Skip to content

Cum faci bani din instagram

cum sa faci bani din instagram

Petreci de obicei mult timp pe Instagram și ai vrea să monetizezi acest timp?

Ai văzut oameni care fac deja bani din Instagram și vrei să afli cum au reușit și cum poți face și tu bani din asta?

Sau pur și simplu ești în căutarea unei noi modalități de a face bani în online în timp ce petreci timpul pe rețelele de socializare? 

Atunci ești în locul potrivit pentru că îți vom arăta în acest articol cum faci bani din Instagram și de ce metode să te folosești pentru a-ți crește numărul de urmăritori dar și veniturile. 

Cu peste 1 miliard de utilizatori activi, Instagram este o rețea de socializare care îți oferă oportunitatea de a face bani, de a-ți crește numărul de urmăritori și de a-ți dezvolta brandul personal sau al afacerii tale în tot acest proces. 

Nu contează la ce nivel ești acum cu pagina ta de Instagram și nici ce număr de urmăritori ai în acest moment. 

Poți oricând să începi să generezi venituri din Instagram, folosindu-te de metodele pe care ți le prezentăm, pentru că acestea funcționează pentru oricine își dorește mai mult de la contul de Instagram. 

Ideile din acest articol au funcționat deja pentru clienții noștri dar și pentru  mii de oameni din întreaga lume, deci tu vei merge la sigur, dacă te folosești de ele și le aplici chiar din acest moment. 

Cum faci bani din instagram?

Timpul petrecut pe Instagram îți poate aduce venituri foarte bune dacă știi cum să te folosești de el mai mult decât a da scroll și a adăuga postări sau comentarii. 

De fapt această platformă a devenit o activitate de bază pentru mulți dintre cei care au parte deja de venituri frumoase pe Instagram. 

Deci, dacă te întrebi cum să faci și tu bani in Instagram, tot ce ai făcut este să aplici aceste metode în strategia ta online, de a petrece timpul pe Instagram. 

Primul 1 – Creează un profil atractiv

Ok, te-ai hotărât să faci bani din Instagram și probabil nu știi cu ce să începi. Cel mai simplu și evident pas este să îți creezi un profil, în cazul în care nu ai deja unul. 

Pentru a face ca oamenii să fie atrași de pagina ta, ai nevoie de o pagină cât mai creativă, de conținut valoros și de activitate intensă. 

În cele mai multe cazuri, banii câștigați pe Instagram sunt în funcție de numărul de urmăritori, așadar, cu cât vei avea mai mulți oameni alături de tine cu atât vei avea mai multe șanse să câștigi bani mai mulți. 

Creează cât mai multe postări în pagina ta, pentru ca cei care te urmăresc să își facă cât mai rapid o idee despre tine dar și pentru a le strâni interesul de a te urmări.  

Pasul 2 – Adună urmăritori

Ca oricare tip de platformă de succes, pentru a putea pune în acțiune metodele și strategia ta dar și pentru a nu face monolog, ai nevoie de urmăritori. 

Iar acesta este unul dintre pașii cei mai important pe care îi al de făcut înainte de a implementa anumite metode de promovare prin care să faci bani. Vom discuta mai târziu despre cum poți să aduci mai mulți urmăritori pe pagina ta. 

Pasul 3 – Aplică una dintre metodele care funcționează

Acum că ai pagina creată și ai urmăritori tot ce ai de făcut este să începi să câștigi bani din activitatea ta.  

Există unele metode care te ajută să îți monetizezi pagina și timpul petrecut pe Instagram. 

Așadar tot ce îți rămane de făcut este să te folosești de aceste metode pentru a începe să faci bani pe Instagram. 

Acum că știi care sunt pașii pe care îi ai de urmat, hai să vedem care sunt metodele prin care poți face și tu bani pe Instagram.  

Ce trebuie să știi de la început, înainte de a aplica oricare dintre aceste metode, este că, fără o pagină activă și fără un număr de urmăritor considerabil, aceste metode nu îți vor aduce rezultatele pe care ți le dorești. Deci, înainte de orice, începe să îți crești pagina cât mai mult și să aduci oameni interesați de ceea ce tu poți oferi. 

După ce ai creat o comuntitate în jurul tău sau ai deja una, alege metoda care îți este cea mai potrivită, în funcție de nișa, activitatea și abordarea ta. 

Devino Influencer

Pentru că Instagram este o platformă creativă, aceasta susține în mare parte creatorii, mai mult decât orice și investește tot mai mult în instrumente care să genereze venituri creatorilor de conținut. 

Deci, dacă îți place să creezi conținut și ai și multe reacții la ceea ce obișnuiești să postezi înseamnă că ai șanse mari să devii un influencer. 

Important aici este să fii foarte creativ, să fii activ și să te folosești de metode originale de a-ți crește pagina și numărul de urmăritori.  

Cu cât vei fi mai implicat cu atât vei ajunge mai repede unde îți dorești. 

Iar o dată ce ai ajuns să ai o comunitate mare, care are încredere în tine, în jurul tău, poți aborda diverse metode de a câștiga bani ca Influencer. 

Marketing afiliat

Marketingul afiliat este una dintre cele mai folosite metode pentru a câștiga bani din Instagram. 

Prin această metodă vei genera venituri recomandând anumite produse, aducând clienți noi sau vânzând prin intermediul contului tău de afiliat, în schimbul unui comision. Însă pentru a putea face asta trebuie să ai deja urmăritori și construită o imagine de încredere. 

Fie că vei distribui linkuri sau anumite coduri promoționale în postările tale, în bio sau pe story, vei putea obține bani pe măsură ce oamenii vor folosi informațiile distribuite de tine. 

Tot mai multe afaceri se hotărăsc să ofere acest beneficiu celor care vor să se alăture programelor de afiliere, așa că se merită să aplici această metodă profilul tău. 

Inclusiv Instagram își propune să ofere acest serviciu chiar pe platformă, în viitor. 

Oferă servicii de Instagram ADS

Dacă îți place să îți petreci timpul pe Instagram și vrei să știi cum să câștigi bani din Instagram, în special dacă nu ești un creator de produse, cea mai profitabilă idee este să oferi servicii de Instagram Ads pentru afacerile care vor să se promoveze pe Instagram. 

Cu cât vei avea mai mulți clienți cu atât veniturile tale vor crește. Așadar, de ce să nu îti faci propria afacere din timpul petrecut pe Instagram?

Afla toți pașii pe care trebuie sa ii faci pentru a-ți crea propria afacere din reclame pe Instagram și Facebook. 

Vinde produse prin dropshipping 

Dacă vrei să vinzi produse pe Instagram și să faci bani dar nu vrei să îți bați capul cu inventare și stocuri de produse, dropshippingul este o idee excelentă pentru tine. 

Alege-ți produsele pe care îți dorești să le comercializezi pe Instagram, creează o pagină de business dedicată lor și un magazin online direct din platformă iar comenzile vor pleca direct de la furnizor către clientul tău. 

Menționează brandurile pe care le promovezi în postările tale

O variantă mult mai subtilă de a promova anumite produse, afaceri sau servicii pentru a face bani pe profilul tău de Instagram este să le menționezi numele în postările tale. Dacă acestea sunt de tip text te poți folosi de hashtag-uri sau de tag către afacerea pe care o promovezi. 

Un mic truc de care te poți folosi aici este să pui un ”#ad” în corpul textului pentru ca urmăritorii tăi să știe că este o postare de promovare. 

Acest lucru va fi apreciat de fanii tăi și vei avea mai multe șanse să îi păstrezi lângă tine, chiar dacă faci anumite recomandări de produse, brand-uri sau servicii. 

Promovează-ți propriile produse sau servicii

Una dintre cele mai bune și eficiente metode de a face bani pe Instagram este să îți promovezi propriile servicii sau produse. Aici nu vei câștiga doar un comision ci toate veniturile din vânzarea produselor sau serviciilor pe care le promovezi vor veni către tine. 

Dacă încă nu ai neapărat un produs sau un serviciu propriu, atunci acum este timpul ideal să începi să îl creezi. 

Spre exemplu, dacă ești antrenor de fitness, poți scrie o carte despre un stil de viață sănătos pe care să o promovezi prin activitatea ta de pe Instagram sau să oferi clase live/ înregistrate de fitness, contra cost. 

În cazul în care ești un pasionat de marketing sau de educație financiară, poți promova cursuri gratuite dar în schimb poți câștiga bani din semnarii private, evenimente sau conferințe plătite. 

Același lucru este valabil și pentru produse personalizate cu marca ta dar și pentru multe alte afaceri. Indiferent de ce faci, ai cu siguranță o variante de a crea produse complementare activității tale pe care să le poți vinde.

Află din acest ghid strategic cum te poți promova pentru a ajunge la cât mai mulți oameni. 

Descarcă Ghidul pentru o afacere în online marketing și advertising

Obține colaborări

Dacă vrei să începi să faci bani din postările tale și nu doar să aduni aprecieri, este timpul să cauți colaborări cu anumite afaceri, companii sau magazine. Nu aștepta ca ei să te caute, pentru că s-ar putea să dureze prea mult ca acest lucru să se întâmple. 

 În funcție de activitatea pe care ai avut-o până acum, îți va fi foarte ușor să alegi ce fel de afaceri îți dorești să promovezi.  

Dacă ai un profil de tip jurnal unde ai vorbit mult despre ritualuri de îngrijire a feței sau a părului, îndreaptă te către magazine cu produse cosmetice. 

Dacă animalul tău de companie este vedeta profilului tău, caută colaboratori în acest domeniu. 

Același lucru îl poți face și pentru servicii precum cele de marketing, social media, psihologie, etc. 

De obicei din aceste colaborări vei câștiga comisioane, așa că aici intervine rolul tău de a promova cât mai bine produsele sau serviciile colaboratorului tău dar și a avea curajul să ceri. 

Influencerii care au o reputație foarte bună și un număr foarte mare de urmăritori cer sume impresionante pentru a vorbi despre anumite branduri pe profilul lor. Deci cu siguranță se poate face bani din Instagram. 

Deschide-ți un magazin direct în platformă

Dacă ai produse pe care vrei să le vinzi pe Instagram, ai opțiunea de a-ți lista produsele direct în magazinul tău din platformă. Tot ce ai de făcut este să îți creezi magazinul și să pui imagini cu produsele, descrieri și prețurile aferente. 

Chiar dacă ai un magazin extern, listează-ți produsele și aici, pentru că ai șansa de a ajunge la cu totul alți utilizatori decât cei care îți vizitează magazinul online din website, spre exemplu. 

Link în bio

Dacă ai reușit să câștigi simpatia publicului tău, îți poți redirecționa fanii către alte platforme externe unde să îți poată susține munca pe care o faci. 

Fie că vorbim de platforme precum Patreon, Youtube, website-ul propriu sau alte platforme,  fie se pot înscrie în diferite membership-uri pentru a primi și mai mult conținut de la tine, fie te pot susține live, în timpul video-urilor tale. 

Acest link din bio îl poți promova și pe Feed sau în story pentru ca toți fanii tăi să afle de această oportunitate de a deveni membru al unei comunități create de tine. 

Postări Highlites

Instagram îți pune la dispoziție opțiunea de a-ți aduce postările în fața clienților tale în funcție de importanță dar și și de categorie pentru a vinde mai rapid. Poate oferi mai multe servicii sau mai multe categorii de produse sau chiar anumite promoții, reduceri sau beneficii. 

Deci acum ai posibilitatea de a le pune pe toate în ordine, , pentru ca cei intră în contul tău să-și facă o idee mult mai rapidă despre ceea ce oferi, fără a mai căuta în toate postările  dar și să găsească mult mai repede informația.

Fii mereu tu însuți

Dacă ți-ai creat deja o anumită imagine, un ton al vocii și o poveste pe profilul tău,  nu uita de unde ai plecat și pentru ce motive sunt urmăritorii tăi aici. 

Rămâi autentic în continuare  și alege să colaborezi și să promovezi doar produse și afaceri cu care rezonezi ca personalitate și activitate. 

Cei care îți sunt alături te iubesc pentru ceea ce ești acum iar a promova anumite lucruri care nu se potrivesc principiilor tale sau personajului tău din online ar putea să strice foarte mult lucrurile.  

Cum sa obtii followeri mai rapid?

Conform statisticilor peste 80% din conturile active de Instagram urmăresc o afacere sau un Influencer. Asta presupune că orice afacere sau influencer are șansa de a-și aduce proprii urmăritori pe pagină, având în vedere că atât de mulți oameni folosesc Instagramul. 

Și deși ai văzut multe pagini care au reușit să își aducă pe pagina mii de urmăritori într-un timp foarte scurt, nu îți recomandăm să te întrebi cum au reușit. De ce? Pentru că o pagină cu urmăritori care nu sunt cu adevărat interesați de conținutul paginii respective, nu te ajută cu adevărat să câștigi bani. 

Ideal ar fi să aduci pe pagina ta oameni care vor cu adevărat să se conecteze cu tine pentru a-i putea transforma în clienți pe viitor, prin diverse metode. 

Iar pentru a obține acest lucru, trebuie să faci 2 lucruri importante. Primul este să le oferi motive foarte bune să te urmărească iar apoi să te conectezi și să îi pătrezi pe cei care sunt cu adevărat interesați și valoroși pentru tine. 

Ok, acum că am stabili acest lucru, hai să vedem prin ce metode poți atrage oameni pe pagina ta. 

Creează-ți un cont de business

Un aspect important în a deveni cu adevărat un profesionist în ceea ce faci este să faci switch-ul între profilul personal și cel de business. 

O dată ce ai devenit cunoscut, ești activ mereu, ai creat o comunitate și urmăritorii tăi te apreciază pentru ceea ce le oferi este timpul să treci la următorul nivel, pentru a putea să îți monetizezi cu adevărat contul. 

Așadar, transformă-ți profilul de Instagram într-un cont de business.  

Asigură-te că aici ai trecute toate informațiile de interes pentru urmăritorii și clienții tăi potențiali. 

