În momentul când business-ul tău nu presupune achiziționarea unui produs online, ci mai mult atragerea utilizatorilor în mediul offline, să vină la un restaurant, să își programeze o discuție cu un consultant de imobiliare etc. atunci focusul tău este diferit față de partea de e-commerce, implicit și partea de tracking Facebook Pixel va fi diferită.

Ce este Facebook Pixel? 

Facebook Pixel este un tool analitic prin care îți poți măsura efectele promovării înțelegând ce acțiuni realizează utilizatorii pe site-ul tău. Acesta este alcătuit din secvențe de cod ce trebuiesc instalate pe fiecare pagină din site.

Pentru partea de generare trebuie să știi că dintr-un singur Ad Account poți genera un singur Pixel. Codul de tracking îl găsești în tabul de “Events Manager”. Din aceea secțiune, generezi Pixelul basic care conține eventul PageView și ai posibilitatea să alegi celelalte event-uri care se aplică pentru business-ul tău. O dată generat, nu ai posibilitatea să-l ștergi din cont și să-l generezi din nou.

Ce event-uri trebuie să instalez?

În momentul când vorbim de servicii, gama este variată și fiecare business va avea alte obiective stabilite. În primul rând trebuie să analizezi site-ul și să îți construiești traseul pe care ți-l dorești ca utilizatorii tăi să-l parcurgă.

Dacă utilizatorii se pot programa online la un salon, o convorbire cu un agent imobiliar sau dacă își pot rezerva masa la un restaurant, poți să implementezi următoarele event-uri:

  • Lead sau Schedule – pe pagina unde este implementat formularul
  • Submit application – poți să-l implementezi să se activeze doar în momentul când utilizatorul apasă pe butonul de “Trimite” sau pe pagina de Thank You

Dacă dorești să ghidezi utilizatorii către pagina de contact, îți recomandăm să implementezi event-ul Contact.

Informații despre toate event-urile pe care le poți implementa: www.facebook.com/business/help/402791146561655?id=1205376682832142

În funcție de aceste event-uri poți să optimizezi campaniile astfel încât Facebook să afișeze reclame utilizatoriilor care sunt predispuși să activeze acel event. În plus, poți să implementezi audiențe pe care să le retargetezi. De exemplu, ai un salon de manichiură, poți implementa o audiență cu persoanele care s-au programat în urmă cu 30 de zile și le readuci aminte că au nevoie de o programare nouă.