Cum devii un antreprenor de succes?

cum sa fii un antreprenor de succes

Cuprins

Auzi din ce în ce mai des în jurul tău vorbindu-se despre antreprenoriat și te gândești să devii și tu un antreprenor?

Cunoști deja antreprenori de succes și vrei să fii și tu parte dintre cei care reușesc să aibă succes și bani din antreprenoriat? 

Simți că ai skill-urile necesare și îți plac provocările? Atunci este timpul să devii și tu un antreprenor de succes. 

Dacă te întrebi ce este un antreprenor și cine poate fi cu adevărat un antreprenor răspunsul este oricine, atât timp cât își asumă într-un totul acest rol. Deși din afară rolul unui antreprenor pare destul de simplu, de fapt antreprenoriatul este mult mai complex decât pare, însă nu imposibil. 

Un antreprenor nu trebuie să aibă neapărat mai multe afaceri sau să ruleze zeci de capitaluri de afaceri, ci trebuie să știe cum să ajungă la succes, tranformând o idee într-un generator de profit constant. 

Deci hai să vedem ce este un antreprenor și cum poți ajunge și tu să devii unul de succes. 

Ce este un antreprenor?

Pentru a înțelege rapid ce este un antreprenor, cel mai simplu mod de a defini antreprenoriatul este să îl  numim ca fiind, de fapt un concept în sine și nu doar un om de afaceri. 

De fapt un antreprenor este un mod de gândire, este chiar descoperirea și exploatarea oportunităților care duc la realizarea unei idei îndrăznețe. 

Un antreprenor este acel om care se angajează într-un proces dinamic al minții dar și al acțiunii, care are o viziune, și vrea să schimbe prin creație și inovație. Un antreprenor este energie și pasiune dar și asumare. 

Așadar un antreprenor este acel om care are o idee prin care își dorește să aducă o schimbare, care creează noi oportunități economice dar are și abilitățile de a gestiona resursele pe care le are și de a recunoaște oportunități acolo unde alții nu sunt capabili să le vadă. 

Întotdeauna un antreprenor va găsi metodele prin care poate să transforme o idee în bani  și acesta este perceput ca o persoană care inovează în mod constant, care vine cu idei noi sau afaceri noi prin care poate aduce schimbări în viața celorlalți oameni. 

Un antreprenor poate reuși atât la nivel individual cât și alături de alți oameni.  Există mulți antreprenori de succes mici care au reușit să își transforme ideea în succes, fără a avea neapărat un business mare. 

Atât timp cât ideea ta înflorește și este generatoare de profit înseamnă că ești un antreprenor de succes. 

Tipuri de antreprenori

Așa cum am spus, antreprenorii sunt atât cei care au afaceri mici și lucrează individual cât și cei care conduc afaceri de milioane de euro. 

Un antreprenor poate avea obiective diferite dar și afaceri diferite. Indiferent de afacerea pe care o conduce și numărul de oameni pe care îi are alături, atât timp cât coordonează un  business, acesta face parte din categoria antreprenorilor. 

Totuși antreprenoriatul este diferit și are mai multe tipuri de antreprenori în funcție de afacere și de obiectivul acesteia dar și de personalitate antreprenorului, ca om.

Antreprenorul Inovator

Unul dintre cei mai puțini antreprenori din câți există și care se pliază foarte bine pe definiția reală a antreprenorului este chiar antreprenorul inovator. 

Acesta are o idee de afacere sau de produs/serviciu unică și știe să o facă să devină una de succes. 

Printre cei mai cunoscuți astfel de antreprenori este chiar Mark Zuckerberg, Thomas Edison și Steve Jobs. 

Acest tip de antreprenor se focuseaza pe ceea ce îl pasionează și nu neapărat pe bani și îi pasă extrem de mult de impactul pe care ideea lui îl avea poate avea în viața celorlalți. 

Cu toate că un astfel de antreprenor nu este neapărat cel mai bun la partea de conducere, deoarece este mai degrabă o fire creativă, el se înconjoară de oameni care îl ajută să își conducă businessul, acolo unde își dorește să ajungă.

Antreprenorul din Online

Antreprenorul de acasă sau din online se încadrează de obicei în rândul afacerilor mici dar nu este o regulă generală. Tot mai mulți antreprenori din online prefera acest tip de antreprenoriat pentru că este de viitor și mult mai accesibil din multe puncte de vedere. 

Mulți antreprenori au pornit afaceri de acasă, în online și au ajuns să concureze cu afaceri foarte mari sau au devenit chiar ei o afacere de milioane de euro. 

Un exemplu foarte elocvent este Amazon dar și influencerii, bloggeri și alte platforme de succes care sunt cunoscuți la nivel internațional și generează profituri foarte bune. 

Antreprenorul Imitator

Acest tip de antreprenor este doar parțial inovator. De fapt el nu generează o idee nouă ci mai degrabă o preia și o îmbunătățește. 

Acest lucru îl face să caute mereu soluții pentru a face ca un anumit produs sau serviciu să fie mai bun decât ceea există deja pentru a avea un avantaj competitiv. 

Totuși acest antreprenor este un om cu foarte multă încredere în sine și știe să învețe din greșelile făcute deja de ceilalți, ceea ce îi generează mai puțin stres.  

Antreprenorul Constructor 

Acest tip de antreprenor este cel care caută să facă afaceri care devin scalabile într-un timp foarte scurt. De obicei acest tip de antreprenori generează venituri foarte mari în primii 2 sau 4 ani a afacerii și nu se opresc din a crește profiturile niciodată. 

