Anul se apropie de sfârșit, a trecut Black Friday, iar campanii pentru sărbători sunt în plină promovare. Dar în curând urmează perioada în care trebuie să analizezi datele strânse pe parcursul anului și să stabilești strategia de marketing pe noul an. Dacă gestionezi mai multe conturi sau dorești să analizezi datele pentru business-ul tău, trebuie să realizezi anumite rapoarte. Hai să-ți arătăm câteva metode prin care poți să realizezi rapoarte organizate.

  • Excel direct din Ad Account

Dacă ești fanul tabelelor și îți place să lucrezi în excel, această variantă o să-ți placă super mult. În Ad Manager găsești opțiunea de Reports – Create Custom Report.

Ți se va deschide o interfață similară cu Ad Manager din care poți:

  • să denumești raportul
  • să schimbi perioada de raportare
  • să aplici filtre pentru a realiza raportarea doar pe anumite campanii/ adset-uri/ reclame
  • Breakdown – datele vor fi separate și organizare în funcție de metricii aleși
  • Metrics – vei selecta parametrii pe care vei dori să îi analizezi

Folosind această metodă de raportare poți să realizezi un raport complex prin care să adaugi metricii pentru trafic (Impressions, Reach, Frequency, CTR, CPC, CPM, Link Clicks, Landing Page Views), iar mai apoi să îi adaugi pe cei pe funnel (Added to Carts, Cost per Added to Cart, Initiated Checkout, Cost per Initiated Checkout, Purchases, Cost per Purchases, Purchases Conversion Value, ROAS) și Amount Spent.

Tot ce trebuie să faci mai apoi, trebuie doar să îl descarci din butonul din dreapta-sus a ecranului. Dacă dorești să ai datele sumarizate, trebuie să bifezi “Include Summary Row”.

Acest excel poți să-l folosești și pe Data Studio, dacă dorești să realizezi raportul prin această platformă. Important este să generezi excelul fără linia de summary. Altfel, datele vor fi dublate deoarece Data Studio va considera ca linia de summary este populată cu datele de la o campanie fără denumire.

În plus, dacă alegi varianta de raportare a datelor din Facebook Ads prin Data Studio trebuie să știi că metricii precum costul per purchase la nivel de cont va trebui să îi calculezi prin formula “average” (media aritmetică), pe când formula corectă este Amount Spent-ul la nivel de cont împărțit la numărul total de comenzi. Deci la datele overall vor apărea diferențe la metricii realizați prin raportul a 2 metrici.

Dacă dorești economisești timp, poți opta la importarea datelor în Data Studio folosind un tool precum Supermetrics. Acesta este un tool pentru care trebuie să plătești un abonament, dar raportarea este mai rapidă după ce te obișnuiești cu modul de lucru.

  • Facebook Analytics

Un tool foarte interesant pe care îl poți folosi, mai ales dacă nu îți plac excel-urile, este Facebook Analytics. Îl găsești extinzând meniul și vei găsi categoria Analyze and Report – Analytics. 

La prima interacțiune, interfața se aseamănă cu un raport din Data Studio. Prin Facebook Analytics poți să studiezi foarte mulți metrici, mai ales că poți alege dacă preiei date de pe pagină, Pixel sau din amândouă.

Este un tool pentru care trebuie să îți dedici câteva ore pentru a-l studia. Din păcate, nu există opțiunea să descarci un raport în format PDF, dar poți selecta informații importante și să le inserezi într-o prezentare, mai ales că poți implementa un funnel pe care să analizezi datele.

Tu ce metodă de raportare vei folosi?