De ce să angajezi o agenție de Facebook Marketing?

Cuprins

Marketingul, în special Social Media Marketing, joacă un rol din ce in ce mai important în succesul și longevitatea unei afaceri. Afacerile fie cresc atât de rapid încât nu pot ține pasul cu postările zilnice pe Facebook, fie sunt atât de în urmă încât poate că nici nu știu ce este aceea o pagină de Facebook. În orice caz, afacerile din ziua de azi au nevoie de mult ajutor. Unele companii vor angaja proprii oameni de marketing, altele vor opta pentru liber profesioniști sau ajutor part-time, în timp ce altele aleg sa apeleze la serviciile unei agenții de marketing care să se ocupe de întregul proces de marketing, de la elaborarea unei strategii până la implementare și livrare.

Achiziția de clienți este una dintre cele mai mari provocări cu care afacerile se confruntă zi de zi și din cauza dificultății și importanței acestei sarcini, toate afacerile trebuie să aibă un plan de marketing eficient pentru a supravietui și a creste.

Nimeni nu-ți va bate la usă în căutarea a ceea ce vinzi decât dacă știu cine ești, ce faci, și dacă au încrederea că îți poți respecta promisiunile. Și mai important, prospecții tăi vor să știe de ce produsul sau serviciul tău reprezintă un beneficiu pentru ei și cum te diferențiezi de competitorii tăi.

Pentru a comunica toate aceste lucruri, compania ta are nevoie de un plan de marketing eficient, bine gândit și executat. Cele mai multe companii înțeleg nevoia unui plan strategic de marketing, însă puține înțeleg cu adevărat ce este acesta sau cum se implementează. Marketingul nu înseamnă să angajezi o echipă de vânzări; este ceva mult mai complex decât atât. Pe scurt, planul de marketing al companiei tale are scopul de a genera lead-uri care pot fi transformate în vânzări.

Aș putea și ar trebui să fac asta singur?

Multor antreprenori le este cunoscut conceptul DIY (Do-It-Yourself) care se referă la auto-suficiența prin rezolvarea sarcinilor fără sprijinul specialiștilor plătiți. În calitate de antreprenor care a suferit de această fixație, pot spune cu mâna pe inimă că un individ ar putea, cu suficient timp și persistență, să obțină cunoștințele necesare pentru a realiza orice sarcină.

Totuși, curba de învățare pentru un antreprenor ocupat, cu puțină experiență, este zguduitoare, iar proprietarul de întreprindere se alege fie cu o strategie de marketing incompletă căreia îi lipsesc elemente cheie, precum copy writing sau viziunea de social media marketing, fie, cel mai adesea, cu utilizarea ineficientă a bugetului de publicitate, fără a genera rezultatul dorit.

Oricine poate să învețe despre Reclame pe Facebook, însă pentru a fi cu adevarat stăpân pe situație, pentru a înțelege toate obiectivele și pentru a implementa cu succes o strategie, este nevoie de sute de ore de practică. Dispui de timpul și bugetul necesar pentru așa ceva?

Să angajez un om sau o agenție de marketing?

Organizațiile care nu au nici timpul și nici înclinația pentru DIY trebuie să facă o alegere: fie angajează un om, fie externalizează către o agenție. De obicei, această decizie este luată în baza unei analize financiare.

În România, un expert social media specializat în Reclamele pe Facebook câștigă între 3000 și 5000 lei NET, în funcție de experiența sa în domeniu și de nevoile companiei. Aici trebuie să adaugi taxele pe care le vei plăti la stat și cheltuielile generale (echipament, spațiu de birou, buget de motivare, bonusuri etc.).

Pe de cealaltă parte, o agenție din România are de obicei două opțiuni de facturare:
1. Procent de 10%-20% din bugetul tău de publicitate (suma achitată direct către Facebook), dacă bugetul depășeste 2000€-3000€
sau
2. Mai frecvent întâlnit, agenția tarifează o taxă lunară între 200€-700€.

Dacă facem niște calcule simple, este clar că serviciile unei agenții sunt mai eficiente din punct de vedere al costurilor decât un angajat propriu, însă beneficiile sunt mult mai multe.

Iată câteva dintre beneficiile pe care le ai dacă externalizezi către o Agenție de Facebook Advertising:

  • Experiența în crearea și executarea planurilor de marketing complexe
  • Nu e necesar trainingul pentru angajați
  • Planul tău de marketing este executat imediat, în timp ce angajatul poate avea nevoie de timp să se pregătească, agenția de marketing este gata de la bun început
  • Evitarea dificultăților ce țin de HR
  • Nu exisăa cheltuieli generale suplimentare
  • Eficiența pentru proiectele urgente
  • Ajutorul din Exterior înseamnă o Perspectivă din Exterior
  • Iar cel mai benefic punct: câștigi foarte mult timp să te ocupi de celalalte lucruri importante ale afacerii tale

Dacă ești în căutarea unei agenții, Doads a fost lansată și este administrată de foști angajați Facebook, dedicați să-ți facă afacerea să crească. Contactează-ne astăzi și stabileste o întâlnire.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce