Skip to content

Inbound marketing

Dacă te ocupi de marketing pentru afacerea ta sau dacă ești interesat de domeniu e posibil să fi auzit cel puțin odată despre inbound marketing. Ce reprezintă acest concept și cum funcționează? Asta vom descoperi împreună în articolul de azi.

În marketing, indiferent de strategiile folosite, există două mari abordări prin care poți atrage clienții către afacerea ta. Inbound Marketing și Outbound Marketing. Sunt cunoscute în limba română sub echivalentul conceptelor Marketing de Intrare și Marketing de Ieșire.

Astăzi vom vorbi despre marketingul de intrare – inbound marketing.

Ce este conceptul de inbound marketing?

Inbound marketing este o metodologie de marketing care atrage clienții prin crearea de conținut valoros și experiențe adaptate nevoilor acestora. În timp ce marketingul de ieșire (outbound marketing) le  întrerupe potențialilor clienți activitatea cu reclame și conținut pe care nu îl doresc întotdeauna.

Inbound marketingul formează conexiuni pe care oamenii le caută și acest tip de marketing este folosit pentru a rezolva problemele pe care le au deja clienții.

Principalele diferențe între inbound marketing și outbound marketing

După cum am observat și din definiție, cele două tipuri de strategii de marketing sunt diferite prin abordarea pe care o au față de clienți. Strategiile de marketing extern (de ieșire) sunt mai intruzive și interuptive, în timp ce strategiile de inbound marketing atrag clienții într-un mod în care acestora să li se pară util ceea ce văd.

De aici derivă de obicei și rezultatele pe care aceste strategii de produs. Prin marketing de intrare îți poți asigura mai multe rezultate, bucurându-te de o serie de avantaje pe care le vom discuta în cele ce urmează.

Avantajele unei strategii de inbound marketing

Brand Awareness – vizibilitatea mărcii

Prin marketingul de intrare poți realiza conținut calitativ care să asigure cu ușurință vizibilitate brandului tău. Prin urmare, un mare avantaj este brand awareness-ul generat de asemenea strategii.

Calitatea lead-urilor

Un alt avantaj pentru o strategie de marketing bazată pe conținut valoros și relevant este calitatea lead-urilor generate. Acest lucru este logic, dacă ne gândim la faptul că omul care primește astfel de conținut va ajunge să se înscrie în lista ta de abonați sau va ajunge să te contacteze în urma articolelor citite sau a videoclipurilor vizualizate pe canalul tău. Iar acestea fiind educative, lead-ul care va ajunge în lista ta va fi deja informat cu privire la subiect și va fi un potențial client în cunoștință de cauză, care doar așteaptă o ofertă bună de cumpărare pentru a deveni client plătitor.

Încrederea utilizatorilor

Poate unul din principalele avantaje ale acestui tip de marketing este încrederea pe care utilizatorul o capătă în tine. Prin conținut reușești să construiești o conexiune între utilizator și produs, explicându-i care îi sunt problemele și care sunt soluțiile la problemele lui, într-un mod atractiv.

Prin conținut poți nu doar să educi piața, dar să te și poziționezi ca specialist într-un domeniu, ceea ce va determina cititorii să aibă încredere în tine și în ceea ce le spui.

Bugetul

Desigur, crearea conținutului de calitate e costisitoare ca timp, însă investiția financiară într-o astfel de metodă de promovare este minimă. Acesta este un alt avantaj de proporții al marketingului de intrare. Faptul că bugetul este unul mic pentru implementare și rezultatele pot fi extrem de mulțumitoare dacă ne raportăm la investiția în campanie.

Vânzările

Prin acest tip de marketing poți transforma cu ușurință conținutul într-un instrument de vânzări perfect funcțional. Asta înseamnă că până și blogul sau postările din social media pot genera vânzări. Poți să adaugi o sumă importantă la cifra de afaceri a companiei tale doar prin comunicarea unui conținut valoros și relevant pentru publicul tău țintă.

Exemple de Inbound Marketing

Un foarte bun exemplu în această direcție este blogul HubSpot – care este unul dintre cei mai mari jucători pe piața de Inbound Marketing internațional. Iar la fel ca HubSpot mai sunt o mulțime de branduri care se folosesc de conținut și de strategiile de inbound pentru a acapara lead-uri de calitate.

Un alt exemplu relevant în acest sens este Neil Patel. Iar dacă vrei exemple mai apropiate, de la noi din țară, poți arunca un ochi pe Hub-ul educațional OLX pentru antreprenori. Printr-un portal de conținut dedicat antreprenorilor la început de drum, OLX atrage clienți pentru serviciile lor de promovare internă pe platformă, utilizând articole informaționale și conținut de calitate care să educe piața în direcția propusă de companie.

Până și blogul DoAds este un exemplu bun în această direcție. Tocmai ești pe un articol care face parte dintr-o astfel de strategie de educare a pieței și de oferire a unui conținut calitativ și valoros pentru utilizatorii interesați de marketing.

