FB AdsNews

De ce cresc costurile publicității pe Facebook?

By 24/02/2018 July 20th, 2019 No Comments

Dacă ai făcut publicitate pe Facebook în ultimele luni sau ani, probabil ai observat că, costurile per rezultat sunt în creștere. Chiar dacă tu iți monitorizezi succesul unei reclame prin costul per click, cost per achiziție, cost per Lead, etc. și Facebook iți calculează aceste metrice în Ads Manager, în realitate tu plătești pentru impresii, în alte cuvinte, de căte ori ți se afișează reclama (1 impresie = 1 afișare).

Publicitatea pe Facebook este efectivă, ieftină comparabil cu alte mijloace publicitare (TV, Radio, etc.) și indiscutabil, aduce rezultate. Prin urmare, tot mai multe afaceri încep să plătească pentru reclame pe Facebook, respectiv încep să aloce tot mai mult din bugetul lor de Marketing pentru acest tip de promovare insă, spațiul publicitar rămane în mare același, așa că apare competitivitatea pe afișare unde câștigă cine are buget mai mare și conținut de calitate.

Spațiul publicitar

Prin spațiu publicitar înțelegem locațiile unde pot fi afișate reclame. Primul spațiu publicitar a fost Newsfeed-ul (și in continuare este cel mai folosit și discutabil, cel mai profitabil), ulterior au apărut reclamele pe Coloana din dreapta, Instagram, Audience Network, Instant Articles, Facebook Messenger si Market Place.
Spuneam mai devreme că spațiul publicitar rămane în mare parte același. În România sunt in prezent 10 milioane de oameni care au cont de Facebook (18-65+ ani) iar această cifră nu oscilează foarte mult.

Facebook dorește ca experiența utilizatorului să fie cât mai bună și reclamele, pe cât posibil, neintruzive. Prin concluzie, refuză să arate prea multe reclame, așa că spațiul publicitar este mereu limitat de câți oameni sunt pe Facebook în locația în care faci promovare iar faptul că sunt tot mai multe firme care își vor reclama afișată fac, ca, competitivitatea să ridice costurile publicității fără a dă semne de oprire, chiar din contră, costurile cresc tot mai accelerat.

Facebook a anuțat de câteva dăți că acest spațiu publicitar e aproape de a fi epuizat și ca răspuns au creat mereu spații noi (exemplu recent: reclame plasate în Marketplace, Facebook și Instagram Stories, etc.), care pentru o perioadă, încetinesc creșterea costurilor.

Ai observat creșterea costurilor de publicitate? Ce ai făcut pentru a păstra o rată de convesie bună? Spune-ne în comentarii 🙂

Alte articole similare:

Vlad Nita

Author Vlad Nita

More posts by Vlad Nita

Leave a Reply

Cresta Facebook Messenger