori, mă uit la costul de import/achiziție, la costul produselor similare pe piața și la o medie de CPA națională pe acea nișă sau un CPA mediu pentru acel nivel de preț.



Iată un exemplu simplificat pentru un produs care s-ar vinde cu 130 lei:

  • 40 de lei mă costa achiziția produsului, taxe de transport, vamă etc.
  • 25 Lei – TVA
  • 30 Lei – costul reclamelor

☞ REST = 35 lei Profit Brut ☜

De regula, estimăm un cost de ad-uri între 20%-35% din prețul final de achiziție la produsele mai ieftine, în funcție de considerentele numite mai sus. Poate acest procentaj ți se pare mare, însă acesta este un model de business. Nu e nici pe departe singura modalitate de calcul.

Ce trebuie să fac pentru a fixa CPA-ul pentru o campanie? Modificările sunt foarte simple. Opțiunea de care ai nevoie este Target Cost! Aceasta îi va spune algoritmului Facebook să urmărească menținerea costului per result (în cazul în care ai campania optimizată pe eventul de Purchase, acesta va fi costul per achiziție) într-un interval de 10% din numărul pe care îl setezi.

Target Cost este disponibil pentru campaniile cu obiectivele de: App Install, Conversion, Lead Generation și Catalog Sales.
Dacă ai bugetul setat prin CBO (Campaign Budget Optimization) vei găsi această opțiune la nivel de campanie, la Campaign bid strategy, care este setată by default pe Lowest Cost.

Dacă preferi să setezi bugetul la nivel de Adset, Target Cost îl vei găsi la nivel de Adset, la secțiunea Optimisation and Delivery.

Dacă dorești să folosești această opțiune, recomandăm schimbarea de pe Lowest Cost pe Target Cost după ce campania rulează și ai un volum de date strânse. Dacă setezi de la început acest tip de optimizare, există posibilitatea ca reclamele să nu înceapă să ruleze.