Skip to content

Care este dimensiunea ideală a imaginilor de pe Facebook?

dimensiuni imagini facebook

„E doar o poză, merge s-o postezi oricum,” aşa ar spune mulţi oameni. Într-o perioadă în care oamenii consumă exclusiv conţinut foto şi video, o fotografie face cât o mie de cuvinte. Degeaba ai un conţinut atrăgător dacă poza nu este bine editată, culorile sunt şterse, iar dimensiunea „zgârie pe ochi” publicul. Când postezi pe Facebook, trebuie să iei în calcul mai multe criterii, printre care şi dimensiunea potrivită. În acest articol vei învăţa cum să-ţi ajustezi pozele şi cum să le dai un aspect atrăgător.

Ce este raportul de aspect? (Aspect Ratio)

De câte ori nu ai încărcat o poză care să ţi se pară extraodinar de artistică, dar care să fie decupată exact unde nu trebuie şi să apară cu urme de pixeli? Nu este nicio tragedie dacă se întâmplă asta pe contul personal, însă un cont de business trebuie să aibă un aspect ireproşabil. Raportul de aspect reprezintă relaţia dintre înălţimea şi lăţimea unei poze. În general, acest raport este determinat de două numere separate de două puncte, cum ar fi 1:1 sau 9:16. Dacă ai o poză de 1280 x 720px, atunci raportul de aspect va fi 16:9. De asemenea, trebuie să ştii că fiecare categorie de poze de pe Facebook trebuie să aibă dimensiuni specifice. Poza de profil trebuie să fie cea mai clară şi expresivă, întrucât reprezintă primul aspect pe care îl observă potenţialii tăi clienţi. Poza de fundal (cover photo) este, de asemenea, importantă, deoarece este ca un „tapet” virtual şi reprezintă imaginea businessului tău.

Ce este rezoluția?

Rezoluţia este un indice al clarităţii şi calităţii unei imagini. În linii largi, termenul este folosit şi în descrierea monitorului, imaginilor digitale sau a oricăror altor aspecte ce ţin de software. Fiind un cuvânt utilizat în sens global, „rezoluţie” desemnează mai multe aspecte în lumea tehnologiei. În media, cuvântul „rezoluţie” se referă, în general, la numărul de elemente dintr-o poză (pixeli şi puncte) care pot apărea în plan orizontal sau vertical pe ecran.

Dacă vorbim de materiale audio, rezoluţia se referă la calitatea sunetului şi acurateţea înregistrării. În ceea ce priveşte pozele digitale, cu cât este mai mare rezoluţia, cu atât este mai bună claritatea. Dacă sunt prea puţini pixeli într-o imagine, poza va avea un aspect texturat, neclar. Când postăm pe Facebook trebuie să ne asigurăm că pozele au o rezoluţie cât mai mare, deoarece calitatea imaginii este modificată de aplicaţie. Efectul de stretching (întindere) cauzează aspectul de imagine „pixelată,” în care detaliile sunt neclare şi se disting puncte care deranjează vizual.

Rata de Aspect recomandată în funcţie de locul în care este amplasată imaginea in Facebook

Atunci când postăm pe Facebook, trebuie să luăm în considerare două lucruri: rata de aspect despre care am discutat la punctul unu şi rezoluţia. De asemenea, în funcţie de locul unde este amplasată imaginea, trebuie calculată rata de aspect. Pe Facebook, dimensiunea imaginii va fi comprimată, aşadar, chiar dacă fotografia are o lăţime de 1080 de pixeli, atunci când o postăm, imaginea va fi mult mai mică. Astfel, pentru fiecare tip de conţinut, Facebook recomandă o rezoluţie specifică şi rată de aspect.

Dimensiune imagine Facebook Feed

Imaginile folosite pentru postările de Facebook sunt cele mai flexibile, deoarece pot avea orice rată de aspect. Facebook-ul acceptă fotografiile în format pătrat, dar şi cele în format orizontal. Pentru cele în format pătrat, rezoluţia ideală este de 1.080 x 1080 pixeli, iar pentru cele în format orizontal, se recomandă 1200 x 1500 pixeli. De asemenea, rata de aspect recomandată este de 4:5.

Dimensiune imagine Facebook Story

În ceea ce priveşte story-urile de pe Facebook, rata de aspect este aceeaşi cu cea de pe Instagram, respectiv 9:16, cu o rezoluţie de 1080 x 1920 pixeli. Atenţie, atunci când creezi story-urile, trebuie să laşi spţiu aproximativ 14% (250 pixeli) în partea de sus şi jos a imaginii, deoarece aceste părţi sunt obturate de sigla sponsorizării şi de call to action (mesajul care îndeamnă vizitatorul să acţioneze).

Dimensiune Cover Facebook

Poza de copertă (cover photo) reprezintă cartea de vizită a businessului tău. Astfel, trebuie să aibă un aspect impecabil şi să „mângâie” retina vizitatorilor. Pentru a avea o imagine de copertă reuşită, trebuie să acorzi o atenţie deosebită dimensiunilor. În primul rând, pozele de copertă arată diferit în funcţie de aparatul pe care îl foloseşti. Astfel, pentru telefonul mobil, este recomandat să foloseşti o rezoluţie de 640 x 360 pixeli, iar pe desktop 820 x 312 pixeli. Din păcate, nu poţi posta două poze diferite, dar, vestea bună este că aplicaţia Facebook nu îţi va lărgi imaginea, în schimb, ţi-o va decupa pentru a a se adapta aparatului în uz (telefon sau desktop). Pentru un aspect vizual plăcut, ajustează-ţi poza de copertă atât pentru telefon, cât şi pentru laptop. Asigură-te că este centrată, iar detaliile importante sunt clar definite. De asemenea, când îţi alegi poza de copertă, adu-ţi aminte că poza ta de profil se va suprapune în partea de mijloc. Nu încărca o poză identică cu cea de profil, găseşte ceva autentic, care să vină în completarea profilului tău.