În cele mai multe cazuri, antreprenorul constructor nu lucrează singur ci se asigură că aduce în echipa sa doar oameni capabili dar și cei mai buni investitori. 

Ca și personalitate acest tip de antreprenor este temperamental ceea ce este bine pentru evoluția afacerii dar este o personalitate destul de dificilă pentru relațiile de afaceri. 

Antreprenorul Specialist

Deși afacerea pe care o conduce un antreprenor specialist crește mult mai lent decât cea a constructorului, acest antreprenor este unul foarte analitic. 

El își conduce afacerea în funcție de analiza riscurilor pe care le poate întâmpina și are abilități foarte bune în a face acest lucru.

Antreprenorul Oportunist

Antreprenorul oportunist este un optimist din fire și are capacitatea de a vedea și a alege cele mai bune oportunități financiare dar și de a începe o afacere la momentul cel mai potrivit pentru a câștiga. 

În general acest tip de antreprenor rămâne activ pe toată perioada de creștere a afacerii dar dispare atunci când aceasta își atinge scopul. 

Focusul său este pe a genera cât mai mult profit și deci, caută mereu ideile care le pot genera venituri pasive. Așadar de cele mai multe ori antreprenorul oportunist este considerat impulsiv. 

Antreprenorul Cumpărător

Acest tip de antreprenor nu caută nici idei de afaceri care nu există,  nici să inoveze ci se axează pe identificarea afacerilor viabile. 

De obicei antreprenorul cumpărator deține deja o avere iar specializarea sa este chiar aceasta, de a cumpăra alte afaceri. 

El nu-și bate capul cu conducerea afacerii ci identifică inclusiv persoana cea mai potrivită pentru a o conduce. 

Care sunt calitățile unui antreprenor de succes

Hai să spargem acel mit în care mulți cred, cum că anumiți oameni se nasc direct antreprenori și că dacă nu te-ai născut deja antreprenor nu ai șansa de a ajunge unul. Nu, nu este deloc adevărat. Și tu poți deveni un antreprenor dacă ești deschis să înveți și să vrei mai mult. 

Deși unii dintre cei pe care îi cunoști și au ajuns deja la succes s-ar putea să aibă într-adevăr unele calități de când se știu, în mare parte, calitățile unui antreprenor se dezvoltă în timp. 

Chiar și cei mai mari antreprenori au făcut greșeli sau și-au asumat faptul că nu sunt buni în absolut tot ce ține de antreprenoriat. 

Însă asta nu i-a împiedicat să își dezvolte noi abilități sau să caute oamenii potriviți care să îi ajute să ajungă acolo unde și-au dorit. 

Deci ce calități  ar trebui să ai pentru a deveni un antreprenor de succes?

Pasiunea. Deși nu este neapărat o calitate ci mai degrabă un aspect, o dorință care există în orice om, este chiar pasiunea. 

Dacă stai să asculți un antreprenor care a reușit să dezvolte o afacere ducând-o la succes, îl vei auzi vorbind înainte de toate despre pasiune. Totul pleacă de acolo. 

Pentru că pasiunea este cea care te determină să nu renunți și să cauți mereu soluții, indiferent de situațiile cu care te confrunti în business. 

Independență în gândire. Aceasta este cu siguranță o calitate pe care doar antreprenorii o au. 

 Iar dacă simți că încă te lași influențat de anumiți oameni care îți pun la îndoială ideile și dorința de a reuși, trebuie să scapi de această gândire. 

Un antreprenor gândește întotdeauna dincolo de limite și crede că orice este realizabil. Nu neapărat ușor, ci realizabil. 

Optimism. Una dintre calitățile cu care unii se nasc dar care face parte din acele trăsături ale unui antreprenor de succes care se pot dobândi pe parcurs este optimismul. 

Antreprenorii sunt mereu convinși că vor reuși, indiferent de încercările prin care trebuie să treacă și de câte ori. 

Ei nu se lasă și nu concep că ideea lor nu va ajunge la succes. Deși considerați visători, de fapt aceștia sunt doar optimiști care își duc întotdeauna visul la îndeplinire. 

Încrederea. O calitate care ține foarte mult de personalitatea ta și care poate fi cultivată chiar dacă nu te naști cu ea. 

Asta nu presupune că nu vei avea îndoieli ci că pur și simplu crezi că se poate, că există o alternativă chiar și atunci când tu nu o vezi. 

Iar antreprenorii de succes, au încredere că ideile lor sunt posibile chiar și atunci când, la prima vedere par imposibil de realizat. 

Ingeniozitatea și rezolvarea problemelor. De multe ori cele mai dificile probleme se rezolvă extrem de ușor. Însă pentru a găsi calea, trebuie să fii ingenios. 

Iar antreprenorii de succes știu cum să se folosească de ceea ce au pentru a-și atinge obiectivele și a rezolva problemele. 

Tenacitatea. Perseverența este calitatea care îl caracterizează pe orice antreprenor de succes. Atunci când te uiți doar la succesul său cu siguranță nu vei vedea și greutățile sau obstacolele pe care acesta le-a avut de depășit. 

Dar vei vedea faptul că acesta a avut puterea de a nu renunța niciodată. 

Viziune și focus. Viziunea este chiar rezultatul sau scopul pentru care îți dorești să ajungi acolo unde îți propui. Iar viziunea de ansamblu te ajută să nu te împiedici la fiecare greutate mică ci să vezi dincolo de asta, să vezi că se poate. 

