Skip to content

Cele mai bune canale de promovare online

cele mai bune canale de promovare online

Ce tipuri de canale de promovare avem la dispoziție

Acestea sunt principalele canale de promovare în prezent:

OfflineOnline
Virale OrganicePlătite
Cărţi de vizită  Fluturaşi/BroşuriSocial Media (Facebook, Instagram, Pinterest) Widget-uri incorporaleSEO – optimizarea pentru motoarele de căutarePresăReclame offline (bannere, reclama TV, print).
Cărţi de specialitatePrograme de recomandareContent marketingReclame online (Google/Facebook Ads, YoutTube)
Evenimente de networkingClipuri onlineOptimizarea aplicaţiilor din App StoreMarketing afiliat
Cupoane promoţionaleComunităţi onlineInstrumente gratuiteCampanii cu influenceri
Promovare prin intermediul parteneriatelorConcursuriEmail marketingRadio
Crearea unor comunităţi care se întâlnesc liveIntegrare cu alte platformeConstruirea unei comunităţiRetargeting
 CrowdfundingParteneriate strategiceReţele de reclame
 Jocuri, chestionareContribuitor pe alte bloguriSponsorizări
   Reclame native

Crearea priorităţilor

Atunci când începi să îţi promovezi afacerea, trebuie să îţi stabileşti o listă de priorităţi. Care sunt obiectivele tale? Vrei să creezi campanii de brand awareness care să-ţi genereze expunere sau vrei să vinzi cât mai mult? În funcţie de aceste obiective, îţi stabileşti şi canalele de promovare. Dacă îţi doreşti să generezi vânzări, te poţi folosi de Google sau Facebook Ads, de asemenea, dacă mesajul tău este unul distractiv, atunci ai putea lua în considerare alte platforme, precum Tik Tok, Instagram, Pinterest sau Snapchat.

3. Studiu de caz

Un studiu de caz este un proiect care te poate ajuta să îţi analizezi obiectivele, publicul ţintă şi metodele de promovare pentru a atinge potențialul maxim într-o campanie. Un studiu de caz complet ar trebui să cuprindă următoarele elemente:

·   Descrierea subiectului: încearcă să explici istoricul clientului sau a afacerii tale şi evidenţiază minusurile, aspectele la care mai ai de lucrat.

·   Scopul: identifică scopul pe termen lung pentru a avea o imagine clară asupra a ce ai de făcut.

·   Elaborează o strategie: comunică-i audienţei tale ce se va întâmpla după ce vei aplica o anumită strategie.

·   Etapa de implementare: iniţiază-ţi cititorii într-un proces pas cu pas pe care l-ai folosit pentru a-ţi ajuta clientul.

·   Rezultatul strategiei: descrie rezultatele obţinute într-un mod detaliat, preferabil incluzând şi un citat care să evidenţieze experienţa clientului.

·   Concluzii: explică ce ai descoperit prin acest studiu de caz şi cum poate fi de folos şi altor persoane.

Cele mai populare canale de promovare: avantaje şi dezavantaje

Aşa cum am discutat la punctul unu, există numeroase canale de promovare, care, la rândul lor, se împart în două mari categorii: online şi offline. Bineînţeles, în era digitalizării, nici nu încape discuţia că marketingul online a devenit principala sursă de promovare.

Adesea, auzim vorbindu-se despre „moartea” tiparului şi înlocuirea lui cu reclame online, coduri QR şi campanii automatizate. Totuşi, hai să vedem care sunt avantajele şi dezavantajele promovării online.

În primul rând, prin promovare online, înţelegem social media, care, la rândul ei, are diverse tipuri de audienţă şi stiluri de promovare. De exemplu, Instagram şi Tik Tok sunt două canale extraordinare de promovare pentru businessurile care vând exclusiv, prin impactul vizual şi care au o audienţă tânără.

Pe de altă parte, celelalte canale de promovare (Facebook, Twitter) se adresează unui public matur şi implică adesea conţinut scris. De asemenea, reclamele online pot fi create pe oricare dintre platformele menţionate anterior, inclusiv pe YouTube şi Google.

Printre avantajele promovării online se numără numărul imens de utilizatori virtuali, aproximativ 2 miliarde în întreaga lume şi rapiditatea cu care circulă informaţia. Dacă postările sunt sponsorizate, ele ajung mult mai repede la publicul ţintă, în raport cu afişele, fluturaşii sau orice element printat. Acest tip de promovare oferă şi un feedback instant din partea clientului, şi, de asemenea, este foarte sustenabil, deoarece nu se mai foloseşte hârtia.

Pe de altă parte, viteza cu care circulă informaţia poate fi în deserviciul businessurilor. Înainte, când făceai o greşeală, posibilităţile de răspândire a informaţiei erau foarte mici. Astăzi, un singur review negativ îţi poate ruina brandul, aşa că, mare atenţie la reputaţia businessului tău în mediul online.

Un alt dezavantaj al promovării online îl reprezintă lipsa de acces a informaţiei în zonele rurale sau defavorizate. Dacă segmentul tău demografic cuprinde în mare parte comune şi localităţi, mai bine te-ai gândi la o metodă tradiţională de marketing, cum ar fi sunatul clienţilor sau afişele locale.

Marketingul offline cuprinde metodele tradiţionale de promovare (întâlnirile fizice, anunţurile în ziar, evenimentele de networking, materiale print). Mulţi consideră că această metodă este deja „de pe vremea dinozaurilor,” dar cum discutam anterior, există businessuri care încă o mai folosesc.

Principalul avantaj al marketingului offline îl reprezintă contactul vizual cu clienţii, asta dacă luăm în calcul evenimntele face to face. De asemenea, o astfel de promovare oferă avantaje corporale şi tactile: clienţii pot testa produsele în magazin. Un dezavantaj major îl constituie numărul redus de consumatori care preferă această tactică, în special dacă vorbim de segmentul tânăr al populaţiei.

De asemenea, oamenii preferă să acceseze resurse online decât să care flururaşi, cărţi de vizită sau broşuri care ocupă spaţiu,.

5. Google Ads

Google Ads constituie principala metodă de promovare în mediul online. Cu un miliard de utilizatori în întreaga lume, Google Adwords poate sălta rapid un startup. Ca orice campanie publicitară, reclamele pe Google se adrează unui public ţintă pe care îl selectezi tu în setări. De asemenea, ai control în ceea ce priveşte opţiunile de direcţionare (cuvintele cheie), dar şi procesul creativ. Desigur, totul este contracost, iar cu cât bugetul investit in Google Ads este mai generos, cu atât şansele de expunere sunt mai mari.

6. Facebook Ads

Facebook Ads funcţionează după principii similare. Există un public ţintă, iar budgetul campaniei sau reclamei dictează numărul de like-uri, interacţiuni sau achiziţii. Ce este o conversie? Conversia face referire la îndeplinirea unor obiective stabilite de tine, cu alte cuvinte, „ce îţi iese ţie” din investiţia în Facebook Ads. Poate fi o vânzare, o cerere de ofertă, înregistrarea unui cont nou sau completarea unui formular. Rata de conversie reprezintă procentajul de utilizatori care îndeplinesc obiectivele stabilite de tine.

7. Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO)

Probabil că ţi s-a întâmplat deja să cauţi un produs pe Google, şi, instant, să îţi apară notoficări pe Facebook sau Instagram cu privire la diverse oferte ale acelui produs. Pare că internetul ne „spionează,” iar acest lucru este adevărat parţial adevărat. Totuşi, dacă ai un business, optimizarea SEO te poate ajuta. În primul rând, ce este SEO?

SEO reprezintă denumirea generică pentru „Search Engine Optimization” (Motorul Optimizat de Căutare), şi conţine o serie de algoritmi care indică căutările consumatorilor şi optimizează conţinutul site-urilor, astfel încât să ajungă ajungă la segmentul ideal de audienţă. Există două tipuri de optimizare: internă şi externă.

Optimizarea internă presupune măsuri de promovare aplicate site-ului în cauză, cum ar fi redactarea titlurilor şi descrierilor, eliminarea erorilor şi optimizarea structurii de adrese URL. Acest procedeu ţine exclusiv de echipa SEO. Optimizarea externă, pe de altă parte, nu este condiţionată de echipa SEO, ci de voinţa colectivă a internetului. Astfel, motoarele de căutare evaluează relevanţa şi importanţa paginii web în raport cu expresia de căutare analizată.

8. Email marketing

Noţiunea de email marketing face referire la trimiterea de informaţii şi materiale promoţionale prin intermediul emailului. Prin email marketing înţelegem în mare măsură, newslettere automatizate. Având în vedere volumul colosal de informaţie pe care îl primesc consumatorii, este esenţial ca mesajul să fie cât mai personalizat şi atractiv.

9.  Instrumente gratuite

Promovarea a devenit extrem de accesibilă chiar şi pentru cei care nu vor să investească măcar un leu în bugetul de social media. Ei, dar ca orice lucru gratuit, presupune mult mai mult efort şi creativitate. Totuşi, dacă ai condei şi un unghi interesant din care să-ţi prezinţi businessul, ai putea încerca să începi un blog sau, dacă ai un discurs captivant, nu te costă nimic să îţi deschizi un canal de YouTube.

Mulţi antreprenori online şi creatori de conţinut au făcut milioane de dolari fără a plăti o echipă de SEO care să le optimizeze site-urile sau să investească în Google Ads. Dacă simţi că ai un astfel de potenţial, atunci sky is the limit!

10. Construirea unei comunităţi

Cum businessurile presupun în mare măsură interacţiunea cu oamenii, nu putem nega beneficiile unei comunităţi, indiferent că este online sau offline. Tot ce trebuie să faci este să aduni oamenii cu un scop. Poate ai un club de business sau consultanţă. Urmăritorii tăi s-ar bucura să aibă un spaţiu al lor unde să-şi împărtăşească experienţele.

O comunitate unită contribuie la crearea unei clientele fidele şi la noi oportunităţi de business. Cea mai bună metodă online de a crea o comunitate este prin intermediul grupurilor de Facebook.

De asemenea, dacă ai prezență de spirit şi simţi că te exprimi mai bine live, oferă-le oamenilor şansa de a se întâlni undeva, dă-le un motiv de a ieşi din casă. De exemplu, mamele ar fi foarte fericite să socializeze între ele şi să-şi împărtăşească idei de parenting.

Pe lângă beneficiile menţionate anterior, o comunitate poate creşte încrederea într-un business sau o industrie prin ataşamentul emoţional. Oamenii se întâlnesc cu un scop comun şi investesc sentimente în ideile lor.

11. Concursuri

Nimic nu stimulează interesul oamenilor mai bine decât competiţia, mai ales când oferi ceva gratis. Celebrele giveaway-uri creează acelaşi efect descris de experimentul lui Pavlov. Organizează un concurs online în care dai produse gratis persoanelor care răspund corect la nişte întrebări. Vei observa o avalanşă de comentarii şi like-uri care vor contribui semnificativ la expunerea brandului tău.

Unul dintre secretele giveaway-urilor online este să dai un deadline foarte scurt pentru a obţine răspunsuri. Cu cât timpul de reacţie este mai lung, cu atât vor apărea răspunsuri foarte similare şi îţi va fi greu să selectezi câştigătorul. Mergi pe principiul: „primul venit, primul servit.”

În ceea ce priveşte promovarea, ai la dispoziţie o varietate de soluţii, trebuie doar s-o alegi pe cea care se potriveşte cel mai bine modelului tău de business. Aminteşte-ţi, nu este necesar să alegi cele mai noi metode de promovare dacă nu corespund culturii brandului tău. Atunci când îţi alegi strategia de promovare, fenomenul este similar cu cel al cumpărării hainelor. Degeaba îţi cumperi o geacă ultimul răcnet dacă nu este în armonie cu fizicul tău.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Autor Articol

Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce

Cele mai populare articole

Postări Recente

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce