FB Ads

Ce audiențe țintim pe Facebook și cum le administrăm

By 29/01/2018 No Comments

Există diferite tipuri de audiențe pe care ar trebui să le țintești pe Facebook: audiențe reci, audiențe asemănătoare și audiențe personalizate.

Probabil este evident faptul că, cu cât investești mai mult în Facebook, cu atât mai bune vor fi rezultatele. Ce trebuie însă să înțelegi este că, cu cât este mai mare audiența pe Facebook, cu atât mai numeroase vor fi rezultatele daca sunt bine țintite acele audiențe.

Hai să aruncăm o privire la fiecare dintre ele.

AUDIENȚE RECI

Dacă tocmai ce-ai început, primele reclame pe care le derulezi vor ținti persoane care nu au auzit de tine sau de afacerea ta. Acestea poartă numele de „audiență rece”. Oamenii aceștia n-au nicio idee despre tine și ce reprezinți. Pur și simplu văd reclama ta în flux și te consideră doar o altă companie care face publicitate pe Facebook.

Din acest motiv, trebuie să-i tratăm într-un anumit fel astfel încât să avanseze către următoarele stadii. De obicei, reclamele care țintesc aceste audiențe fie oferă valoare (cum ar fi un clip video despre problema pe care o au sau un articol util de blog), fie propun o acțiune cu un nivel foarte mic de implicare, cum ar fi înregistrarea pentru un mic ghid PDF.

AUDIENȚE ASEMĂNĂTOARE

În cazul audiențelor asemănătoare, vorbim tot despre trafic rece în mare parte, însă aici Facebook dispune de un profil de „client ideal” stabilit de tine. Cu o audiență asemănătoare, Facebook dispune practic de un grup de persoane pe care vrei să le țintești. Acest grup poate fi o listă de adrese de e-mail sau o audiență personalizată în Facebook pe care ai construit-o deja.

Apoi arăți această audiență Facebook-ului și spui „Vreau să iei acest grup de persoane și să-mi găsești un alt grup de persoanel care arată la fel.”

Adevărata valoare a audiențelor asemănătoare constă în faptul că-ți permit să țintești traficul rece în mod mai eficient, fiindcă știi deja că oamenii care vor vedea reclama ta au un profil cel puțin apropiat de clientul tău ideal, spre deosebire de o audiență complet rece asupra căreia n-ai niciun control.

AUDIENȚE PERSONALIZATE

În final avem și audiențele personalizate. Acestea sunt audiențe pe care le creezi în baza anumitor instrumente cum ar fi listele de e-mail, traficul din website, interacțiunile pe Facebook, vizionările de clip video sau persoanele care au cumpărat în trecut ceva de la tine.

Audiențele personalizate reprezintă unul dintre cele mai valoroase instrumente când vine vorba de reclame pe Facebook și care, dacă sunt folosite corect, pot avea un impact semnificativ asupra eficienței campaniilor tale. Motivul este că poți folosi acest tip specific de audiență pentru a reținti anumite persoane. Poți reținti în baza vizionărilor de clip video, vizitelor pe pagina afacerii tale, postărilor salvate și multe altele.

Dacă vrei să citești mai mult despre Audiențele Asemănatoare sau Personalizate și cum sa le creezi pas cu pas, o poți face aici: https://www.doads.ro/audiente-personalizate-ads/

ADMINISTRAREA AUDIENȚELOR: CELE 5 AUDIENȚE PRINCIPALE

După cum probabil ți-ai dat seama, atunci când începi să folosești audiențele pe Facebook, lucrurile pot deveni destul de dezorganizate dacă nu ai un sistem de management bine pus la punct.

Pentru a avea un control asupra audiențelor, ai nevoie de un sistem de categorizare de bază. Iată cele 5 audiențe principale pe care trebuie să le ai în vedere.