Atât timp cât focusul tău este rezultatul nu ai cum să nu reușești. La fel au făcut toți antreprenorii care au reușit și este unul dintre marile secrete ale antreprenoriatului. 

Orientare spre acțiune. Nici un antreprenor nu așteaptă ca lucrurile să vină înspre el ci acesta face lucrurile să se întâmple. Deci un prim pas este evitarea amânării și trecerea la acțiune. De aici provine experiența dar și succesul. 

Rolul unui antreprenor în dezvoltarea afacerii 

Antreprenorii sunt oameni care au capabilitatea de a genera bani, locuri de muncă, soluții la anumite nevoi dar sunt și parte din economia unei țări. Deci rolul pe care ți-l asumi ca și antreprenor este mult mai mult decât a construi pur și simplu un business. 

Management și marketing

Pentru că, din rolul de antreprenor îți pui la bătaie banii proprii sau banii altora, riscând, pentru a produce un produs sau un serviciu, trebuie să ai capacitatea să organizezi și să conduci tot ce ține de vânzare, distribuție, finanțe și marketing și chiar abilitatea de a te dezvolta în toate aceste arii.  

Deci rolul de antreprenor pentru afacerea ta este unul complex atât în propriul business cât și în mediul extern. 

Inițiativă și planificare

Ca și antreprenor trebuie să ai inițiativă și să dai dovadă de o bună planificare în dezvoltarea afacerii tale.  

În același timp trebuie să fii capabil să iei măsuri obiective și la timp atât pentru creșterea afacerea cât și pentru menținerea acesteia în situații de criză și repunerea ei pe linie ascendentă. 

Nu te descuraja dacă vei ajunge și în situații mai grele ci caută mereu soluții de a merge înainte. O afacere are și suișuri dar și coborâșuri iar tu ai rolul de a fi aici și de a le transforma pe toate în calea care te duce acolo unde îți dorești să fii. 

Oportunități și schimbare

Cu toate că nu orice antreprenor este neapărat un inovator atunci când vine vorba de lansarea sau crearea unei afaceri noi, cu siguranță poți deveni unul atunci când business-ul tău are nevoie de o schimbare în oricare aria a sa. 

Afacerea ta are nevoie de oportunități noi la fiecare pas spre dezvoltare deci nu uita să îți asumi și acest rol pentru a profita de o creștere mai rapidă, de lansări noi de produse sau servicii sau chiar de extindere pe alte piețe. 

Organizarea resurselor

Organizarea resurselor de care dispui este unul dintre cele mai importante roluri pe care ți le asumi ca antreprenor în afacerea ta. 

Aici trebuie să știi cum să te organizezi pentru a te folosi la maxim de ceea ce ai dar și pentru a aduce noi resurse în afacerea ta, în viitor. 

Top exemple de antreprenori de succes din România

Pentru că s-ar putea să ai nevoie de inspirație și motivație, în special atunci când vrei să devii un antreprenor pentru prima dată, hai să vedem câteva exemple de oameni care au reușit să ajungă acolo unde și-au propus, plecând din poziția din care ești și tu acum. 

Atunci când vezi că oameni ca tine, au ajuns antreprenori de succes chiar în România, cu siguranță vei avea încrederea că și tu poți. 

Iată deci, o listă cu exemple de antreprenori de succes din România care să te inspire să devii și tu un antreprenor de succes . 

Vlad Niță – actual antreprenor, CEO DoAds Agency și fost angajat Facebook

Ca să vezi că se poate, nu aveam cum să nu mă dau exemplu inclusiv pe mine, în această secțiune. 

De ce? 

Pentru că și eu am  pornit de la statutul de angajat și am ajuns să fac din pasiunea mea o afacere profitabilă, unde pot ajuta și alți oameni, ca tine, să ajungă acolo unde își doresc, la libertate financiară și independență. 

În 2014 am început pentru prima dată să acționez în direcția de a deveni antreprenor, deși eram încă angajat.  Atunci am deschis prima mea afacere, creând campanii de promovare pe Facebook, despre care nu știam extrem de mult, însă era o pasiune pe care știam că o voi dezvolta. 

Astfel că în 2015 am ajuns să lucrez ca Operations Manager chiar la Facebook, în Lisabona. Am petrecut mult timp studiind, pentru că, aveam dorința de a deveni cel mai bun și de a reuși și am învățat tot ce se putea despre Facebook Ads pentru a-mi putea îndruma echipa pe care o conduceam, către succes. 

După 2 ani în care am preluat tot ce se putea ca informație și experiență am renunțat la statutul de angajat și am pornit pe propriul meu drum, fondând în 2017 Agenția de Social Media Advertising DoAds. 

În toți acești ani am lucrat cu sute de afaceri, cu sute de antreprenori, de la cele mai mici, la cele mai mai business-uri și am văzut că se poate, inclusiv în România să îți conduci afacerea spre succes dar și să îi ajuți pe ceilalți să își îndeplinească cele mai mari visuri. 

Doru Pelivan – CEO EduKiwi

Doru Pelivan este un exemplu de antreprenor de succes care este antreprenor de la vârsta de 17 ani și marketer de peste 7 ani. 

Pasiunea lui a fost dintotdeauna marketingul și a fondat una dintre cele mai de succes agenții de Marketing din România, generând venituri de milioane de euro Edu Kiwi Agency. 

