Da, cea mai importantă perioadă a anului, Black Friday, când utilizatorii sunt focusați pe online pentru a prinde cele mai bune oferte, se apropie cu pași rapizi. Toată lumea așteaptă această promoție, fiind foarte profitabilă pentru că ai posibilitatea să vinzi în câteva zile cât vinzi într-o lună. Sună super fain, dar ai nevoie să te pregătești foarte bine pentru Black Friday.

✅ Analizează datele și stocurile

Dacă nu este prima dată când organizezi Black Friday este foarte recomandat că să analizezi datele pe care le-ai obținut anul trecut. Analizează ce targetare, ce tip de reclamă, ce mesaj a performat mai bine. În plus, analizează și perioada în care ai desfășurat promoția: era în același timp cu competitorii tăi?

În același timp trebuie să analizezi la ce produse vor intra la Black Friday. Ești dispus să acorzi reduceri pe toate produsele? Calculează marja de profit pe produse și stabilește produsele care vor fi procentajele de reducere.

✅ Pregătește anunțarea Black Friday

Un pas important este anunțarea că vei avea promoții de Black Friday, astfel utilizatorii vor lua în considerare în research și site-ul tău. Îndeamnă utilizatorii să vizualizeze cât mai multe produse, să le adauge în wishlist sau direct în coș și să se pregătească din timp.

În perioada de teasing este recomandat să creezi suspans și poți îndemna utilizatorii să își creeze un cont sau să se aboneze la newsletter astfel încât să primească primii ofertele.

În faza de anunțare focusul tău trebuie să fie pe a ajunge cu reclamele la cât mai multe persoane și să îți crești traficul pe site. În strategia de marketing ia in considerare și campaniile de Reach și de Traffic.

✅ Verifică codurile de tracking

Dinainte de a lansa campaniile de anunțare a Black Friday-ului, verifică Facebook Pixelul să înregistreze corect datele de pe fiecare pas din funnel. În același timp, verifică dacă produsele din catalog sunt informațiile actualizate.

📚 Facebook Pixel Events pentru E-commerce ➡ www.doads.ro/facebook-pixel-events-pentru-e-commerce/

📚 Facebook Pixel Events pentru Servicii ➡ www.doads.ro/facebook-pixel-events-pentru-servicii/

📚 Îmbunătățește-ți catalogul de produse pentru Facebook Ads ➡ www.doads.ro/imbunatateste-ti-catalogul-de-produse-pentru-facebook-ads/

✅ Implementează audiențele de remarketing

Aducând trafic către site trebuie să ai implementate audiențele de remarketing astfel încât acestea să fie populate și pregătite pentru când începe Black Friday.

Dacă ai landing page dedicat pentru această promoție, implementează o audiență dedicată, prin care să acoperi mai multe perioade: 7, 14, 30, 60, 90, 180 de zile. Audiențele pe o perioadă îndelungată de timp le poți folosi pentru promoțiile viitoare.

Dacă folosești videoclipuri în perioada de teasing, poți implementa audiențe de remarketing cu utilizatorii care au vizualizat materialele video. Mai multe detalii găsești: www.doads.ro/audiente-de-remarketing-pe-baza-reclamelor-video/

✅ Implementează reclamele din timp

Nu lăsa pe ultima sută de metrii implementarea reclamelor. În perioada Black Friday-ul, în majoritatea conturilor se vor implementa reclame noi și perioada de aprobare a reclamelor va fi mai mare. De aceea, recomandăm să implementezi reclamele cât mai repede posibil, să le programezi, ori să le activezi manual, ori să folosești reguli automate, iar cu 2-3 zile înainte de Black Friday să nu mai faci modificări pe ele.


Da, poți implementa regulă automată care să facă treaba în locul tău. Trebuie să selectezi crearea unei rule noi, să selectezi Action: “Turn on ads” și mai apoi, Apply rule to: “All paused ads”. În același timp trebuie să selectezi condiția ca denumirea reclamei să conțină sintagma pe care ai folosit-o în denumirea reclamelor dedicate pentru Black Friday.

Astea fiind spuse, va dorim un Noiembrie cât mai profitabil 🚀 și un Black Friday cât mai verde 💸 în vânzări!✌🏻