Skip to content

Care este viitorul reclamelor Facebook?

Viitorul reclamelor Facebook
Pe bună dreptate, după lansarea iOS 14 s-a văzut o scădere în performanță pe multe conturi. Principalul motiv este scăderea informațiilor raportate și lipsa de tracking.

Întrebarea de pe buzele tuturor: Care va fi viitorul cu reclamele Facebook? Multă lume se plânge că au în ultimele luni rezultate slabe pe Facebook Ads.

Pe bună dreptate, după lansarea iOS 14 s-a văzut o scădere în performanță pe multe conturi. Principalul motiv este scăderea informațiilor raportate și lipsa de tracking.

Deci care este viitorul? Asta va fi realitatea?

Am primit niște informați din surse interne Facebook despre ce ne pregătesc în curând și în ce direcție își alocă eforturile Facebook.

În mai 2020 au fost anunțate Facebook Shops care sunt populate automat cu Feed-ul de produse din magazinul tău extern (sau introduse manual). Utilizatorii pot vizualiza produsele direct pe pagina ta de Facebook, iar tu îți poți eticheta produsele în postări și reclame.

Noutatea principală a fost însă faptul că se vă putea face checkout direct pe pagina de Facebook (sau Instagram) fară să mai părăsești platforma spre magazinul extern. Chiar daca încă nu este lansată opțiunea de checkout în Romania, în America s-au efectuat mai multe teste cu succes pe acces tip de on-platform purchase.

În același timp, Facebook lucrează activ la posibilitatea de a plasa reclame cu destinația Facebook Shop. Daca momentan este posibil să duci trafic doar către magazinul extern, prin aceste reclame noi vom putea să convingem clientul să cumpere direct de pe Facebook, scăpând astfel de fricțiunea creată când părăsește platorma, așteaptă să se încarce site-ul, adaugă în coș etc. Teoretic, acest tip de checkout ar trebui să crească rata de conversie destul de mult.

Profilul tău de Facebook este un cont securizat, îți poți salva datele cardului sau Paypal, ai adresa de livrare deja salvată și practic cu 2-3 click-uri, ai putea plasa o comandă în câteva secunde.

De ce vor fi checkout-ul și Facebook Shops Ads foarte importante pentru situația actuală cu iOS 14?

Momentan avem probleme de raportare și ca urmare probleme la optimizarea campaniilor cu targetul de conversie pe magazinul online extern. Facebook nu mai poate să facă tracking la o acțiune off-site și nu știe daca se întâmplă o conversie sau nu. Practic, daca utilizatorul nu mai părăsește Facebook și toate acțiunile de Add To Cart, Initiate Checkout și Purchase se întâmplă pe platforma lor, vom putea avea audiențe de retargeting mult mai definite cu un matching poate chiar de 100%. Facebook va recâștigă capabilitatile de targetare și raportare pierdute în urma iOS 14.

Cred însă că drumul vă fi unul mai lung. Până să aibe efectul și rezultatele dorite, Facebook trebuie să mai lucreze la personalizarea prezentării produselor, să facă integrări cu diverși procesatori de plăți, să creeze un CRM pentru urmărirea comenziile, să instruiască publicul despre cum se poate face checkout-ul corect și multe alte aspecte technice pentru ușurarea procesului de achiziție.

În același timp, nu cred că magazinele externe nu vor mai avea un loc in reclamele noastre. Pe lângă faptul că (cel mai probabil) Facebook va trimite prin API datele comenzii către magazinul extern pentru a fi procesată ca o comandă normală, în continuare vom face reclame cum le facem și în prezent, cu destinația către magazinul extern.

Să nu uităm că utilizatorii iOS în România sunt doar 19%. Pentru restul populației, reclamele au în continuare rezultate foarte bune.

Nu stiu despre voi, dar personal de abia aștept să avem checkout pe Facebook și Instagram!

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Autor Articol

Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Cele mai populare articole

Postări Recente

promovare social media marketing

Promovare prin Social Media Marketing

Afacerile online au o mulțime de oportunități în această perioadă în ceea ce privește promovarea. Iar din multitudinea de strategii de promovare social media marketing-ul

promovarea unui produs

Promovarea unui produs

Promovarea unui produs nou pe care l-ai lansat în online nu este întotdeauna o sarcină ușoară. Însă, cu ajutorul multitudinii de canale de promovare și