Unii dintre voi știu că a fost lansat Apple iOS 14. Puțin și știu ce înseamnă pentru noi, marketerii, care din acest moment ne pierdem foarte multe capabilități în cadrul reclamelor Facebook.

IOS 14 vine cu ceva unic și va face un push către toate aparatele care folosesc iOS 14…anume a creat un software numit Inteligent Tracking Prevention system, pe scurt ITP.

Acest software blochează site-urile care fac cross-website tracking și care tind să creeze un profil despre utilizatorul care face vizitele.
Dacă îți vine în cap o platformă cu numele de Facebook care face asta prin Pixel si nu numai, DING DING DING DING… ai 1000 de puncte.

Utilizatorii iOS 14 pot opta de acum să se bucure de Internet cu filtrele de privacy date la maxim. Adică să nu fie tracked aproape deloc.

Ce înseamnă asta pentru noi, cei care facem reclame constant pe Facebook? Ei bine, multe lucruri. Si toate negative.

Facebook a postat astăzi un articol despre cum iOS 14 îți va afecta reclamele Facebook. Trebuie precizat de la început că dacă faci reclame stric pe platforma Facebook și ca și obiectiv nu este conversia pe un site extern sau descărcare unui App exemplu, această schimbare iOS 14 nu te va afecta în niciun fel (din câte știm în prezent).

Problemele principale apar în momentul în care dorești să faci o conversie pe magazinul tău online de exemplu, dorești să obți un Lead pe site sau dorești sa ai conversii in cadrul unui App.

Problemele astea se traduc în mare la trei categorii: raportare, targetare și performanța campaniilor

Pe partea de raportare vom pierde următoarele capacități:

  • Nu se va mai putea raporta în funcție de vârstă, sex, regiune, placement in Ads Manager > Breakdowns. Dacă navigarea se face în acest mod (cu anti-trcking pornit) nu se vor mai trimite aceste informații către Facebook.
  • In unele situații, raportarea se va face pe baza de Modelare Statistică. Cu alte cuvinte Facebook va estima rezultate, pe când acum se face raportare doar pe cifre și conversii reale
  • Atribuție întârziată în campanii: în prezent durează (de obicei) 30 de minute- 1 or, până o conversie este înregistrată și afișată în campanii în Ads Manager. Acum poate dura până la trei zile până vedem date în Ads Manager (dacă le vedem) . Asta înseamnă că noi și regulile noastre automate vor opri campaniile care defapt aduc rezultate și vom lua multe decizii greșite

    Targeting:

    Cum tot mai mulți oameni vor opta pentru această opțiune anti-tracking, audiențele custom pentru site sau pentru App Installs, vor fi mult mai mici. Asta înseamnă că, și capacitatea noastră de retargetare va fi foarte limitată. Pe lângă asta știm că interesele pe care Facebook le folosește pentru fiecare persoană uneori sunt bazate pe activitatea oamenilor pe siteuri externe.
    Indirect și targetarea pentru publicul rece va fi puternic afectată.

    Pe lângă asta, retargetarea dinamică pentru iOS 14 va fi dese ori imposibilă.

    Performanță:

    Toate aceste schimbări și limitări, vor afecta cu siguranță performanța campaniilor. Cât de mult vor fi afectate campaniile, nu știu să vă spun în acest moment. Este însă cert că dacă o campanie nu știe câte comenzi aduce, cine convertește, și care este comportamentul utilizatorilor pe website, nu are cum să aducă rezultate în parametri normali sau cum aduce până acum.

    Ca multe alte lucruri în acest an, va trebui cu timpul să ne obișnuim și cu această nouă normalitate numita iOS 14.Momentan singurul sfat oferit de Facebook este să verifici ca deți domeniul in Business Manager. Cu siguranță vor urma și altele.

    Surse: https://www.facebook.com/business/help/331612538028890..

Pentru a fi la zi cu toate actiualizările Facebook dar și cu strategii de scalare, optimizare si o creștere a performanței, te așteptăm în AdSociety!

Află mai multe detalii aici: http://adsociety.ro/