Skip to content

Metode de promovare online & offline

Metode de promovare online si offline

Atunci când ai o afacere, indiferent cât de vizibilă este aceasta, întotdeauna există loc de îmbunătățiri. Mereu există mai multe metode de promovare online & offline pe care le-ai putea adapta pentru ca afacerea ta să funcționeze mai bine, să aducă mai multe rezultate.

Așadar, în acest articol, ți-am pregătit o listă de modalități de promovare a unei firme, indiferent dacă discutăm despre firme de prestări servicii sau firme de vânzări produse.

Vom vedea împreună care sunt cele mai bune metode de promovare online și offline pentru afacerea ta.

Metode de promovare online pentru afacerea ta

Metodele de promovare online au un foarte mare avantaj, în comparație cu metodele clasice de promovare a unei afaceri. Inteligența artificială ne-a oferit posibilitatea de a măsura mult mai specific fiecare acțiune. Așa încât, promovarea online este mult mai ușor măsurabilă.

În plus, are și avantajul raportării rezultatelor în timp real. Putem să vedem cu precizie milimetrică fiecare cost pe acțiune, în fiecare zi. Nu mai trebuie să așteptăm raportul lunar al furnizorului de servicii de marketing, deoarece putem avea acces în timp real la platformă.

Așadar, dacă ești în căutarea unor metode de promovare măsurabile și care să te ajute să îți vezi rezultatele în timp real, promovarea online este răspunsul pe care îl cauți.

Există două modalități mari de promovare online la care ne putem raporta: promovarea gratuită și promovarea plătită.

Metode de promovare online gratuite

Există o mulțime de modalități prin care îți poți promova afacerea pe internet și fără buget de reclame. Acestea poartă numele de metode organice de promovare online. Iată care sunt principalele metode organice pe care le poți folosi și tu în promovarea produselor și serviciilor tale.

Promovarea online pe Facebook sau Instagram

Poți să atragi mai mulți oameni interesați de produsele sau serviciile tale prin postarea acestora pe pagina de Facebook sau pe profilul de Instagram. Pentru a realiza postări, cu texte și mesaje publicitare și cu poze ale produselor tale nu ai nevoie de un buget de publicitate.

În România, peste 11 milioane de oameni au Facebook și majoritatea îl accesează zilnic. Astfel, poți ajunge la o mulțime de oameni interesați de produsele tale, dacă le postezi zilnic pe platformă. Instagram este mai puțin folosit în România, însă este oricum a doua cea mai cunoscută platformă de social media.

Pe Instagram poți posta zilnic poze și videoclipuri de prezentare a produsului tău. Poți crește interacțiunea cu brandul, dacă alegi conținut calitativ și de interes pentru oameni.  

Poți realiza concursuri sau giveaway-uri pentru a crește rata de interacțiune a utilizatorilor cu pagina. Dacă alegi să faci asta însă, ai grijă să respecți politicile Facebook cu privire la aceste metode de promovare.  

Promovarea online pe LinkedIn

Diferit de Facebook și Instagram prin audiență, LinkedIn a fost gândit ca un canal pentru profesioniști. Este foarte des utilizat de specialiștii HR pentru a recruta angajați. Însă, LinkedIn oferă și posibilitatea construirii unor pagini de afaceri, acolo unde poți posta noutăți și lucruri interesante despre afacerea ta.

Promovarea pe LinkedIn se bazează pe networking. Astfel, te poți conecta rapid cu alți specialiști din nișa ta sau poți atrage rapid oameni interesați de același servicii și produse. Așa îți poți crește vizibilitatea brandului foarte ușor.

Promovarea pe Google my Business

O modalitate bună pentru promovarea online, dar și pentru promovarea unei afaceri fizice este Google my Business. Un profil de companie Google te poate ajuta să-ți poziționezi afacerea pe hartă. Când cineva o să caute servicii sau produse pe care tu le oferi, dacă ai un profil optimizat de Google my Business, afacerea ta va apărea pe prima pagină, fiind poziționată și pe Google Maps, iar cei interesați vor putea cere indicații pe GPS către locația ta.

Pe profilul de Google poți adăuga și orarul de lucru al companiei tale, poți face postări, la fel ca pe Facebook și poți face vizibile datele de contact, pentru ca cei interesați să intre în contact cu tine ușor.  

Promovarea prin SEO

O metodă gratuită de promovare pe termen mediu și lung este optimizarea SEO. Cu ajutorul SEO optimizezi paginile unui site de la conținut, până la UX și dpdv tehnic, astfel încât să atragi mai mulți vizitatori direct interesați de produsele sau serviciile tale. Atunci când oamenii caută produse, servicii sau sfaturi legate de nișa în care ai afacerea, aceștia se duc pe Google și caută. Dacă și tu ești cu site-ul tău în prima pagină din Google, primești mai mulți vizitatori pe site care se convertesc în clienți.