Doru și-a dorit să ajute cât mai mulți oameni din experiența sa, creând inclusiv comunitatea Kiwi Marketer unde ajută, prin intermediul agenției și al echipei sale mii de antreprenori să facă pași spre propria lor viață de antreprenori.  

Deviza lui este că orice se poate atât timp cât muncești mult pentru ceea ce îți dorești. 

Cosmin Dărăban – CEO Gomag și autor

Este un un expert în marketing și comerț online. Și Cosmin este un exemplu de antreprenor de succes pentru că materialele folosite de el sunt urmărite de peste 1 milion de oameni. 

Cosmin a lansat primul său magazin online în 2006 și de atunci a ajutat mii de afaceri să crească dar și milioane de oameni să se dezvolte. 

Printre proiectele pe care Cosmin Dărăban le-a lansat și le conduce este platforma Gomag fiind una dintre cele mai populare platforme autohtone de eCommerce din România dar și agenția SilkWeb pe care a creat-o în anul 2005. 

Cosmin este și autor de carte de comerț electronic dar are și o academie pentru antreprenori unde oferă materiale de dezvoltare. 

Sebatian Dobrincu – fondator Storyheap și Shop.io

Sebastian este unul dintre cei mai bogați tineri din lume și este un exemplu de antreprenor care dă dovadă că vârsta nu este un criteriu pentru succes în antreprenoriat. 

La doar 23 de ani, el este fondator al platformei de marketing și publicitate Storyheap și Brandmater dar și CTO al Shop.io. 

Încă de la 17 ani, Sebastian a avut dorințe antreprenoriale, extinzându-și afacerea din domeniul tehnologiei.  

Mutat în America, Sebastian locuiește în Silicon Valley, acolo unde este și sediul firmei sale și a fost invitat, inclusiv de Mark Zuckerberg la sediul Facebook, pentru a-l cunoaște.

Florin Talpeș – CEO Bitdefender

Cine nu a auzit de Bitdefender? Ei bine, află că cea mai mare companie de software din România care oferă servicii de securitate este deținută de un antreprenor de succes din România. 

Afacerea lui are la bază foarte multe studii tehnice și a reușit să o extindă inclusiv la nivel internațional. 

Pasiunea cu care Florin a pornit la drum a fost de cercetare, iar din anii ‘90 el este antreprenor. 

În prezent produsele pe care el le creează prin intermediul companiei ei lui cumpăratate de peste 500 de milioane de oameni din 150 de țări. 

Deviza lui este că bogăția este chiar în ceea ce gândești și faci dar și în echipele și proiectele pe care le construiești. 

Top exemple de antreprenori de succes din întreaga lume

Dacă am vorbit despre antreprenori de succes din România nu avem cum să nu vedem și câteva exemple de antreprenori de succes la nivel internațional. 

Deși nu ai cum să nu știi, cel puțin câțiva, un reminder, te va face să devii și mai motivat, în a crede că se poate. 

Mark Zuckerberg – CEO Facebook

Nu avem cum să  nu vorbim chiar despre fondatorul Facebook, care este un exemplu de antreprenor tânăr cu o viziune de dezvoltare extraordinară dar și un succes incredibil. 

Mark este unul dintre cei mai de succes antreprenori la nivel mondial dar și unul dintre cei mai bogați, mai precis miliardari, tineri din lume. 

Așa cum orice antreprenor se bazează pe pasiune și Mark a început să creeze din pasiunea lui pentru tehnologie, creând un program chiar la vârsta de 12 ani, care a fost folosit de tatăl său în cabinetul său de stomatologie. 

Platforma Faecbook a fost creată în timpul studenției împreună cu alți câțiva prieteni iar aceasta era condusă din camera lor de cămin, până în 2004 când Mark, și-a înființat propria companie. 

Bill Gates – CEO Microsoft

Un antreprenor de succes căruia îi mulțumim că ne putem folosi de calculatoare, este chiar Bill Gates. 

Cu visul și susținerea părinților de a deveni un avocat acesta a renunțat la scoală pentru a merge pe drumul propriei sale pasiuni și a începe proiectul Microsoft, împreună cu prietenul lui Paul Allen. 

Ei își doreau să aducă un calculator în fiecare casă. 

2,5 milioane de dolari au reușit să adune în 4 ani de la înființarea companiei iar astăzi, Microsoft este una dintre cele mai mari 5 companii de tehnologie din America. 

Steve Jobs – CEO Apple

Crescut de părinți adoptivi, Steve a demonstrat că dorința și pasiunea nu are limite. El a reușit să creeze nu doar niște produse ci și o relație extraordinară între ele și oamenii din întreaga lume. 

Apple a depășit pragul de 1 trilion de dolari și a fost prima companie din lume care a reușit să treacă de această performanță. Steve Jobs și-a adus contribuția de profesionist, om de afaceri și mentor în afacerea sa dar a fost și un om cu adevărat inovator. Moartea lui din 2011 a fost regretata de oamenii din întreaga lume, ceea ce demonstrează că Steve era nu doar un om de afaceri ci și o persoană îndrăgită la nivel mondial. 

Oprah Winfrey – antreprenoare și filantropă

Cu o copilărie mai puțin fericită, Oprah a demonstrat că nimic nu te poate împiedica să ajungi la succes atunci când îți dorești, chiar dacă începi de la 0 și nu ai pe ce să te bazezi, decât pe tine însuți. 