Implementarea unei strategii de inbound marketing

Ca în orice alt tip de strategie de marketing, implementarea unei strategii de inbound necesită o serie de elemente la care trebuie să fim atenți. Iată care sunt principalii pași pe care trebuie să-i faci în momentul în care vrei să implementezi o astfel de metodă de promovare:  

Definește nișa și publicul țintă

Este foarte important să știi domeniul în care activezi și să știi cine sunt clienții tăi. Pentru că va trebui să realizezi conținut personalizat pe nevoile lor specifice. Trebuie să știi cum vorbesc ei despre acel subiect, cum se informează, care sunt sursele de încredere pentru ei. Ca mai apoi să poți construi conținut relevant și util pentru ei.

Scrie conținut de calitate

Nu este de ajuns să scrii o serie de articole doar pentru a-ți ieși un număr de cuvinte sau pentru a acoperi o temă în mod superficial. Trebuie să folosești instrumente de research și să oferi publicului tău informații utile, care au o valoare pentru ei. Spre exemplu, dacă adresezi un subiect tehnic, articolele tale de blog trebuie să ofere caracteristici și specificații tehnice ale produsului, modalități în care oamenii pot utiliza produsul și rezultatele pe care le vor avea după ce utilizează produsul.

Poți să te folosești de blog pentru a scrie articole, pentru a face guest posting cu o personalitate cunoscută în domeniul tău de activitate sau poți să te folosești de canalele de promovare video pentru a realiza tutoriale pentru potențialii tăi clienți.

Încearcă și conținut video

Este important să te menții în trend pentru a acoperi nevoile clienților tăi. Iar în ultima vreme conținutul tinde să migreze pe platformele de video streaming. Așa încât e important să filmezi și conținut video sau să produci animații.

Acestea sunt o modalitate mult mai interactivă de a interacționa cu utilizatorii. Prin urmare, vor fi mai interesați de ceea ce ai să le prezinți.

Optimizează conținutul prin căutarea de cuvinte cheie

E la fel de important ca ceea ce faci pe blogul tău să fie relevant și pentru Google în aceeași măsură în care e relevant pentru clienții tăi. De ce? Pentru că Google va ridica site-ul tău în pozițiile căutărilor atunci când oamenii caută cuvintele cheie pe care tu le folosești în text.

Caută care sunt cuvintele cheie relevante pe tema despre care discuți tu și folosește-le pentru a optimiza conținutul. Astfel vei avea șanse mai mari ca Google să te ridice pe primele poziții în căutări și să atragi mai multe vizite pe blog.

Invită utilizatorii să treacă la acțiune

Marketingul are până la urmă un singur scop: acela de a persuada oamenii să treacă la acțiune. Dacă nu obții acțiunea dorită în urma campaniei tale, tot efortul a fost în zadar. Așadar, introdu în articole butoane de acțiune, formulare, elemente interactive, sondaje etc.   

Astfel vei putea măsura fiecare acțiune de pe site și îi vei putea atribui o conversie, urmărind rezultatele pe care conținutul tău le generează.

Promovează-te online

Folosește-te de metodele de promovare pentru a face conținutul tău cunoscut utilizatorilor. Folosește Google Ads, Facebook Ads, email marketing și Instagram Ads, TikTok Ads sau alte canale de promovare pe care poți distribui conținutul tău pentru a atrage și mai mult trafic.

Dacă vrei să vezi cum poți realiza o campanie de promovare inteligentă pe Facebook Ads și Instagram Ads, de la zero, ți-am pregătit și un ghid cu această ocazie. Îl poți descărca de aici.

Ce tool-uri pentru inbound marketing poți folosi?

Există o mulțime de instrumente care te pot ajuta să pui o strategie inbound marketing în practică. În funcție de ce anume cauți, poți folosi:

–          Planificatorul de cuvinte cheie de pe Google Ads – pentru identificarea cuvintelor cheie pe care va trebui să te optimizezi

–          Moz – pentru analiză și statistici cu privire la pozițiile tale în motoarele de căutare și cu privire la concurență

–          Mailchimp – pentru a pune cap la cap o automatizare de email-uri informaționale care să ajungă la audiența ta în condițiile stabilite de tine

–          Google Analytics – pentru a analiza rezultatele campaniilor și comportamentul utilizatorilor site-ului tău

–          Platformele de Social Media și Reclamele plătite – pentru a face cunoscut conținutul tău și pentru a genera vânzări prin intermediul campaniilor plătite

Folosește-te de toate aceste instrumente pentru a realiza o strategie de inbound marketing și pentru a-ți promova afacerea într-un mod inteligent și util pentru consumatorii tăi.  

Planifică, cercetează și acționează în consecință. Așa cum spune citatul celebru rostit de Abraham Lincoln “Dacă aș avea doar 6 ore pentru  tăia un copac, aș petrece primele 4 ore ascuțindu-mi toporul”. Utilizează la fel și tu resursele din online pentru a face research și pentru a gândi o strategie bine pusă la punct, iar apoi folosește-te de informații pentru a o implementa și pentru a te bucura de rezultate.  

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Autor Articol

Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce

Cele mai populare articole

Postări Recente

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce