FB Ads

Facebook Pixel – Ce este și la ce folosește

By 09/11/2017 August 14th, 2018 One Comment

Dacă folosești Facebook Ads – sau ai în plan să le folosești în viitor – există un instrument cheie pe care ar trebui să începi să-l folosești chiar acum pentru a valorifica la maxim bugetul pentru social media: Facebook Pixel.

Ce este un Facebook Pixel ? 

Facebook Pixel  este un cod pe care îl integrezi pe website-ul tău. Acesta te ajută să urmărești conversiile din reclamele de pe Facebook, să optimizezi reclamele în baza datelor colectate, să construiești audiențe targhetate pentru reclamele viitoare și să faci remarketing pentru prospecții adecvați – și anume persoanele care au interacționat deja cu website-ul tău într-un fel sau altul.

Pixelul funcționează prin plasarea și declanșarea de cookie-uri pentru a urmări acțiunile utilizatorilor pe măsură ce aceștia interacționează cu website-ul tău și cu reclamele tale de pe Facebook.

Beneficiile utilizării Pixelului Facebook

Există mai multe moduri în care poți utiliza datele colectate cu ajutorul Pixelului pentru a-ți rafina strategia de Facebook marketing.

Urmărirea conversiilor

Pixelul îți permite să monitorizezi modul în care oamenii interacționează cu website-ul tău după ce au vizualizat reclama de pe Facebook.

Poți chiar să urmărești acțiunile clienților de pe toate device-urile lor – astfel vei putea ști, spre exemplu, dacă oamenii tind să vizualizeze reclamele de pe mobil dar intră pe calculator înainte să plaseze comanda – sau fix invers. Aceste informații te pot ajuta să-ți rafinezi strategia de marketing și să-ți calculezi randamentul investițiilor.

Remarketing

Datele colectate prin pixelul de urmărire îți permit să afișezi reclame targhetate persoanelor care au vizitat deja website-ul tău. Ai opțiunea să fii foarte exact aici – de exemplu, poți afișa persoanelor o reclamă chiar pentru produsul pe care l-au abandonat în coșul de cumpărături sau pe care l-au adăugat în wishlist pe website-ul tău.

Această funcționalitate este motivul pentru care este recomandat să creezi un Facebook Pixel acum, chiar dacă nu folosești încă Facebook Ads – în acest fel vei dispune de funcționalitatea de retargetare încă de la prima reclamă pe Facebook.

Audiențele Asemănătoare

Facebook poate folosi datele privind targetarea pentru a te ajuta să construiești o Audiență Asemănătoare pentru persoanele care au aprecieri, interese și date demografice similare cu persoanele care interacționează deja cu website-ul tău, ajutându-te astfel să-ți extinzi baza de clienți potențiali. Mai multe informații despre Audiențele Asemănătoare și Personalizate poți găsi in articolul nostru aici.

Derularea reclamelor mai eficient

Prin utilizarea unui Facebook Pixel, reclamele tale pot fi mai eficiente prin îmbunătățirea calității reclamelor derulate și a targetării persoanelor care le vizualizează.

Pe lângă îmbunătățirea reclamelor prin urmărirea eficienței acestora, poți folosi datele generate de Facebook Pixel pentru a te asigura că reclamele tale sunt vizualizate de către persoanele care au cea mai mare șansă să facă acțiunea vizată de tine.

Cum să folosești Facebook Pixel  

Poți folosi pixelul Facebook pentru a colecta date cu privire la două tipuri diferite de evenimente: un set de nouă Evenimente Standard predefinite de Facebook, sau Conversii Personalizate pe care le creezi singur. Un „eveniment” este pur și simplu o acțiune specificată pe care un vizitator o face pe website-ul tău.

Evenimente Standard

Cele nouă evenimente standard urmărite de pixelul Facebook pot fi pur și simplu copiate și lipite în website. Codurile standard de eveniment sunt:

  • Vizualizare conținut (View Content): Cineva vizualizează o pagină din website-ul tău.
  • Căutare (Search): Cineva folosește funcția de căutare pentru a găsi ceva pe website-ul tău.
  • Adăugare în coș (Add to Chart) : Cineva adaugă un produs în coșul de cumpărături de pe website-ul tău.
  • Adăugare la lista de dorințe (Add to Wishlist): Cineva adaugă un produs la lista de dorințe de pe website-ul tău.
  • Inițiere finalizare de comandă (Initiate Checkout): Cineva intră în fluxul de finalizare a cumpărăturilor pe website-ul tău.
  • Adăugare a informațiilor de plată (Add Payment Info): Cineva îți adaugă informațiile de plată în fluxul de finalizare a cumpărăturilor pe website-ul tău.
  • Efectuare achiziție (Make purchase): Cineva face o achiziție de pe website-ul tău.
  • Client potențial (Lead): Cineva se înregistrează pentru un trial sau se identifică drept client potențial pe website-ul tău.
  • Finalizare înregistrare (Complete registration): Cineva completează un formular de înregistrare pe website-ul tău, spre exemplu un formular de abonare.

Conversii personalizate

Conversiile personalizate pot fi folosite fie în locul evenimentelor standard, fie pentru a colecta mai multe informații pe care pixelul nu le poate colecta prin evenimentele standard.

Conversiile standard utilizează reguli URL bazate pe URL-uri specifice sau pe cuvinte cheie din URL-uri. Spre exemplu, poți folosi pixelul pentru a urmări vizualizările unei categorii specifice de produse de pe website-ul tău, în loc să urmărești vizualizările întregului conținut prin intermediul evenimentului standard „vizualizare conținut” – de exemplu pentru a separa stăpânii de câini față de cei de pisici, în baza secțiunii de pe website-ul tău pe care au vizualizat-o.

Înainte să folosești conversiile personalizate ale pixelului, trebuie ca Facebook să înțeleagă detaliile conversiei pe care vrei să-o urmărești. Pentru aceasta, mergi în Facebook Ads Manager, deschide secțiunea Conversii personalizate și apasă pe Creează o conversie personalizată pentru a defini conversia personalizată folosind regulile URL.

Poți de asemenea să creezi evenimente personalizate cu pixelul prin adăugarea mai multor detalii evenimentelor standard, cu ajutorul unor bucăți suplimentare de cod numite parametri. Aceștia îți permit să personalizezi evenimentele standard în baza următoarelor aspecte:

  • Cât de mult valorează o conversie
  • Denumirea, categoria sau ID-ul produsului
  • Numărul de articole pe care cineva le adaugă în coșul de cumpărături
  • Un șir de căutare specific
  • Statusul unei înregistrări

Pentru a-ți instala Pixel-ul pe website, urmează pașii descriși de noi în acest tutorial: Cum să creezi un Pixel și să-l adaugi pe website.

Sperăm că acest articol să te ajute să ințelegi cum funcționeză Facebook Pixel și că acum dispui de cunostințele necesare pentru a-l implementa în campaniile tale. Iți dorim mult succes și nu uita să ne lași feedback-ul tău în comentarii!

Vlad Nita

Author Vlad Nita

More posts by Vlad Nita

Join the discussion One Comment

Leave a Reply

Cresta Facebook Messenger