Zilele acestea vestea că Facebook elimină 28-day attribution window a cuprins newsletter-ul persoanelor interesate de marketing. De pe 12 octombrie 2020, această metodă de raportare va fi eliminată. 

Ce înseamnă 28-day attribution window?

 În funcție de produsele pe care le comercializezi, acestea pot fi cumpărate la impuls (haine, încălțăminte, make-up, cărți etc.) sau au nevoie de o perioadă mai mare de timp de decizie (electrocasnice, aparate foto profesionale, apartamente etc.). Cu cât crește prețul unui produs, acesta are nevoie de o perioadă mai lungă între primul click și  finalizarea comenzii.

Prin 28-day attribution window, Facebook raportează conversiile care au loc în termen de 28 de zile de la click sau 1 zi de la vizualizarea (și nu de la click) a anunțului. Decizia de a elimina această opțiune este motivată pe partea de confidențialitate. Facebook sugerează că că o fereastră de atribuire de 7 zile este sigură, în timp ce orice altceva ar putea lipsi în curând de fiabilitate – dacă este disponibil.

Care va fi impactul?

Facebook sugerează că este posibil să observați mai puține conversii raportate ca urmare a acestei modificări. Acest lucru poate impacta analizarea datelor și decizia de a nu mai folosi o reclama sau a continua cu ea.

În același timp, un factor important este produsul pe care îl promovezi. Dacă produsul se comandă la impuls sau are un preț mic, atunci diferențele nu vor fi mari. Impactul major va fi pe produsele cu prețul ridicat, unde perioada de decizie este mai lungă.

Potrivit Facebook: “Trebuie reținut că această modificare nu are niciun impact asupra livrării sau performanța anunțurilor.” Facebook elimină 28-day attribution window, care nu ar avea neapărat un impact asupra conversion window.

Sunt două lucruri diferite, de aceea le vom explica pe rând:

  • Attribution window – este modul prin care Facebook raportează conversiile
  • Conversion window – este modul prin care Facebook optimizează livrarea reclamelor.

Conversion window este blocat deja la maxim 7 zile și îl poți modifica la nivel de adset.

Cum pot analiza schimbările?

În cazul în care nu ești sigur în ce tip de categorie de produse te încadrezi și care va fi impactul acestei schimbări, poți analiza câte conversii după perioada de 7 zile îți raportează Facebook acum.

Primul pas este să îți personalizezi coloanele din Ads Manager, iar în partea dreaptă-jos vei găsi Attribution Window.

Poți realiza combinații între raportarea dintre vizualizarea reclamei și accesarea ei.

Acesta este un exemplu pentru vizualiza schimbarea attribution window.

La prima vedere, datele nu par ok deoarece este dificil de găsit o formulă prin care datele din coloana Purchases să coincidă cu datele din celelalte coloane. Explicația matematică este că datele din raportarea pe 28-days include și datele pentru 1-day și 7-day, pe când raportarea pe 7-days include doar partea de 1-day.

Astfel formulele matematice pentru a afla datele separate pe fiecare perioadă sunt:

  • 1-day: datele raportate
  • 2-7-days: datele din coloana 7-days minus datele din coloana 1-day
  • 8-28-days: datele din coloana 28-days minus datele din coloana 7-day

Aplicând formulele pe exemplul de mai sus avem următoarele informații:

  • 1-day view: 4
  • 1-day click: 6
  • 7- days click: 0
  • 28- days click: 0

Cât de mult crezi că o să te impacteze această schimbare? Spor la analizat!