Promovarea prin site-urile de anunțuri sau tip marketplace

Dacă dorești să ajungi rapid la cumpărătorii interesați pentru a-ți promova produsele, poți folosi canalele de marketplace. Aici poți posta anunțuri text și poze cu produsele tale, oferind posibilitatea oamenilor să te sune sau să-ți trimită mesaj pentru a comanda produsul.

Facebook Marketplace și site-urile de anunțuri sunt modalități extrem de eficiente de promovare, deoarece postarea de anunțuri este gratuită, iar aceste metode de promovare a serviciilor sau produselor pot influența cumpărarea directă, producând creșteri în vânzări.

Statisticile spun că peste 40% din vânzările online globale se realizează anual pe astfel de platforme de tip marketplace.   

Promovarea prin content marketing

Deși lucrurile au evoluat, iar acum avem la disopoziție o mulțime de metode de promovare a unei afaceri, sintagma “Content is King” este încă valabilă. Cea mai simplă modalitate de promovare în mediul online este crearea de conținut relevant și util pentru urmăritorii tăi.

Poți distribui acest conținut pe blog, pe site-ul tău sau pe rețelele sociale. Un alt mod de a face content marketing este să te implici pe forumuri de specialitate și să creezi discuții cu vizitatorii forumurilor. 

Un avantaj foarte mare al promovării prin content marketing este faptul că generează autoritate. Dacă oferi conținut de calitate, oamenii încep să te percepe ca fiind specialist pe nișa ta. Iar în acest fel poate crește interesul lor de a consuma și produsele sau serviciile promovate de tine.

Promovare online prin video

Poți să-ți promovezi  afacerea online și prin video. E o modalitate ușoară de a te face văzut, urcând videoclipuri interesante cu produsele tale pe YouTube. Spre exemplu, poți face video-uri de unboxing în care să arăți utilizatorilor cum alți clienți au cumpărat deja produsele tale.

Sau poți realiza clipuri de prezentare în care demonstrezi cum funcționează produsele tale. Avantanjul principal al promovării prin video este faptul că videoclipurile oferă o experiență directă a utilizatorului cu produsul, o experiență mai aproape de realitate.   

La nivel global, YouTube a devenit deja al doilea cel mai mare motor de căutare, după Google. Așadar, expunerea serviciilor și produselor tale aici poate produce rezultate pentru afacerea ta.

Promovarea prin email marketing

Email marketing-ul are una dintre cele mai mari rate de conversie dintre toate modalitățile de promovare online.  Asta deoarece se adresează într-o formă directă și personală utilizatorului. Cu toții comunicăm prin email, iar dacă avem capacitatea de a realiza email-uri persuasive și care să poată convinge cititorul să acționeze, vânzările noastre pot crește simțitor printr-o campanie de email marketing.  

Însă, pentru a avea succes cu această modalitate de promovare, baza de date de abonați trebuie să fie una consistentă. Iar secretul este să determini deschiderea email-urilor de către cât mai mulți abonați. Cel mai important element în promovarea prin email marketing este titlul email-urilor.

Metode de promovare online plătite

Metodele de promovare online plătite sunt cele care necesită buget de investit în reclame. Printre cele mai cunoscute tipuri de promovare online plătită sunt campaniile PPC – Google Ads și Facebook Ads.

Promovarea PPC este folosită mai ales în cazul promovării magazinelor online. Așadar, dacă ești în căutarea unor metode de promovare magazin online, Facebook Ads și Google Ads sunt cele mai bune modalități pe care le poți testa.

Promovare online prin reclame Facebook Ads

Peste 11 milioane de români folosesc Facebook. Dar, dacă faci o postare pe pagina ta de companie, asta nu înseană că toți aceștia o vor observa. Însă, dacă faci o reclamă plătită pe Facebook, șansele să ajungi la cât mai mulți oameni cresc.

Desigur, pe tine te interesează să ajungi la audiența potrivită. Iar reclamele Facebook Ads oferă o oportunitate uriașă aici. Poți targeta audiența în funcție de date demografice, în funcție de interese și de comportamente. Poți alege să te adresezi cu reclama doar oamenilor care deja te cunosc, care au interacționat cu tine sau ți-au vizitat magazinul online.