Datele din Bio trebuie să spună exact despre ce este vorba pe pagina ta, pe scurt,  să adaugi inclusiv un Call to Action, aici dar și surse externe de informare precum un site, un blog, un canal de Youtube etc. 

Solicită urmărirea și recomandarea

O metodă foarte simplă, folosită și evidentă de a-ți crește pagina de Instagram este chiar aceasta: spune-le oamenilor unde te pot găsi și de asemenea să te recomande celor pe care îi consideră interesați de ceea ce tu oferi. 

Creează-ți un obicei din a pune la final sau a-ți începe live-urile sau video-urile cu îndemnul ca toți cei care te urmăresc să vină alături de tine pentru și mai mult conținut. De multe ori, oamenii care ajung să îți urmărească un material de interes pentru ei pot uita de opțiunea de follow. Deci reaminteste-le tu.

 Folosește-te de acest îndemn pe orice platformă de socializare și menționează-l inclusiv pe website-ul tău. 

Colaborează cu alți micro influenceri

Dacă ești un urmăritor activ al Instagramului cel mai probabil ai observat că influencerii par să se cunoască între ei, să fie prieteni, să participe la diverse proiecte sau acțiuni împreună și să vorbească unii despre alții.  

Ei bine, tot acest lucru se datorează faptului că aceștia colaborează cu alți micro influenceri din nișa lor pentru a-și crește și mai mult vizibilitatea. 

Motivul pentru care ei fac astfel de colaborări este tocmai pentru că aceasta este o metodă organică prin care poți aduce mai mulți oameni interesați de domeniul tău pe pagina ta. 

În urma unei discuții live sau a promovării încrucișate urmăritorii fiecărui influencer va afla despre existența celuilalt. Iar rata de reușită ca aceștia să înceapă să îl urmărească și pe noul influencer este de obicei, destul de mare. 

Cum găsești acești micro influenceri?

Ca în orice business care are ca scop generarea de venituri prin diferite metode, este nevoie înainte de toate de un research bun. 

Deci, chiar dacă Instagramul este o rețea de socializare și pare că aici totul este o joacă, pentru a te asigura că vei face bani din asta, trebuie să acționezi ca un om de afaceri. 

Identifică toți micro influencerii din nișa ta și urmărește-i pentru o perioadă. Vezi ce anume fac, ce subiecte abordează și cât de abordabili sau deschiși sunt în a face colaborări. 

Iar după ce ai reușit să îți aduci pagina la un număr destul de generos de urmăritori, abordează-i într-un mesaj în care să le ceri idei despre cum a-ți putea să vă asociați pentru a crește în mod organic și mai mult paginile voastre. 

De cele mai multe ori micro influencerii sunt deschiși la astfel de propuneri, așa că tot ce ai de făcut este să îi găsești pe cei potriviți și să ai curajul de a veni cu această propunere către ei. 

Lansează un Giveaway pe pagina ta

Nu există oameni care să nu iubească concursurile și cadourile pe care le pot primi destul de ușor. 

Mulți dintre cei care sunt activi pe rețelele de socializare sunt dispuși să te ajute să îți crești pagina și vor fi destul de bucuroși să primească ceva în schimb. 

Având în vedere că ești un model pentru ei, cel mai probabil își vor dori produse pe care tu le folosești deja sau despre care ai tot vorbit și își vor dori și ei să le obțină participând la un concurs. 

În plus, faptul că vor eticheta persoane interesante sau vor distribui concursul te va ajuta să îți crești mai repede numărul de urmăritori. 

Deși concursurile pot fi o modalitate bună de a aduce urmăritori noi pe pagina ta, nu abuza de această metodă pentru că aici nu vei aduce doar oameni interesați de conținutul tău ci și de premii. Iar scopul tău este să ai oameni care să fie cu adevărat interesați de ceea ce tu oferi. 

Folosește-te de Stories, Reels și IGTV

Poveștile pe care le poți spune în doar câteva secunde despre tine sau activitatea ta, pot prinde multe forme atractive. De la story sub forma imaginilor sau a video-urilor, la filmulețe de toate tipurile pe Reels sau IGTV. 

Oamenii iubesc conținutul video și sunt mult mai predispuși la a-l consuma, în detrimentul textului, deci profită la maxim de aceste instrumente pe care Instagram ți le pune la dispoziție. 

Avantajul aici, este că acest tip de conținut poate fi distribuit iar tu vei ajunge la mult mai mulți urmăritori, dacă ai postat un conținut creativ și de interes pentru urmăritorii tăi. 

Optează inclusiv pentru diverse sondaje în story-urile tale, unde urmăritorii tăi au șansa de a răspunde foarte rapid, la anumite întrebări pe care vrei le adresezi lor sau folosește-te de story pentru a anunța o postare nouă, un concurs, un articol nou pe blog-ul tău, reduceri, produse noi în magazinul tău etc. 

În plus în IGTV, Instagram a lansat inclusiv programul în care pot rula reclame scurte în timpul clipurilor postate,  care cel mai probabil se va activa și în România, in viitor. Dar până atunci, folosește-te la maxim de IGTV și crește-ti vizibilitatea cat de mult poți.

Folosește-te de #hashtag-uri

Hashtag-ul este un element cheie în Instagram. Practic acesta are funcția cuvintelor cheie din motoarele de căutare. Iar o postare care conține aceste elemente cheie îți poate aduce o implicare cu cel puțin 10% mai mare. 

 Deci, ai nevoie să te folosești de acesta în cel mai optim mod pentru a aduce urmăritori cu adevărat interesați de ceea ce tu ai de oferit. Așadar nu folosi hashtag-uri irelevante doar pentru a aduce oameni pe pagina ta. 

Orice conținut pe care îl postezi pe Instagram ar trebui să aibă hashtag în cuprinsul său pentru a-ți maximiza șansele de implicare și creștere organică. 

Pentru a te asigura că te folosești de hastagurile corecte, fă un research înainte pentru a găsi cele mai bune hashtag-uri pentru pagina ta și fă-ți o strategie pe care să o folosești. 

În loc să pui 30 de hashtag-uri într-o singură postare, mai bine imparte-le pe categorii și folosește-le în mod strategic și relevant. 

Urmărește-ți concurența

O metodă foarte bună de a atrage și mai mulți oameni din nișa ta pe pagina ta de Instagram este să îți urmărești concurența și să interacționezi cu publicul acestora. 

Caută-ți concurenții sau paginile care vorbesc despre același domeniu cu al tău și începe să interacționezi cu oamenii care s-au arătat interesați de paginile concurenței. 

Cum devii influencer care obține venituri din Instagram?

În întreaga lume, Influencerii renumiți  nu doar că au ajuns cunoscuți și vânați dar au parte de venituri impresionante. 

          Conform Insider, influencer Alexa Collins care are peste 1 milion de urmăritori, a cerut peste 1000 $ pentru un singur story sponsorizat pe Instagram iar majoritatea influencerilor din America își calculează comisioanele conform unei formule prin care solicită 100$ la fiecare 10 k urmăritori. 

Cu toate că în România prețurile nu sunt la fel de bune, cu siguranță poți face bani recomandând afaceri sau produse pe contul tău de Instagram dar și prin metodele despre care am discutat mai sus și  de care se folosesc creatorii de conținut din întreaga lume.  

    Totuși, nu uita, că pe Instagram ai posibilitatea de a-ți crea un cont in engleza și de a aduce audienta inclusiv din alte țări. Deci totul depinde de tine, unde îți dorești să ajungi și care este targetul tău. 

Înainte de a cere, însă trebuie să oferi, așadar haide să vedem ce poți face pentru a deveni un influencer care câștiga bani din Instagram. 

Găsește-ți nișa

A crea pur și simplu conținut pentru oricine nu este o idee prea bună pentru tine dacă vrei să ajungi să îți monetizezi contul de Instagram. 

Pentru că instagram este locul unde oameni cu interese similiare se conectează, trebuie sa te decizi ce fel de interese vrei să promovezi prin intermediul contului tău. 

Ca oricare alt business și tu trebuie să ai o imagine a clientului tău ideal și a nișei care te pasionează.

Pănă la urmă Instagramul este despre a transmite, despre a fi activ, iar despre ce poți vorbi mai mult și mai autentic decât despre propria ta pasiune?  

În plus,  o dată ce te axezi pe nișa pasiunii tale,  devii expert în ceea ce faci și vei avea parte de oameni care sunt cu adevărat interesați de conținutul pe care îl creezi. 

De aici va rezulta multă încredere pe care o vei câștiga de la publicul tău și șanse mai mari de a te recomanda mai departe celor interesați de ceea ce tu oferi. 

Creează conținut interesant, valoros și viral

Dacă vei crea conținut doar de dragul de a posta și acesta nu este de interes, nu are valoare pentru publicul tău sau nu face parte din categoria conținutului care merită distribuit s-ar putea să îți fie foarte dificil să ajungi un influencer de succes, curând. 

Inspiră-te la cei care sunt influenceri deja, vezi ce fel de conținut creează, în special cei din nișa ta, cunoaște-ți clientul și vezi de ce tip de conținut este cel mai interesat și vino mereu cu idei creative și originale care să îl ajute sau să îl facă să distribuie acest conținut. 

