FB AdsNews

De ce cresc costurile publicității pe Facebook?

By 24/02/2018 July 27th, 2018 No Comments

Dacă ai făcut publicitate pe Facebook în ultimele luni sau ani, probabil ai observat că, costurile per rezultat sunt în creștere. Chiar dacă tu iți monitorizezi succesul unei reclame prin costul per click, cost per achiziție, cost per Lead, etc. și Facebook iți calculează aceste metrice în Ads Manager, în realitate tu plătești pentru impresii, în alte cuvinte, de căte ori ți se afișează reclama (1 impresie = 1 afișare).

Publicitatea pe Facebook este efectivă, ieftină comparabil cu alte mijloace publicitare (TV, Radio, etc.) și indiscutabil, aduce rezultate. Prin urmare, tot mai multe afaceri încep să plătească pentru reclame pe Facebook, respectiv încep să aloce tot mai mult din bugetul lor de Marketing pentru acest tip de promovare insă, spațiul publicitar rămane în mare același, așa că apare competitivitatea pe afișare unde câștigă cine are buget mai mare și conținut de calitate.

Spațiul publicitar

Prin spațiu publicitar înțelegem locațiile unde pot fi afișate reclame. Primul spațiu publicitar a fost Newsfeed-ul (și in continuare este cel mai folosit și discutabil, cel mai profitabil), ulterior au apărut reclamele pe Coloana din dreapta, Instagram, Audience Network, Instant Articles și Facebook Messenger.
Spuneam mai devreme că spațiul publicitar rămane în mare parte același. În România sunt in prezent 9.4 milioane de oameni care au cont de Facebook (18-65+ ani) iar această cifră nu oscilează foarte mult. Facebook dorește ca experiența utilizatorului să fie cât mai bună și reclamele, pe cât posibil, neintruzive. Prin concluzie, refuză să arate prea multe reclame, așa că spațiul publicitar este mereu limitat de câți oameni sunt pe Facebook în locația în care faci promovare iar faptul că sunt tot mai multe firme care își vor reclama afișată fac, ca, competitivitatea să ridice costurile publicității fără a dă semne de oprire.

Facebook a anuțat de câteva dăți că acest spațiu publicitar e aproape de a fi epuizat și ca răspuns au creat mereu spații noi, care pentru o perioadă, încetinesc creșterea costurilor.

Un nou spațiu publicitar – Marketplace

Anul trecut, Facebook a lansat global Marketplace-ul unde utilizatorii își pot vinde produsele altor utilizatori (peer-to-peer) gratuit. Zilele trecute a fost anunțat că anumite reclame vor putea fi afișate și in Marketplace. Vei putea promova acolo prin obiectivele Trafic, Conversii sau vâncări prin Product Catalog iar ca și conținut vei putea folosi doar poze sau Carousel Ads.
Unii utilizatori au deja acestă opțiune in Ads Manager iar restul o vor avea în următoarele luni.
Mai multe detalii despre asta poți găsi aici.

În general când se lansează un nou spațiu publicitar, rata de conversie este mai mare și costurile de promovare mai mici pe acel spațiu pentru că utilizatorul nu este obijnuit să vadă reclame acolo și este mai atent la ele. Așa că dacă ai deja opțiunea, folosește-o!

Ai observat creșterea costurilor de publicitate? Ce ai făcut pentru a păstra o rată de convesie bună? Spune-ne în comentarii

Alte articole similare:

Ai nevoie de o promovare și optimizare mai complexă sau dorești să externalizezi acest serviciu? Intră in contact cu noi!

Vlad Nita

Author Vlad Nita

More posts by Vlad Nita

Leave a Reply

Cresta Facebook Messenger