Skip to content

De ce cresc costurile publicității pe Facebook?

Dacă ai făcut publicitate pe Facebook în ultimele luni sau ani, probabil ai observat că, costurile per rezultat sunt în creștere. Chiar dacă tu iți monitorizezi succesul unei reclame prin costul per click, cost per achiziție, cost per Lead, etc. și Facebook iți calculează aceste metrice în Ads Manager, în realitate tu plătești pentru impresii, în alte cuvinte, de căte ori ți se afișează reclama (1 impresie = 1 afișare).

Publicitatea pe Facebook este efectivă, ieftină comparabil cu alte mijloace publicitare (TV, Radio, etc.) și indiscutabil, aduce rezultate. Prin urmare, tot mai multe afaceri încep să plătească pentru reclame pe Facebook, respectiv încep să aloce tot mai mult din bugetul lor de Marketing pentru acest tip de promovare insă, spațiul publicitar rămane în mare același, așa că apare competitivitatea pe afișare unde câștigă cine are buget mai mare și conținut de calitate.

Spațiul publicitar

Prin spațiu publicitar înțelegem locațiile unde pot fi afișate reclame. Primul spațiu publicitar a fost Newsfeed-ul (și in continuare este cel mai folosit și discutabil, cel mai profitabil), ulterior au apărut reclamele pe Coloana din dreapta, Instagram, Audience Network, Instant Articles, Facebook Messenger si Market Place.
Spuneam mai devreme că spațiul publicitar rămane în mare parte același. În România sunt in prezent 10 milioane de oameni care au cont de Facebook (18-65+ ani) iar această cifră nu oscilează foarte mult.

Facebook dorește ca experiența utilizatorului să fie cât mai bună și reclamele, pe cât posibil, neintruzive. Prin concluzie, refuză să arate prea multe reclame, așa că spațiul publicitar este mereu limitat de câți oameni sunt pe Facebook în locația în care faci promovare iar faptul că sunt tot mai multe firme care își vor reclama afișată fac, ca, competitivitatea să ridice costurile publicității fără a dă semne de oprire, chiar din contră, costurile cresc tot mai accelerat.

Facebook a anuțat de câteva dăți că acest spațiu publicitar e aproape de a fi epuizat și ca răspuns au creat mereu spații noi (exemplu recent: reclame plasate în Marketplace, Facebook și Instagram Stories, etc.), care pentru o perioadă, încetinesc creșterea costurilor.

Ai observat creșterea costurilor de publicitate? Ce ai făcut pentru a păstra o rată de convesie bună? Spune-ne în comentarii 🙂

Alte articole similare:

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Autor Articol

Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Cele mai populare articole

Postări Recente

promovare social media marketing

Promovare prin Social Media Marketing

Afacerile online au o mulțime de oportunități în această perioadă în ceea ce privește promovarea. Iar din multitudinea de strategii de promovare social media marketing-ul

promovarea unui produs

Promovarea unui produs

Promovarea unui produs nou pe care l-ai lansat în online nu este întotdeauna o sarcină ușoară. Însă, cu ajutorul multitudinii de canale de promovare și