Nu posta niciodată conținut copiat ci creează de fiecare dată, ceva adaptat ție și activității tale. Oamenii apreciază unicitatea și originalitatea și vor fugi de oamenii care nu sunt autentici. 

Fii activ 

A fi prezent mereu, este unul dintre cele mai importante lucruri de care trebuie să te ocupi în activitatea ta de pe Instagram. Atât în ceea ce înseamnă activitatea de pe profilul tău cât și interacțiunea cu urmăritorii tăi dar și cu alte pagini din nișa ta. 

Cu cât vei fi prezent mai des, peste tot și vei aduce valoare prin prezența ta, cu atât vei avea mai multe șanse ca oamenii să înceapă să te urmărească.  

Intră Live

Live-urile sunt unele dintre cele mai bune metode pentru a te conecta în mod direct cu urmăritorii tăi și a-i face să te îndrăgească, să prindă încredere în tine. Contactul pe care îl are un urmăritor cu tine, în timpul unui live este cu totul diferit față de momentul în care citește o postare sau vede o poză. 

Pentru a-ți promova live-ul folosește-te de hashtag-uri și anunță-l din timp atât în Feed cât și în Story. În acest fel vei avea șansa de a atrage mai mulți oameni care ar putea fi interesați de subiectul pe care tu îl abordezi. 

Iar pe măsură ce îți obișnuiești comunitatea cu apariții live dese și de calitatea, vestea ți se va duce foarte rapid și poți deveni un influencer mult mai rapid. 

Interacționează cu următorii tăi

Diferența dintre un Influencer de succes și unul care doar se numește  influencer o face chiar interacțiunea cu următorii. 

Cu cât te implici mai mult și ești mai interesant în a răspunde în mod direct urmaritorilor tăi de fiecare dată, cu atât aceștia te vor percepe ca fiind un om, în spatele profilului și nu doar un algoritm sau niște postări programate. 

    Iar acest lucru îi va încuraja să interacționeze și mai mult, să te urmărească în mod constant și să te recomande mai departe prietenilor.  

Generează trafic către website-ul tău

Pentru a câștiga mai mulți bani din Instagram te poți folosi de acesta inclusiv pentru a aduce trafic spre website-ul tău. 

Pentru că ai deja mulți următori, este o modalitate excelentă de a-i redirecționa către site-ul tău. În acest fel îți vei crește vânzările dar și lista de contacte pentru a te folosi ulterior de e-mail marketing, transformând urmăritorii de pe Instagram în potențiali clienți și ulterior în clienți fideli. 

Dacă primul contact cu aceștia a fost deja făcut pe Instagram vei avea mult mai multe șanse să îi convertești în clienți fideli, mult mai rapid. 

Promovează-te prin campanii plătite

Promovarea pe Instagram îți poate aduce extrem de multe beneficii și te poate ajuta să intri în contact direct cu oamenii pe care îi targetezi. Pentru că Instagram este legat de Facebook, vei face foarte ușor campaniile direct din Facebook. 

Care este cel mai mare avantaj al reclamelor de pe Instagram este că acesta arată ca o postare obișnuită sau le poți afișa direct în story. 

Astfel că acestea nu sunt intruzive, deci te poți folosi de ele cât de des îți dorești, pentru a aduce cât mai mulți oameni alături de tine sau pentru a-ți promova anumite produse sau servicii. 

Monitorizeaza-ti progresul

Urmărește-ți statisticile paginii și preia datele care te interesează. Multe dintre aceste date le poți folosi pentru diverse strategii de marketing viitoare atât pe Instagram cât și pe alte platforme sociale sau chiar pe website și campanii de email marketing. 

Verifică datele în mod constant și vezi unde și ce poți îmbunătăți, ce anume a funcționat și ce postări ți-au adus cei mai mulți urmăritori, ce hashtag-uri au fost cele care ți-au generat vizite și câți adepți noi ai câștigat. 

Indiferent cum arată statisticile tale, nu uita că succesul nu vine de pe o zi pe alta ci acesta se câștigă în timp. 

Deci înarmează-te cu răbdare dar și cu strategii de atragere a urmaritorilor tăi din ce în ce mai bune dar și strategii de vânzare și conversie. 

Nu-ți uita spontaneitatea și autenticitatea

Indiferent cât de mult îți dorești să faci bani din Instagram, nu te folosi doar de postări de vânzare și de promovare. 

Mulți dintre cei care te urmăresc probabil apreciază sfaturile tale, stilul tău de viață, locurile în care călătorești, cărțile pe care le citești s.a.m.d. deci nu înceta niciodată să rămâi autentic. 

Intercalează postările în care faci recomandări sau plasarea de produse cu cele spontane din viața ta, din ceea ce tu ești cu adevărat. 

Vorbește mult despre pasiunile tale dar și despre munca și efortul pe care le depui zilnic pentru a-ți îndeplini anumite visuri. 