Nu în cele din urmă, dimensiunea pozei de copertă trebuie să corespundă tipului de pagină:

Pagină de business

Rata de aspect: 16:9

Rezoluţia: 820 x 360 pixeli

Pagină de evenimente

Rata de aspect: 16:9

Rezoluţia: cel puţin 1200 x 628 pixeli

Grupuri de Facebook

Rata de aspect: 16:9

Rezoluţia: cel puţin 1640 x 856 pixeli

Facebook Ads

Dintre toate tipurile de postări, Facebook Ads are cele mai stricte criterii în ceea ce priveşte dimensiunea şi rata de aspect a pozelor. Dacă neglijezi aceste aspecte, s-ar putea să îţi iroseşti bugetul şi să nu atingi numărul de vizualizări şi reacţii de care ai nevoie, întrucât Facebook nu îţi optimizează postările dacă nu corespund setărilor. Astfel, există un set de recomandări pentru fiecare tip de postare sponsorizată.

#1: Facebook Feed Photo Ads

Pentru acest tip de postare, Facebook recomandă dimensiuni de 1200 x 628 pixeli sau 1080 x 1080 pixeli pentru format pătrat. Pentru imaginile ataşate unui link, se recomandă rata de 1:1.

#4: Instant Article Ads

Articolele instante reprezintă o metodă rapidă de distribuire a materialelor care există deja pe site.

Rata de aspect: 1.91:1

Rezoluţia: 1200 x 628 pixeli

#5: Carousel Post Ads

Postările de tip carusel îţi îngăduie să adaugi 10 poze într-o singură reclamă. Acesta este cel mai eficient mod de a-ţi promova produsele, întrucât impactul vizual stimulează puterea de cumpărare. Pentru acest tip de postări, ia în considerare o rată de 1:1 şi o dimensiune de 1080 x 1080 pixeli.

Dimensiunea pozei de profil pentru Facebook şi moduri în care poţi crea un aspect atractiv

Pe lângă poza de copertă, poza de profil reprezintă unul dintre cele mai importante aspecte ale paginii tale. Dacă dai greş la aceast aspect, s-ar putea să îţi alungi 80% dintre clienţi. Primul lucru care „sare” în ochi este poza de profil. Multe persoane nici măcar nu-şi mai amintesc o bună parte din conţinutul de pe Facebook, dar îşi aduc aminte de un simbol sau logo care le-a captat atenţia. Aşadar, iată de ce trebuie să ţii cont atunci când îţi alegi poza de profil:

Dimensiunea minimă: 180 x 180 pixeli

Mărimea recomandată

Mărimea ideală pentru poza de profil este de 360 x 360 pixeli sau 720 x 720 pixeli. Aceste mărimi sunt, desigur, duble şi cvadruple în raport cu dimensiunea minimă. Unii specialişti în social media şi design recomandă chiar dimensiunea de 2048 x 2048 pixeli. Ajustează dimensiunea pozei în funcţie de aparatul de pe care postezi (170 x170 pixeli pe desktop şi 128 x 128 pixeli pe mobil. În ceea ce priveşte tipul de document, încarcă poze în format JPEG sau PNG. De asemenea, având în vedere faptul că poza de profil este dispusă într-un cerculeţ, asigură-te că nu apar alte elemente grafice pe colţuri (hashtag-uri, cuvinte, stick-ere preluate din campaniile online, de exemplu: #WeAreOrlando).

Dimensiune poza Facebook pentru postări de evenimente

Atunci când organizezi un eveniment, trebuie să te asiguri că totul e ca la carte, inclusiv promovarea de pe social media. O poză nereuşită îi va face pe 80% dintre invitaţi să de gândească dacă evenimentul tău chiar merită efortul. Aşadar, primul aspect pe care trebuie să îl iei în calcul este claritatea pozei. 1920 x 1005 pixeli reprezintă dimensiunea ideală pentru postarea unui eveniment, având în vedere faptul că Facebook lărgeşte pozele. Al doilea element important este unicitatea pozei. Vrei să fii cu un pas în faţa competiţiei? Atunci nu urma calea bătută. Nu folosi sloganuri populare, clişee pe care le mai vezi în mii de alte postări. Gândeşte-te ce anume defineşte brandul tău şi ce plus valoare aduci clienţilor. Dacă există o anumită cromatică definitorie, nu ezita să o foloseşti. Analizează postările anterioare, dacă au fost reacţii pozitive, păstrează aceeaşi linie de creaţie. De asemenea, nu neglija aspectul pozei. Foloseşte un aparat profesional de editare, precum Photoshop sau Adobe Ilustrator.

Pozele de pe Facebook reprezintă imaginea ta în lumea antreprenoriatului. Îţi pot fi un suport extraordinar sau un impediment în ceea ce priveşte promovarea brandului. Alege să fii inventiv, dar să acorzi, în acelaşi timp, atenţie şi detaliilor tehnice, precum dimensiunea sau editarea pozei. În rest, creativitatea nu are limite!

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Autor Articol

Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce

Cele mai populare articole

Postări Recente

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce