Ai un magazin online? Lucrezi pentru un e-commerce? Dacă cineva te va intreba care este cel mai important lucru pentru promovarea în mediul digital, vei fi predispus să răspunzi că bugetul pe care îl investești. Este adevărat, bugetul este important pentru a vedea cât de segmentat poți realiza setup-ul și cât ești disponibil de testat. 

Dar ce se întâmplă dacă nu ai codul de tracking Facebook Pixelul instalat corect? În primul rând, datele despre utilizatorii tăi vor fi captate eronat sau chiar deloc. Acest lucru se va resimți în targetările pe care le vei folosi (de exemplu: campania de Remarketing Dinamic nu va rula la capacitatea ei maximă), iar acest lucru va conduce la raportarea eronata a rezultatelor.

De aceea, ți-am pregătit un articol care să îți vină în ajutor dacă în momentul de față ești la pasul de instalare a codurilor pe site sau poate dorești să realizezi o verificare de rutină.

Ce este Facebook Pixel?

Facebook Pixel este un tool analitic prin care îți poți măsura efectele promovării înțelegând ce acțiuni realizează utilizatorii pe site-ul tău. Acesta este alcătuit din secvențe de cod ce trebuiesc instalate pe fiecare pagina din site.

Pentru partea de generare trebuie să știi că dintr-un singur Ad Account poți genera un singur Pixel. Codul de tracking îl găsești în tabul de “Events Manager”. Din aceea secțiune, generezi Pixelul basic care conține eventul PageView și ai posibilitatea să alegi celelalte event-uri care se aplică pentru business-ul tău. O dată generat, nu ai posibilitatea să-l ștergi din cont și să-l generezi din nou.

Ce event-uri să am nevoie pentru un magazin online?

Dacă ar trebui să facem o selecție de event-uri pe care orice e-commerce ar trebui să le aibă instalate pe site, lista ar arăta în felul următor:

  1. PageView – acesta este eventul basic și trebuie instalat pe toate paginele site-ului. Prin acest event poți retargeta utilizatorii care au fost la tine pe site, indiferent de pagina pe care au vizualizat-o.
  2. ViewContent – acest event trebuie implementat pe paginile de produs. În plus, îți recomandăm să-l implementezi cu următorii parametrii: content_type, content_id, value și currency. Prin acești parametrii se va realiza legătura, pentru remarketarea dinamică, între utilizator – produsul vizualizat – feed-ul de produse – reclama de pe Facebook.
  3. AddToCart – acest event trebuie să se regăseasca pe pagina coșului de cumpărături. Precum ViewContent, AddToCart trebuie să fie însoțit de parametrii content_type, content_id, value și currency. Dacă la ViewContent, parametrii vor prelua dinamic informațiile de pe pagina de produs, la AddToCart, aceștia vor prelua informațiile de la toate produsele din coș.
  4. InitiateCheckout – trebuie să implementezi acest event pe pagina în care utilizatorul își introduce datele legate de plată și de livrare. Precum la celelalte event-uri, și acesta trebuie să conțină parametrii content_type, content_id, value și currency. Dacă procesul tău de checkout este dintr-un singur pas, poți să păstrezi doar eventul de AddToCart.
  5. Purchase – implementarea acestui event trebuie realizată pe pagina de Thank You și trebuie să conțină parametrii content_type, content_id, value și currency.

Dacă nu ai pagina de Thank You separată, atunci poți să-l implementezi să se activeze doar în momentul când utilizatorul apasă pe butonul de “Trimite comanda”.

Folosind aceste event-uri poți să îți segmentezi strategia în funcție de etapa din funnelul de achiziție în care este utilizatorul. În plus, folosindu-te de parametrii de la event-uri poți realiza audiențe personalizate, precum utilizatori care au realizat comenzi de peste 200 lei în ultimele 90 de zile.

Am creat un curs 100% gratuit pentru oricine dorește să învețe cum să facă reclame Facebook Ads mai bine. Dacă ești interesat de reclame pentru eCommerce, descarcă acest Ghid Pentru Facebook Ads in eCommerce. Este primul material oferit. Urmează să primești ulterior acces la 3 video detaliate despre Facebook Ads