Provenind dintr-o familie săracă și trecând prin mai multe episoade triste în timpul copilăriei dar și al adolescenței, Oprah a reușit să atragă atenția atât în perioada studenției cât și la Casa Alba. 

Cunoscută în mod special pentru show-ul său ”The Oprah Winfrey Show”, Oprah are o avere netă de 2,7 miliarde de dolari și este considerată cea mai bogată afro-americană din secolul XX. 

Elon Musk

O persoană recunoscută în special pentru Tesla, Elon Musk este un exemplu de antreprenor de succes care are o viziune extraordinară. Pe lângă Tesla Motors el este și fondatorul PayPal și SpaceX, cu ajutorul căreia a devenit partener pentru Nasa, datorită rachetei Falcon 9 pe care a lansat-o în spațiu. 

El suferă de sindromul Asperger care este o tulburare mentală și cu toate acestea el este un geniu care nu încetează să muncească pentru ceea ce îl pasionează. 

Deviza lui este că nu poți schimba lumea muncind doar 40 de ore pe săptămână. 

De ce să renunți la statutul de angajat și să devii antreprenor?

Majoritatea antreprenorilor au ajuns în propriul business după ce au trecut prin statutul de angajat. Și din ce în ce mai mulți oameni care sunt angajați își doresc să își părăsească job-ul pentru a-și crea propria afacere care să le aducă mai mult timp liber adică libertate dar și independență financiară.  

Doar în timpul pandemiei milioane de oameni din întreaga lume au devenit antreprenori fie pentru că au renunțat la jobul care nu îi mai împlinea fie că au fost nevoiți să facă acest lucru. 

Deși, siguranța pe care un loc de muncă ți-o aduce s-ar putea să nu o găsești în propria afacere, cel puțin la început, cu siguranță avantajele pe care un business ți le aduce sunt mult mai mari decât cele pe care le ai din statutul de angajat. 

În timp ce unii oameni își doresc să scape de șeful lor alții ar vrea pur și simplu să facă mai mult din ceea ce le place cu adevărat să facă. 

Și pentru că fiecare dintre noi suntem motivați de alte și de alte lucruri pentru a face o schimbare în viața noastră și a ieși din zona de confort, iată câteva motive, în care te poți regăsi, pentru a deveni antreprenor chiar acum și a renunța în viitor la locul tău de muncă. 

Ești propriul tău șef

Deja lucrezi foarte mult la un job care s-ar putea să nu îți aducă împlinirea pe care ți-o dorești și nici să te dezvolți la nivelul la care ai putea să o faci cu adevărat. 

Deci de ce nu să nu alegi să fii tu cel care decide încotro se îndreapta munca ta? De ce să te îi lași pe alții să ia decizii referitoare la timpul tău liber, la concediul tău, la salariul sau la propria ta dezvoltare? 

Multe statistici arată faptul că oamenii nu își părăsesc neapărat locul de muncă ci șeful, deci indiferent care este motivul pentru care vrei să ai un șef mai bun, alege-te de această dată pe tine. 

Cu toate că nu este ușor, cel puțin la început, măcar vei avea control asupra direcției în care vrei să mergi și vei avea puterea să iei decizii așa cum îți dorești

Faci ceea ce te pasionează

Unul dintre cele mai triste lucruri care se întâmplă atunci când ești în statutul de angajat este să mergi la un job sau să faci lucruri care nu îți plac. Această situație este generatoare de stres și de neîmplinire și nu te ajută să te dezvolți. 

Atunci când alegi să faci ceea ce te pasionează motivația vine la pachet cu pasiunea în fiecare zi, iar asta îți va aduce foarte multe rezultate dar și împlinire personală. 

Dacă încă te afli într-o situație care este mult prea departe de ceea ce îți place cu adevărat să faci, este timpul să cauți soluții pentru a-ți transforma pasiunea într-o afacerea. Dacă mulți alți oameni au reușit să facă asta, tu de ce nu ai reuși?

Ai mai multă libertate și flexibilitate

Dorința de a avea mai multă libertate de mișcare, a programului de muncă sau a planificării concediilor este unul dintre principalele motive pentru care mulți oameni renunța la propriul loc de muncă și își încep propria afacere. 

Cu toate că, de obicei un antreprenor obișnuiește să lucreze mult mai multe ore decât un angajat, mai ales atunci când își dorește să ajungă cu adevărat la succes, ai control asupra programului sau a locului de unde alegi să lucrezi dar și a orelor, zilelor libere și a concediului. 

Iar acest lucru îl poți îmbunătăți pe măsură ce afacerea ta se dezvoltă și îți permiți să externalizezi o mare parte a sarcinilor pe care le faci tu, la început. 

Ai mai mulți bani și devii independent financiar

Da, este adevărat că un loc de muncă îți oferă siguranța unui venit stabil în timp ce propria afacere nu îți poate garanta asta, cel puțin la început. 

Însă, pe măsură ce te dezvolți veniturile tale cresc considerabil și vei avea parte de sume de bani pe care nu le vei putea obține niciodată de la locul de muncă, indiferent cât de multe ori lucrezi sau cât de sârguincios ești. 

În propria ta afacere nu există o limită a profitabilității, atât timp cât construiești și dezvolți o afacere cu potențial de creștere. 

Află din acest curs care sunt pașii concreți și funcționali  pe care îi de făcut pentru a deveni un antreprenor de succes. 

Cum poți tu să devii un antreprenor de succes?

Antreprenoriatul are zeci de căi, de oportunități de modalități prin care poate fi făcut. 

Se spune că există atâtea idei câți oameni există, deci oricine are șansa de a face din ideea sa o afacere de succes. 

Și pentru că ultimiI 2 ani au generat sute de antreprenori în întreaga lume dar i-au făcut chiar și pe cei care cunoșteau doar antreprenoriatul fizic să se mute în online, cea mai bună soluție este să vorbim despre antreprenoriatul în online. 

De ce? Pentru că acesta este o soluție excelentă de viitor, are mari șanse de dezvoltare și o creștere rapidă și implică mult mai puțin resurse de investit la început. 

Deci dacă te întrebi dacă pot și eu să devin un antreprenor de succes, răspunsul este, cu siguranță da. Începe în online iar pe măsură ce îți crești afacerea te poți muta și în offline dacă te simți mai confortabil. 

Deși zecile de afaceri de milioane de euro care au devenit profitabile și de succes în online, îți demonstrează că nu ai neapărat nevoie de un spațiu fizic pentru a-ți face afacerea să funcționeze. 

Iată cum să devii și tu un antreprenor de succes în online, urmând acești pași care se pot aplica în orice tip de afacere.  

Pasul 1 – Întreabă-te de ce? 

Dacă încă nu ai găsit un motiv bun personal pentru a deveni antreprenor s-ar putea să renunți foarte ușor, mai ales în momentele grele. Motivația este principala bază a afacerii tale, iar dacă aceasta nu este suficient de puternică nu vei reuși să ajungi unde îți dorești. 

Identifică deci de ce îți dorești să devii un antreprenor de succes? Poate vrei mai mulți bani? Mai mult timp liber? Vrei să îți dezvolți pasiunea? Nu ești mulțumit la job-ul actual sau de mediul tău de muncă? etc. 

Pune totul pe foaie și nu uita că un început bun și motivant este cheia unui antreprenoriat de succes dar și secretul pentru a trece peste momentele dificile. 

Pascul 2 – Dezvoltă-ți ideea 

Acum că ai descoperit care este motivația ta de a deveni un antreprenor, ai nevoie de o idee pe care să o aplici. Fără o idee, practic nu ai ce afacere să faci. Ideal ar fi ca ideea ta să fie unică și să ofere ceva ce nu mai oferă și alți antreprenori. 

Deci pune pe foaie ideea ta și dezvoltă-o cât mai mult. Creează ca un fel de hartă de la ea către tot felul de elemente care te vor face să crezi că ideea ta chiar este reală, este realizabilă și tocmai ai creat un model de afacere care are toate șansele de dezvoltare. 

Pasul 3 – Educă-te

Pentru că tu vei fi la început și șeful dar și angajatul, pentru că tu vei plasa sarcinile dat tot tu le vei îndeplini trebuie să te asiguri că te cunoști extrem de mult dar și că ai lucra cu un om ca tine. Deci, cu ce fel de om își dorești să lucrezi? Cu cineva care știe ceea ce face sau cineva care doar crede că știe? 

Fă-ți o listă cu punctele tale forte dar și cu cele slabe acum că știi cam de ce ai nevoie pentru a-ți dezvolta afacerea și vezi câte dintre criteriile de care ai nevoie împlinite le poți bifa? În cazul în care sunt cam puține sau pur și simplu simți că ai nevoie de anumite ajustări, începe să te educi în ceea ce nu știi. 

Mulți antreprenori au făcut asta, înainte de a porni o afacere și o fac chiar și pe măsură ce business-ul lor merge înainte. Niciodată nu ești suficient de deștept, suficient de bun încât să nu mai fie necesar să înveți. Caută în special domeniile în care nu știi aproape nimic și află tot ce ai nevoie. Poate este management, poate marketing? 

Pasul 4 – Nu renunța încă la locul tău de muncă

Dacă ideea ta de a deveni antreprenor a venit în timp ce erai la job nu este cazul să renunți la serviciu, până nu îți pui pe picioare afacerea. Deși s-ar putea să fii extrem de entuziasmat și să urmeze o perioadă destul de încărcată pentru tine, dacă îți dorești stabilitate ai răbdare. 

Atunci când vei fi pregătit, vei știi, cu siguranță. Majoritatea antreprenorilor au pornit în paralel și mulți dintre ei au mers așa perioade lungi de timp,până s-au asigura că totul este stabil în afacerea lor. 

Pasul 5 – Caută o nișă cu adevărat profitabilă

Da, ideea unei afaceri trebuie să fie unică, originală sau genială pentru a genera un succes formidabil , însă dacă ai ales o nișă care îți poate genera profit nu trebuie să cauți o idee incredibilă, ci pur și simplu să știi cui te adresezi și ce să oferi. 

Atunci când Mark Zuckerberg a creat platformă Facebook, el a identificat într-adevăr o lipsă și a creat o soluție la o nevoie pe care nu a mai abordat-o nimeni. Însă dacă tu vei încerca acum să vii cu o idee similară nu vei avea șanse pentru că nișa nu mai este profitabilă pentru afacerile mici. 

Deci cu cât vei alege o afacere pe o nișă profitabilă cu atât vei avea mai multe șanse să ai succes, chiar dacă ideea ta nu este una genială neapărat. 

Pasul 6 – Începe să îți scrii planul de afaceri 

Acum că ai multe date despre viitoare ta afacere, este timpul să te pui în pielea unui antreprenor de succes. Iar asta înseamnă să începi să îți scrii planul de afaceri, pentru că nici un business nu funcționează fără un astfel de plan. 

Aici vei scrie tot ce ai nevoie să știi în afacera ta, misiune, obiectictive, bugete, echipă, finanțe, predicții etc., creionand practic o hartă pentru a ajunge acolo unde îți propui. 

Pasul 7 – Stabiliește-ți programul și start! 

Așa cum am aflat și de la antreprenorii de succes care au reușit performanțe incredibile, o afacere necesită timp, dăruire și multă muncă. Așadar planifică-ți programul pentru a putea face față noii tale afaceri dar și locului de muncă dar și pentru a avea timp să studiezi. 

Nu contează câte ore reușești să aloci pentru afacerea ta, important este să o faci iar pe măsură ce te vei obișnui cu ideea îți vei dedica din ce în ce mai multă atenție și focus aici. N uita să nu renunți la planul stabilit și să fii conștient că vei avea destul de mult de muncă până vei ajunge la independență și libertate. 

Pasul 8 – Crează-ți strategia de marketing și consolidează-ți brandul

Un pas extrem de important în orice afacere dar mai ales în online, este chiar acesta: marketingul și promovarea. Pentru că acum este mult mai ușor să ajungi cunoscut decât era acum câțiva ani, pe acest segment al afacerii trebuie să îți focusezi atenția foarte mult.  

Acum că ai ideea, planul, finanțe și brandul creat fă-l cunoscut pentru a începe să aduci clienți și conversii în afacerea ta. 

Cum să te ferești de eșec pentru a deveni un antreprenor de succes?

Se spune că este sănătos să greșești pentru că din greșeli înveți foarte multe și uneori greșelile te pot duce chiar spre un succes la care nu ai fi ajuns dacă nu ai fi trecut pe acolo. Mulți antreprenori vorbesc despre cum unele greșeli au ajuns să le aducă produse la care nu s-ar fi gândit vreodată sau să abordeze soluții cu totul geniale. 

Totuși, fiind la început și neavând experiență ar fi indicat să nu treci prin toate greșelile existente ci să le lași eventual pentru mai târziu, atunci când vei avea mai multă experiență în a le depăși. 

Un antreprenor la început de drum poate experimenta multe greșeli dacă nu știe cum să le evite sau mai ales cum să abordeze un comportament corect care să îl ajute să evite anumite greșeli. Deci iată ce poți face pentru a evita cele mai elementare și comune greșeli ca antreprenor în business-ul tău. 

Nu-ți fie teamă de eșec

Atunci când ți-e teamă nu mai gândești limpede și ai mai multe șanse să eșuezi. Deci teama nu ar trebui să facă parte din gândirea ta antreprenorială ci să înțelegi încă de la început că eșecul este o parte normală a oricărei afaceri. 

Antreprenorii de succes din întreaga lume au trecut prin zeci de eșecuri până a ajuns unde sunt acum. Dar nu prin teamă ci mai degrabă, prin transformarea propriului eșec în lecții. 

Fă-ți un plan de afaceri

De cele mai multe ori teama de a începe un business pleacă de la faptul că mulți antreprenori nu se bazează pe un plan atunci când își pornesc propria afacere. Iar acest lucru nu te duce de cele mai multe ori la eșec. 

Nu contează că planul tău nu are zeci de pagini, dar fă-ți unul la începutul afacerii, pentru a avea o idee cât mai clară a afacerii tale, dinainte de a acționa. 

Fii cât se poate de organizat

Într-o afacere se vor întâmpla foarte multe lucruri de care va trebui să te ocupi chiar tu la început iar asta presupune să fii foarte bine organizat. Altfel nu vei reuși să faci față tuturor sarcinilor și vei fi mai predispus amânărilor sau greșelilor. 

Organizează-ți task-urile în funcție de importanță, pentru că mereu vor exista sarcini care sunt prioritare și unele care pot într-adevăr să fie amânate, fără a avea consecințe nefaste. 

Înțelege-ți clientul  și piața

Mulți antreprenori care au eșuat au trecut prin această greșeală destul de frecventă. Deși s-ar putea să ți se pară irelevant acest pas, de fapt înțelegerea clientului tău te va ajuta să nu îți pierzi timpul și banii creând produse care nu se cer sau abordând strategii care nu funcționează. 

În plus trebuie să știi de la început și care este dimensiunea pieței pe care intri pentru a nu ajunge într-un loc unde nu mai este loc sau nu mai este nevoie. 

Solicită ajutor și nu face totul de unul singur

Este normal la început să crezi că poți face totul singur. Și cel mai probabil vei face asta mult timp în afacerea ta. Totuși nu ezita să ceri ajutori profesioniștilor atunci când ajungi în situații pe care nu le știi gestiona. 

Consilierii în afaceri au mult ai multă experiență, au văzut sute sau mii de afaceri și te pot îndruma în direcția corectă pentru a evita anumite greșeli. 

Ai grijă ce fel de parteneri îți iei în afacere

Uneori o afacere care are mai mulți parteneri are un potențial mai mare de creștere decât o afacere cu un singur om. 

Aici te poți gândi inclusiv la investitori care îți vor fi tot parteneri. Un investitor este un antreprenor care crede foarte mult în ideea afacerii tale dar la fel de bine o poate distruge dacă nu este un partener de încredere. 

Totuși nu trebuie să fi reticent atunci când vine vorba de a-ți lua și alți oameni alături, care să te susțină. Important este să alegi cu grijă. 

Nu angaja înainte de a-ți permite să plătești

Mulți antreprenori trec prin această greșeală și ideal ar fi ca tu să o eviți. Chiar dacă ai sesizat că există lucruri pe care nu le poți face de unul singur nu te avânta să angajezi oameni, mai ales la început. 

Cea mai bună soluție aici este să lucrezi fie în colaborare, externalizând anumite sarcini, fie să angajezi dar cu jumătate de normă. 

Reinvestește și nu cheltui

Atunci când veniturile afacerii tale îți trec prin mână s-ar putea să fi tentat să îi cheltui, însă o afacere care se dezvoltă continuu se bazează pe investiție și nu pe cheltuială. 

Da, este evident, că vei avea și cheltuieli de făcut, însă gestionează-ți foarte bine bugetele și nu-ți oferi un salariu care să fie prea mare dar nici unul care să te mulțumească. 

Investește cât mai mult în promovare

O greșeală pe care mulți antreprenori o fac în special la început este de a amâna bugetele de marketing și de promovare pentru mai târziu, când de fapt acestea ar trebui să fie prioritare. 

O idee de afacere foarte bună care nu ajunge să fie cunoscută nu îți va aduce succesul pe care ți-l dorești dacă nu investești în promovare. 

Importanța comunicării în afaceri pentru un antreprenor de succes.

Orice antreprenor are nevoie de skilluri în comunicare. Indiferent că te gândești să îți creezi o afacere alături de o echipă sau individuală, importanța comunicării în afaceri este unul dintre elemente care te fac să ajungi un antreprenor de succes. 

De la comunicarea cu echipa, cu clienții dar și cu parteneri sau investitorii, toate acestea te conduc acolo unde îți dorești să ajungi.  

Comunicarea eficientă este de fapt un instrument necesar oricărui proprietar de afacere iar acesta te ajută să îți expui atât punctul de vedere dar și să comunici în cel mai benefic mod politicile afacerii tale sau să răspunzi la întrebările clienților tăi. 

Importanța comunicării în afaceri se leagă inclusiv de negocierea cu furnizorii, partenerii sau colaboratorii tăi iar pentru asta trebuie să te asiguri că știi foarte bine cum să faci asta. 

Un antreprenor care știe cum să comunice inclusiv cu echipa sa este perceput ca fiind un lider bun iar rezultatele întregii echipe poate depinde de felul în care alegi să comunici cu aceștia. De cele mai multe ori, o comunitate deficitară poate demoraliza întreaga echipă. 

Comunicarea are un rol important și în promovarea afacerii tale și în felul în care clienții tăi te percep. Tonul pe care le vorbești clienților tăi și mai ales felul în care le răspunzi la întrebări sau nelămuriri dar și cum expui în fața lor, va face ca aceștia să își creeze o imagine despre tine. 

În plus, atunci când știi să comunici eficient ai mult mai multe șanse să câștigi relații  de încredere pe termen lung, fie că este vorba de echipa ta, de clienți sau de parteneri. 

Deci importanța comunicării în afaceri este vitală pentru a deveni un antreprenor de succes. 

Tactici de succes pe care le poți aplica în orice moment

Există multe lucruri de care trebuie să ții cont în special atunci când ești la început de drum ca antreprenor. 

Totuși unele lucruri sunt mai importante decât altele, unele le poți aplica imediat ce începi iar altele s-ar putea să le înveți pe măsură ce îți dai seama ce este de fapt un antreprenor și ce fel de situații specifice poți întâlni în afacerea ta.

Pentru a-ți fi mai ușor atunci când pornești la drum pentru a deveni un antreprenor de succes, iată câteva direcții de care să ții cont pentru a-ți ușura cât mai mult munca dar și pentru a fi sigur că te îndrepți spre succesul pe care ți-l dorești. 

  • urmărește și învață de le cei mai buni din nișa ta care au reușit;
  • analizează-ți competiția și devino mai bun;
  • evaluează-ți progresul constant;
  • ai grijă de banii tăi și cheltuie cu înțelepciune;
  • înțelege riscurile și asumă-ți-le;
  • alege piețe mici și fii nișat, încă de la început;
  • ascultă-ți clienții și ține cont de părerea lor;
  • rămâi focusat pe motivația ta și crede la fel ca în prima zi că vei reuși;
  • oferă tot ce ai tu mai bun și inovează constant;
  • nu sta pe loc și nu fii limitat. Evoluează și adaptează-te oricărei situații;
  • caută relații și parteneriate pe termen lung care să te ajute să crești;
  • perseverează și nu renunța. 

Drumul pe care un antreprenor trebuie să îl parcurgă până să ajungă la succes nu este neapărat cel mai ușor, însă de cele mai multe ori este unul pe care oamenii care l-au parcurs, l-au considerat a fi un drum frumos. 

O călătorie din care au învățat multe despre ei înșiși, despre oameni, despre cum se pot autodepăși și despre cât de important este să vrei mai mult de la viață și de la tine însuți. 

Așadar, zona de confort este bună pentru o perioadă dar a ieși de acolo, îți poate aduce o împlinire pe care nu ai cum să o experimentezi decât trecând la acțiune. 

Ia-ți pasiunea și ideea și începe chiar acum să o aplici. Cu asta, ai făcut deja un prim pas spre a deveni și tu, un antreprenor de succes! 

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Picture of Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări