Skip to content

iOS 14 și Conversion API – Tot ce trebuie să știi

ios14 si conversion api
Știu, am tot vorbit în perioada asta despre iOS 14 și impactul lor, dar întrebările și provocările apărute nu s-au oprit, așa că am decis să împărtășesc experiența mea cu schimbarea iOS 14 și tot ce am învățat în această perioadă.

Știu, am tot vorbit în perioada asta despre iOS 14 și impactul lor, dar întrebările și provocările apărute nu s-au oprit, așa că am decis să împărtășesc experiența mea cu schimbarea iOS 14 și tot ce am învățat în această perioadă.

Nu mai insist despre ce presupune, însă foarte pe scurt, aceștia au adăugat o funcție anti-tracking care nu mai permite cross-site tracking.
Cu alte cuvinte, Facebook nu mai poate identifica ce se întâmplă pe site-ul tău, după ce user-ul a dat click pe reclamă.

Ca impact, vom vedea o performanță mai slabă a campaniilor și a rapoartelor noastre.


Surpriza adusă de cei de la Apple este că au pus această funcție să fie activă implicit.

Cum s-a simtit lansarea iOS 14 în campaniile noastre?

  • Instabilitate în rezultate: fluctuații mari în CPA si ROAS
  • Raportare întârziată: uneori nu apar conversiile în Ads Manager decât după 2-3 zile
  • Scăderea treptată sau lipsa totală a conversiilor vizibile în Ads Manager (a conversiilor de pe iOS 14)
  • Nu mai apar informațiile segmentate când facem breakdown (Age, Sex, Region, Device etc.)
  • Audiențele pentru remarketing sunt mai mici
  • Diverse probleme tehnice si bug-uri

Ce trebuie să faci pentru a ajuta performanța?

Sunt 3 pași importanți, care dacă nu sunt făcuți, este posibil să nu mai ai rezultate în campaniile tale de Facebook sau chiar să determine oprirea acestora:
1.Domain verification
2. Setare Conversion API (CAPI)
3. Aggregated Event Measurement (setare 8 evenimente)

Despre pasul 1 și 3 am tot vorbit, am scris chiar și un articol pe blog-ul nostru DoAds.

Astăzi vreau să-ți povestesc despre pasul 2, Conversion API.

Această funcționalitate identifică acțiunile userilor tăi, folosindu-se de conexiunea (server) pe care site-ul tău o are cu Facebook și transmite înapoi evenimentul principal.

De precizat este că nu e la fel de detaliată raportarea cum era prin Facebook Pixel, unde vedeai și pașii anteriori (ViewContent, AddToCart, Initiate checkout etc.).

Prin Conversion API, Facebook va raporta ultimul eveniment din Funnel și care are prioritatea cea mai mare.

Cum implementăm Conversion API?

Din Events Manager, click pe butonul Add Events și alegem opțiunea Using the Conversions API.
Important! Dacă nu ai parcurs pasul 1, Domain Verification, nu vei putea face acest pas.

Următorul pas este să alegi cum implementezi Conversion API:

  • Manually Implement API
  • Use a Partner Integration

În funcție de opțiunea aleasă, pașii diferă puțin, însă nu e foarte complicat.

Nu voi intra în detaliu despre fiecare, pentru că am avut recent un webinar pe tema aceasta cu Cosmin Dărăban, CEO GoMag, unde am explicat în detaliu fiecare opțiune.

Dacă vrei să afli acele detalii, aici e link-ul către webinar: https://www.facebook.com/gomagec/videos/308980363997790


Ce poți face mai departe?


✔️Setează și folosește Google Analytics pentru o raportare mai eficientă
Te poți folosi de funcția UTM Tags în campaniile de Facebook, pentru o raportate mai detaliată

✔️Folosește 1 day click or view vs. 7 days click or 1-day view.
Noi am observat că funcționează mai bine pentru noi 1 day click, însă cum spun de fiecare dată, testează să vezi dacă funcționează și pentru afacerea ta.

✔️Recomand să activezi opțiunea de “Corelare avansată” sau “Advance matching”, din Events Manager – Pixel – Settings

Vorbesc în detaliu despre fiecare subiect în parte, în webinarul ținut cu Cosmin, CEO GoMag pe care îl poți accesa aici.

P.S: Dacă vrei să fii la curent cu ultimele modificări și noutăți în marketing, te invit în comunitatea premium AdSociety, unde am adus împreună antreprenori și experți în marketing, pentru a-ți răspunde fiecărei provocări.

>>Vezi detalii aici <<

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Autor Articol

Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Cele mai populare articole

Postări Recente

promovare social media marketing

Promovare prin Social Media Marketing

Afacerile online au o mulțime de oportunități în această perioadă în ceea ce privește promovarea. Iar din multitudinea de strategii de promovare social media marketing-ul

promovarea unui produs

Promovarea unui produs

Promovarea unui produs nou pe care l-ai lansat în online nu este întotdeauna o sarcină ușoară. Însă, cu ajutorul multitudinii de canale de promovare și