Pe partea de e-commerce, catalogul de produse este foarte important pentru promovarea pe Facebook și Instagram. De ce? În primul rând, este foarte important pentru retargetarea dinamică a utilizatorilor. Campaniile din partea de Conversion folosesc catalogul de produse.

În al doilea rând, te poate scuti de foarte multă muncă. Implementarea unui carousel manual îți poate lua 4-5 minute, mai ales că trebuie să fii creativ și să introduci text pe fiecare card, pe când, dacă folosește product set-uri, implementarea scade sub 2 minute.

Cum implementez catalogul de produse?

Înainte ca să începi crearea unui catalog, trebuie să ai pagină de business pe Facebook și Business Manager pentru a putea asigna catalogul cu business-ul.

Pașii sunt următorii:

  1. Trebuie să accesezi https://www.facebook.com/products
  2. Selectează butonul “Create catalog”
  3. Trebuie să alegi tipul business-ului deoarece în funcție de acesta va trebui să folosești un format diferit de feed.

4. Trebuie selectată metoda prin care vom adăuga produsele în catalog.

  • Upload Product Info – produsele pot fi introduse manual sau printr-un fișier CSV, XML sau TSV
  • Connect E-commerce Platform – dacă site-ul este realizat pe Shopify, WooCommerce, BigCommerce, Magento sau OpenCart, atunci feed-ul de produse poate fi integrat prin acestea

Mai apoi trebuie să aloci catalogul dacă va fi susținut prin contul personal de promovare sau prin Business Manager. Redenumește catalogul și mai trebuie doar să dai click pe “Create”.

Dacă alegi să îți populezi catalogul de produse folosindu-te de un feed CSV, XML sau TSV, atunci va trebui să generezi din site un fișier care să conțină aceste coloane:

  • id
  • title
  • description
  • availability
  • condition
  • price
  • link
  • image_link
  • brand, mpn or gtin (include at least one)

Toate informațiile tehnice le poți găsi accesând: https://developers.facebook.com/docs/marketing-api/catalog/reference/#da-commerce

Pentru ați îmbunătăți catalogul de produse poți să-ți adaugi următoarele coloane în feed:

  • Additional images – pe lângă poza principală de produs pe care ai setat-o la image_link, poți adăuga celelalte poze pe care le ai pe site. Acest lucru îl poți folosi în reclama Carousel astfel încât prezentarea fiecărui produs să fie sub formă de slideshow
  • Age group – dacă produsele pe care le comercializezi se adresează unei categorii de vârstă, acest câmp te va ajuta în implementarea product set-urilor.
  • Material – pe lângă posibilitatea implementarea de product set-uri în funcție de material, poți folosi acest câmp în textul reclamei.
  • Size – completând acest câmp ai putea să folosești Cross Sell-ul și Up Sell-ul în funcție de mărimea comandată de utilizator
  • Custom Label – acest câmp îți oferă libertatea la clasificare produselor după cum dorești tu. Poți realiza o etichetă pentru cele mai noi produse, pentru cele mai vândute, pe produsele la care există cea mai mare marjă de profit sau doar produsele care selecționate pentru o anumită ofertă (Black Friday, X-mas, Valentine’s Day etc.)

Cu cât oferi mai multe informații despre produsele pe care le comercializezi, cu atât vei forma mai multe product set-uri și vei putea testa mai multe targetări creative.