FB Ads

De la 0 la 60.000€ vanzari in 40 de zile doar cu Facebook Ads ?

By 31/01/2019 No Comments

In 7 noiembrie am lansat un magazin online prin care am dorit sa testez si sa inteleg limitele unei scalari agresive in piata romaneasca, doar prin Facebook & Instagram Ads intr-o perioada scurta de timp. 
Ca si platforma de eCommerce am folosit WooCommerce, customizat in proportie de 70%.

Am plecat de la inceput de la premiza ca nu exista limite de buget ?…in primul rand pentru ca am vandut produse specifice Craciunului, dar si pentru ca am dorit sa testam puterea de cumparare a pietei intr-o perioada relativ scurta de timp.
Ca urmare, din prima zi am pornit cu un buget de 1500 lei pe zi (pe un Ad Acount nou) iar in apogeul scalarii aveam un buget de 6500 lei pe zi ?.

Cum am procedat❓

Am inceput direct cu campanii de conversie (optimizate pentru Purchase 80% din ele), dar concomitent am avut campanii pe Trafic, Engagement si Reach pentru awareness.

Chiar daca contul de publicitate si Pixel-ul au fost noi, am ales sa incercam direct Purchase ca si obiectiv. In general un Pixel trebuie sa aiba deja date destul de multe pentru a putea optimiza pentru Purchase si pentru a putea gasi oamenii potriviti pentru achizitie. Avand insa un buget maricel de la inceput, dupa cateva zile de promovare, am inceput deja sa avem vanzari la costul de reclama dorit.

In total am creat peste 280 Ad Sets si in jur de 1100 de reclame ?. Zilnic cream zeci de reclame noi si le opream pe cele vechi care nu mai aduceau rezultate bune. Reclamele nu au fost insa unice.
Probabil doar in jur de 70-80 de reclame au avut ID unic. Pentru restul, am folosit acelasi Post ID pentru a avea “Social Proof” pe acele postari (like-uri, comentarii, etc.) ca oamenii sa vada ca sunt produse de care si alte persoane sunt interesate, crescand astfel sansa ca ei sa dea click pe acea reclama.

Audiente folosite: ?
➜ Bazate pe Interese
➜ Broad – fara nici un interes, doar varste si date demografice
➜ Lookalikes 
➜ Diferite variante de Custom Audiences

Intr-o anumita masura, toate reclamele au adus rezultate bune.

Creative folosite ?:
Toata gama disponibila. De la Single Image la Carousel si video-uri. Dupa cum ne asteptam insa, carouselul a avut cele mai bune rezultate dar nici restul creativelor nu au fost de ignorat.

Retargetare ?:
Peste 30% din vanzari au venit din campaniile de retargetare❗️❗️
Aceste campanii de retargetare au fost fie cu vizitatorii paginii, video views sau page engagement. E extrem de important sa retargetezi oamenii care si-au aratat interes fata de produsul tau. In general, un produs in eCommerce se achiztioneaza dupa 6x-8x Frequency.

Nu am avut doar retargetarea dinamica implementata. Am folosit cu succes si retargetarea pe anumite produse (exemplu: au dat click pe un carousel si au ajuns pe pagina, dar nu au cumparat. Intorsi pe Facebook, am retargetat acele persoane cu un video explicativ al aceluiasi produs.)

Concluzii despre piata romaneasca:?

➽ In primele trei saptamani am avut o rata de conversie de 4%, ROAS intre 8x-12x si costul per achizitie a fost undeva la 20 Lei. In decembrie insa, au crescut costurile pe absolut toate metricele si rata de conversie a scazut la 2% si ulterior la 1,5%, respectiv ROAS (raportat saptamanal) a scazut pana la 5x si in ultima saptamana, 2,5x.
Costul mediu per produs vandut a fost de 40 Lei, pretul de vanzare a unui produs fiind de 145 Lei.

De ce❓Pentru ca am epuizat piata si publicul tinta.

Am avut un Reach de 1,4 milioane de oameni. Dupa ce am trecut de pragul de 800-900 mii de oameni, a devenit din ce in ce mai greu si mai scump sa gasim oameni care inca nu ne-au vazut reclamele. In acelasi timp Frequency a ajuns la 5 cu aproape 7 milioane de Impressions total, ceea ce este foarte mult pentru o audienta rece.

Daca nu am fi fost presati de timp si de produsele specifice Craciunului, am fi putut pastra costul de achizitie intre 20 si 25 Lei.

Piata consumatorului roman este impartita in doua mari categorii: 

1️⃣ Consumatorul impulsiv, care achizitioneaza produsul la primul contact; 
2️⃣Consumatorul care se lasa convertit de o oferta sau de scarcity – aici intra in schema retargetarea cu diferite coduri promotionale si oferte limitate de timp.

➽ Mesajele reclamelor trebuie sa fie adaptate varstei publicului careia ii arati reclama: cu un public de 20-30 ani vorbesti tinereste cu multe emoticons pe cand cu publicul de 50-65 ani trebuie sa vorbesti total diferit

➽ Am incercat si 2 Giveaways cu produse gratuite, postarile fiind conectate la un Chatbot care avea ulterior “discutii” cu oamenii care s-au inscris la concurs, oferindu-le reduceri si oferte.
Chiar daca am avut cateva mii de oameni care s-au inscris la concurs, doar 2 au achizitonat produsul cu codul de discount. Ca urmare nu este foarte buna strategia (cel putin in cazul nostru nu a fost) pentru a vinde produse, pentru ca atragi publicul care doreste produse gratuite. In acelasi timp, distribuirile postarii de concurs, au avut un reach organic de 300.000 de oameni, ceea ce a ajutat foarte mult la awareness.

☛ Ca si concluzie, in mare, a fost un exercitiu foarte bun. Piata romaneasca de eCommerce s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani si daca ai un produs bun, poti vinde destul de mult pana iti epuizezi audienta (daca nu este foarte nisat produsul).
Conform unui studiu recent de GPeC.ro, vanzarile online in Romania au ajuns in 2018 la 3,5 Miliarde euro, o crestere de 30% fata de 2017, cand s-au inregistrat 2.8 miliarde de euro. Daca socotim, asta inseamna ca romanii au cheltuit 9.86 milioane de euro pe zi pe vanzari online.

Despre DoAds

DoAds este singura agenție de Social Media Advertising din România fondată si administrată de foști angajați Facebook.
Expertiza noastra consta in crearea de Funnels (palnii de vanzare) care convertesc prin reclame succesive pe Facebook si Instagram

Doresti sa lucrezi cu noi? Ne poti contacta aici!

Vlad Nita

Author Vlad Nita

More posts by Vlad Nita

Leave a Reply

Cresta Facebook Messenger