Facebook renunță la Page Likes

Facebook a anunțat recent în ultimul lor update câteva schimbări majore pentru Paginile de business (Pages).

Cea mai mare schimbare este trecerea de la Likes to Followers.

Facebook spune că această schimbare va ajuta proprietarii de Pagini să înțeleagă mai bine cât de mare este de fapt baza urmăritorilor lor.

De ce a luat Facebook această decizie?

Pentru a elimina confuzia de a avea ambele opțiuni, atât Likes și Followers și a pune accent pe audiența mai “calitativă”, cea de urmăritori (Followers).

După cum știi, o persoană poate să-ți aprecieze pagina (Like) dar alege să nu o urmărească (Unfollow), iar acest lucru înseamnă că persoana nu va vedea conținutul postat pe pagina ta. În schimb, este mult mai probabil ca un Follower să vadă conținutul tău, în news feed-ul lui.

Ce se va întâmpla cu Like-urile paginilor de business ?

  • Dacă userul te urmărește (Following) și ți-a apreciat (Like) Pagina, va fi în continuare Follower și deci îți va vedea conținutul postat;
  • Dacă userul îți apreciază pagina ( Like ) dar nu este și follower, nu se va transfera după update ca și follower, deci îl vei „pierde”;
  • Dacă userul urmărește ( Follows ) pagina ta, dar a ales să nu o aprecieze ( Like ), acesta se va converti în Follower

Ce trebuie reținut este faptul că Like-urile paginilor vor dispărea complet și va rămâne doar numărul de Followers.

Alte funcționalități adăugate în update-ul de “New Pages Experience”

Pe lângă renunțarea la Page Likes, Facebook a anunțat și alte câteva funcționalități, care ar trebui să îmbunătățească experiența pe paginile de business:

  • Un redesign a aspectului Paginii mai intuitiv și simplist
  • O secțiune dedicată de News Feed a paginilor ( aceasta există deja, dar în acest update vor să adauge funcționalități precum “discover and join conversations”,  “follow trends” etc )
  • O navigare mai ușoară între profilul personal și cel al Paginii
  • Noi opțiuni de  acces în partea de admin ( full control sau parțial )

Ce putem face ?

Ca să minimizăm impactul acestei schimbări, recomand ca înainte să trecem la noua versiune a paginii, să creăm câteva postări pe pagina, poate chiar un video Live pentru a anunța această schimbare urmăritorii noștri și să-i încurajăm să ne urmărească (Follow) pagina.

Personal cred că Facebook se pregătește să adauge un nou Ad placement cu acest update și probabil în curând vom vedea posibilitatea de a afișa reclame și în news feed-ul Paginilor de business.


Tu ce părere ai de acest update?

sursă: https://about.fb.com/news/2021/01/introducing-the-new-page-experience/