De multe ori vei fi surprins să vezi că oamenii vor tinde să te susțină în a-ți duce visurile la îndeplinire doar pentru că ești sincer și transparent. 

Cum sa treci pe Instagram Bussines?

Ceea ce vei putea face pe contul tău de Instagram Business nu vei putea face niciodată de pe profilul tău personal. Și pentru că tu ești aici să faci bani sau să îți crești veniturile acest pas este mai mult decât un Must Have. 

Contul de Instagram Business îți oferă acces la foarte multe funcții pe care nu le poți accesa decât dacă ai transformat profilul personal în cont de Business. 

          Deși poate suna pompos, să știi că acest pas este extrem de ușor de făcut și îți ia doar un minut să ai un cont de afaceri pe Instagram. Iată cum faci această setare. 

Intri la setările contului tău de Instagram și tot ce ai de făcut este să alegi opțiunea ”switch to professional account”, să confirmi acest pas apăsând butonul ”continuă” și gata. Contul tău business este activ. 

După ce ai terminat setarea contului tău nu uita să adaugi detalii despre activitatea ta și informațiile de contact și dacă îți dorești îți poți conecta inclusiv pagina de afaceri de pe Facebook cu noul tău cont de Busienss de pe Instagram. Așa, îți va fi mult mai ușor să te folosești de toate funcțiile pentru afaceri direct din Facebook. 

Acum vei avea acces la statistici care te vor ajuta să îți înțelegi mai bine audiența dar și să îți urmărești toate rezultatele postărilor sau campaniilor plătite, pentru a putea lua cele mai bune decizii viitoare referitor la contul tău de Instagram. 

Beneficiile unui cont de Instagram Business

Ca să înțelegi și mai bine ce poți face acum că ai un cont un Instagram Business, cel mai mult te ajută să vezi exact ce beneficii ai în urma acestui switch pe care l-ai făcut. Deci iată ce ai avantaje ai. 

Dai acces rapid la mai multe funcții

Cu un cont de Instagram Business nu doar că ai șansa de a le oferi clienților tăi detalii despre afacerea ta sau locul unde te pot găsi  dar poți să adaugi inclusiv număr de telefon sau alte funcții pentru ca, clientul tau să aibă acces mult mai rapid și în mod direct la produsele sau serviciile tale. 

Îți poți programa postările

Dacă până de curând aveai posibilitatea de a-ți programa memento-uri pentru când era timpul potrivit să postezi, acum îți poți programa postarea și aceasta se publică automat fără ca tu să mai fi nevoit să petreci timp, postând sau să îți pui notificări pe calendare. 

Te poți folosi de această opțiune din Facebook Creator Studio sau cu ajutorul anumitor aplicații de programare postări. 

Îți creezi o strategie bazată pe cifre

Pentru că acum ai acces la date concrete direct și poți vedea cu claritate ceea ce a funcționat și ce nu, îți vei crea o strategie bazată pe cifre. 

Vei știi exact cine sunt urmăritorii tăi, de unde te urmăresc, când sunt cei mai activi, cât de mult se implică, la ce fel de conținut reacționează dar și care sunt hastag-urile care ți-au adus cei mai mulți urmăritori. 

Cu ajutorul acestor informații îți poți îmbunătăți conținutul sau vei știi care sunt orele cele mai potrivite la care să îți programezi postările. 

În plus, poți vedea câți clienți au venit pe site-ul tău din Instagram dar și câte conversii ai generat. 

Creezi reclame plătite

Știm cu toții că atunci când te bazezi doar pe organic rezultatele vin foarte încet. Deci pentru a câștiga bani din Instagram trebuie să te folosești de cât mai multe metode. Iar reclamele plătite sunt de fapt acea modalitate de promovare care îți generează rezultate foarte rapid. 

Și pentru că, cu un cont de business poți ai acces la multe date, vei aduce cu siguranță rezultate, pentru că știi cum să îți optimizezi reclamele să ajungă la audiența la care tu îți dorești. 

Poți vedea statistici despre Story

Cât de mult contează să vezi dacă un Story pe care l-ai postat a avut cu adevărat impactul pe care ți l-ai dorit, nu-i așa? 

Dacă pe profilul personal puteai vedea doar cine ți-a vizualizat povestea, ei bine, pentru că acum ai un cont de Instagram Business ai acces la mult mai multe informații referitoare la story, pe care le poți accesa chiar din contul tău. 

Poți adăuga link în Story sau Swipe Up

Instagram susține din ce în ce mai mult afacerile și Influencerii să genereze trafic și vânzări, așa că o dată cu un cont de business vine și opțiunea de a adăuga un link în story-urile pe care le faci dar și să te folosești de funcția Swipe Up. 