Reclamele Facebook Ads au o mulțime de avantaje:

–          poți realiza campanii de conversie, orientate specific spre a vinde produsele tale

–          poți folosi audiențe personalizate

–          poți crea o diversitate de reclame (cu imagini, cu video, reclame cu produse din catalog, carusele și experiențe instant personalizate pe mobilul consumatorilor)

Poți descoperi pe larg cum funcționează reclamele Facebook în ghidul DoAds despre reclame Facebook și Instagram sau în cursul avansat de relame Facebook – Do Ads Like a Pro.

Promovare online prin reclame Google Ads

La fel ca în cazul Facebook Ads, Google Ads oferă posibilități nenumărate de promovare online bazate pe rezultat. Și aici poți alege ce tip de obiectiv îți dorești pentru campanie, ce tip de afișaj a reclamelor și poți selecta între o mulțime de setări cu privire la audiență, buget, strategii de licitare.

În plus, la fel ca și în cazul reclamelor Facebook, pe Google poți măsura specific costul pe fiecare acțiune provenită din reclame, cu ajutorul Google Analytics – instrumentul de măsură a rezultatelor și de analiză a datelor din site-ul tău.  

Metode de promovare a unei afaceri în mediul offline

Alături de metodele de promovare online există suficiente modalități de promovare a unei firme și în mediul offline. Și aici putem să ne creștem vizibilitatea brandului nostru și putem aduce rezultate, dacă folosim strategiile potrivite.

În cele ce urmează o să discutăm despre cele mai întâlnite modalități de promovare a unei firme în mediul offline.

Metode de promovare a serviciilor prin prezența la evenimente

În mediul offline experiența directă dictează succesul unei campanii de promovare. Cât de convingător poți fi cu clientul atunci când îl ai în față sau cât de convingător poate fi mesajul tău, care i se afișează consumatorului, aceste lucruri fac diferența.

Iar prezența la un eveniment de business poate avantaja experiența directă. În plus, poți avea o serie de materiale promoționale care să-ți reprezinte brandul la acel eveniment: roll-up-uri, mape de prezentare, stickere și flyere etc.

Pentru firmele care activează în direcția de prestări servicii, dar și pentru restul afacerilor, această metodă de promovare prin networking la evenimente poate fi una de succes, cu investiții minime.

Metode de promovare offline organice – Campanii de Relații Publice

La fel cum în online există metode de promovare organică și în mediul offline există astfel de oportunități. Deși pentru o campanie de PR nu va trebui să investești buget în reclame, s-ar putea să ai totuși o serie de costuri cu o astfel de campanie.

PR-ul presupune să ajungi în presă, la TV sau să te faci vizibil prin intermediul unor podcast-uri, a unor apariții media, în care să-ți promovezi brandul, fără a avea un mesaj publicitar, ci prin comunicarea strategică a valorilor tale.

PR-ul nu înseamnă derularea unui spot publicitar la TV. Ci modul prin care te poți poziționa ca specialist, folosind autoritatea unor surse externe precum: revistele, posturile TV, interviurile, fără a plăti reclamă către acestea.

Promovarea plătită în offline – metodele clasice de promovare

Metodele clasice de promovare de care te poți folosi pentru a-ți scoate în evidență serviciile sau produsele sunt spoturile televizate și reclama radio.

În cazul unui spot TV poți realiza un clip de 10, 20 sau 30 de secunde prin care să comunici principalele beneficii și oferta unică de vânzare. Ce trebuie să iei în calcul pentru astfel de campanii? Creativitatea – acesta este factorul de diferențiere principal. Spoturile TV sunt rulate în calupuri de reclamă, așa încât spotul tău trebuie să se diferențieze prin mesaj, prin creativitate și să acapareze atenția publicului.

La Radio se aplică același principiu. Cu cât poți să produci un spot radio mai interesant, cu atât ai șanse ca ascultătorii să fie interesați de produsele tale și să apeleze la tine.  

Acestea sunt principalele modalități de promovare online & offline pe care le poți testa și aplica în business-ul tău pentru a-ți construi o strategie de marketing puternică. 

Sfatul nostru este să testezi mai multe canale, mai multe strategii, iar apoi să alegi metodele de promovare a firmei care te avantajează mai mult. 

Dacă ai nevoie de mai multe informații, ne poți contacta sau te poți uita pe blog-ul nostru, acolo unde vei găsi o mulțime de studii de caz și informații interesante despre promovarea unei afaceri. 

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Autor Articol

Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Cele mai populare articole

Postări Recente

promovare social media marketing

Promovare prin Social Media Marketing

Afacerile online au o mulțime de oportunități în această perioadă în ceea ce privește promovarea. Iar din multitudinea de strategii de promovare social media marketing-ul

promovarea unui produs

Promovarea unui produs

Promovarea unui produs nou pe care l-ai lansat în online nu este întotdeauna o sarcină ușoară. Însă, cu ajutorul multitudinii de canale de promovare și