TRAFICUL RECE

Traficul rece va fi mereu cel mai costisitor. Din acest motiv, cea mai bună metodă să administrezi traficul rece este să-l „încălzești” puțin cu ajutorul conținutului pe care noi îl numim „de construire a audiențelor”. Aceasta este o metodă grozavă să obții vizibilitate în fața audienței la un cost relativ mic.

Acest conținut poate fi un clip video sau un articol care nu implică o înregistrare. O strategie care am observat că merge foarte bine este să folosești un clip video de 30-60 secunde care are un text publicitar lung.

Astfel poți obține un nivel înalt de interacțiune de la persoanele care urmăresc clipul video sau care citesc postarea. Facebook va observa acest lucru și îți va oferi un punctaj de relevanță mai mare, ceea ce va genera în final mai multe clicuri și o rată de clic (sau CTR) mai mare.

Din nou, scopul acestor „reclame pentru trafic rece” este pur și simplu să te prezinte audienței și să începi să construiești o bază de încredere. Astfel, poți „încălzi” audiența și poți trece la următorul nivel – traficul cald.

TRAFICUL CALD

Acum este momentul să profiți de valoarea audiențelor personalizate și să le rețintești. Mai știi acele „reclame cu conținut de construire a audiențelor” necostisitoare pe care le-ai derulat pentru traficul rece? Ei bine, poți construi o audiență personalizată pe baza acelor persoane care au interacționat cu reclama ta și apoi poți reținti acea audiență ca pe o audiență caldă.

Audiențele calde sunt de fapt de mai multe tipuri, însă ideea aici este să transformi traficul rece în trafic cald și apoi să îl aduci în funnel-ul tău… și acolo are loc adevărata magie.

PROSPECȚII DIN FUNNEL

Al treilea tip de audiență este formată din clienții potențiali aflați în funnel.

Vei vedea că un prospect din traficul recere are un nivel de interacțiune și interes complet diferit față de un prospect dintr-o audiență personalizată.

De exemplu, o reclamă pentru cineva care a descărcat un ghid însă nu a participat niciodată la un webinar va arăta total diferit față de o reclamă pentru cineva care a participat la un webinar însă nu a cumpărat produsul. De aceea, trebuie să te gândești la etapa în care se regăsesc aceste audiențe în cadrul procesului de marketing și de ce este critic să le urmărești în mod corespunzător pe Facebook.

POTENȚIALI CLIENȚI

Acestea sunt persoanele care au vizitat pagina ta de vânzări însă nu au făcut o achiziție, care au participat la un webinar dar nu au cumpărat produsul, care au vizitat pagina ta de consultanță strategică însă nu au făcut o programare.

Aceștia sunt potențialii tăi clienți. Deși este vorba despre un grup de oameni foarte mic, micro-țintit, către care trebuie să-ți prezinți reclamele, vei vedea aici un randament foarte mare dacă știi să le transmiți mesajul potrivit la momentul potrivit.

CLIENȚI CU VALOARE ADĂUGATĂ

Ultima audiență pe care trebuie s-o administrezi în mod adecvat este formată din clienții tăi. Pare evident, dar ai fi surprins câți oameni omit să-și țintească proprii clienți cu oferte promoționale sau conținut nou.

În oferta ta, este posibil să ai produse de o calitate mai slabă și produse de o calitate mai bună. Sau poți avea doar un singur produs sau curs specific, însă eventual clienții tăi vor dori mai mult. De ce să nu le oferi ocazia să avanseze către următorul nivel pe scara ta ierarhică? Despre asta sunt aceste reclame; să le arăți clienților tăi că există posibilitatea „următorului pas”. Acestea sunt cunoscute și sub numele de „vânzări upsell”.

Aceste audiențe sunt folosite în general succesiv pentru a le putea trece prin diferiții pași a funnel-ului nostru până îl convingem pe utilizator să acționeze conform țelului nostru de promovare, oricare ar fi el (achiziție, Lead Generation, înscriere Webinar, etc.)

 

Vlad Nita

Author Vlad Nita

More posts by Vlad Nita

Leave a Reply

Cresta Facebook Messenger