Acum este mai simplu ca niciodată să îți promovezi și mai mult site-ul, magazinul online, blogul sau un anumit eveniment, și evident să faci bani din Instagram sau mai bine zis prin intermediul Instagramului. 

Cat valoreaza contul de instagram cu minim 10 k followeri?

Dacă ai deja un cont de Instagram cu un număr mare de urmăritor cu siguranță te-ai gândit la varianta de a face bani din aceasta vânzându-l. Deci dacă te întrebi cât valorează contul de instagram cu minim 10k de follower, răspunsul este, depinde. 

Cu toate că în  termenii și condițiile de utilizare Instagram vei găsi aspecte care interzic să vinzi, să cumperi sau să transferi orice ține de contul tău, conturile de Instagram nu sunt vândute în mod direct doar pe Instagram ci și pe Facebook dar și pe anumite platforme externe. 

De la 50 euro la sute de euro sau chiar mii de euro, contul de Instagram valorează în funcție  de mai multe criterii și nu doar de numărul de urmăritori. 

Pentru că majoritatea oamenilor de afaceri și de marketing au înțeles importanța rețelelor de socializare, aceștia caută conturi care pe lângă numărul de urmăritor cât mai mare, să fie și axat pe nișe potrivite business-ului lor. 

Așadar nișa este un criteriu important la care se uită cei care vor și achiziționeze un cont de Instagram pe care îl pot apoi modela și transforma ulterior în contul afacerii lor.

Există unele aplicații care te pot ajuta să estimezi care este valoarea contului tău de Instagram însă nici una nu-ți va oferi valoarea adevărată dacă tu nu ești conștient cât valorează contul tău de Instagram, cu adevărat.

Deci după ce aspecte îți poți calcula prețul contului înainte de a-l vinde?

  • Numărul de urmăritori – acesta contează atât timp cât umăritorii sunt reali și reacționează la postări, story-uri și sunt cu adevărat interesați de pagină;
  • Engagement-ul și interacțiunea – sunt unele dintre aspectele care dau o valoare mare contului tău. Cu cât ai mai multe interacțiuni și comentarii la postările contului tău cu atât acesta devine mai valoros pentru cei care îl cumpără;
  • Naționalitatea urmăritorilor – poate fi element de interes pentru multe afaceri care se adresează anumitor clienți țintă;
  • Vârsta urmărritorilor – dacă urmăritorii contului se încadrează în vârsta avatarului de client al afacerii care vrea să achiziționeze contul s-ar putea să primești mulți mai mulți bani;
  • Activitatea contului – un cont activ valorează mult mai mult decât un cont pe care se postează doar din când în când, deci asigură-te că ai activitate frecventă pe acesta înainte de a te hotărî să îl vinzi;
  • Nișa – în timp ce unele nișe sunt la mare căutare, altele valorează mai puțin. Categoriile precum sănătate, fitness și business sunt printre cele mai căutate nișe; 

Vânzarea unui cont de Instagram nu este foarte ușoară, însă atunci când ai reușit să crești un cont de Instagram la nivelul la care alte afaceri și-l doresc poți face bani frumoși. 

Deci asigură-te că te uiți la toate aspectele care sunt importante pentru afaceri și atunci vei avea șanse destul de mari să îl vinzi direct către cei care au nevoie de acesta, dar ai grijă unde îți vinzi contul și cui. Verifică întotdeauna informațiile despre cumpărător și nu te avânta în orice fel de tranzacție. 

Totuși cu un cont pe care ai reușit să îl duci la un anumit nivel, ai nenumărat variante prin care poți face mult mai mulți bani decât prin a-l vinde pur și simplu. 

Multe dintre aceste metode îți pot aduce chiar și venituri pasive la un moment dat, deci îți recomandăm să îl vinzi doar dacă nu vrei sau nu mai ai timp să te ocupi de contul tău. 

Acum că știi cum să faci bani din Instagram și cât de multe variante de a-ți crește veniturile cu un cont de Instagram ai pune-te pe treabă și începe să faci bani din Instagram.  

         Cu siguranță nu vei regreta, chiar dacă e nevoie de răbdare și perseverență. 

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Autor Articol
Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce
Cele mai populare articole
Postări Recente

CPA marketing

CPA, acronimul care definește „Costul per acțiune”, reprezintă o metodă de afiliere prin care se câștigă bani destul de ușor, mai ales dacă reușești să

Cum sa faci bani din Tik Tok

Tik tok este o sursă interminabilă de nou, de altceva, diferită oarecum de celelalte aplicații cu care ne-am obișnuit până acum, care surprinde pe zi

Specialist marketing

Când vine vorba de promovarea unei afaceri, un specialist în marketing bun se dovedește a fi vital în a crește vizibilitatea companiei și, implicit, veniturile

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce