Skip to content

Campanii Facebook Ads: strategii de la foști angajați Facebook

Vrei să înveți să optimizezi campaniile tale de promovare Facebook Ads și să descoperi strategiile care merg pentru a-ți face afacerea mai vizibilă? Acest articol este pentru tine.

În urma update-urilor iOS14, știm cu toții, cei care am rulat cel puțin odată campanii de reclamă plătită pe Facebook că lucrurile s-au schimbat.

Trecem printr-o perioadă în care nu există o strategie sau o rețetă secretă pentru reclame, care să funcționeze de la început și până la sfârșit.

Totul ține foarte mult de testarea și adaptarea mai multor strategii. Cu toate acestea, din experiența noastră o să-ți oferim o serie de sfaturi, pentru a te ajuta să-ți optimizezi procesul de promovare.

Află principalele strategii de promovare pe Facebook de la foști angajați Facebook

Așa cum știi, am fost o bună perioadă de timp angajat Facebook. Iar asta mi-a oferit oportunitatea de a vedea întotdeauna ”imaginea de ansamblu” a acestei platforme și a sistemului de business din spate.

Ceea ce o să îți spun în continuare este bazat pe această imagine de ansamblu și pe experiența pe care am acumulat-o ajutând afacerile să se promoveze mai inteligent.

Pe Facebook, ca și pe orice alte canale, există perioade bune și perioade mai puțin bune. Iar odată cu update-urile iOS14, platforma a suferit o serie de modificări de bază, care au destabilizat rezultatele și modul în care funcționează lucrurile.

Cu toate acestea există o serie de strategii pe care noi le-am testat .și încă funcționează. Iată câteva sfaturi cu privire la acestea!

5 sfaturi care te vor ajuta să-ți îmbunătățești reclamele Facebook  

Bazează-te pe istoricul contului de reclame, indiferent de obiectivul reclamei și de strategia folosită

Fie că rulezi campanii de trafic, de mesaje, de conversii, bazează-ți următorii pași întotdeauna pe istoricul contului. Spre exemplu, dacă ai o campanie care a funcționat bine în trecut, dar vrei să modifici ceva și să lansezi o nouă campanie cu altă optimizare, noi te sfătuim să te mai gândești odată.

Dacă la tine au funcționat până acum campaniile de trafic, iar acum te gândești că ar fi cazul să treci la cele de conversii, analizează bine acest pas înainte să implementezi.

Mergi întotdeauna pe ceea ce funcționează și ce ai testat deja și ți-a adus rezultatele dorite.

Testează diferite strategii de plasare a bugetului

Poți rula campanii cu diferite tipuri de buget: cu buget pe campanie (CBO) sau cu buget pe fiecare set de reclame (ABO). În ultima vreme am testat ambele tipuri de campanii în paralel, iar la unele conturi a funcționat mai bine CBO-ul, în timp ce la altele ABO-ul.

Tocmai de aceea, dorim să-ți oferim o structură pentru fiecare tip de campanie, pentru a putea testa mai departe și pentru a vedea ce funcționează sau nu pentru tine.

Pentru campaniile CBO: setează mai multe campanii, utilizând câte 3 – 7 adset-uri în fiecare, cu un buget total pe campanie începând de la 50 lei / zi până la 500 lei pe zi (poți seta de la campanie la campanie o diferență de buget de 10 lei, astfel: Campania CBO1 – 50 lei, Campania CBO2 – 60 lei, Campania CBO3 – 70 lei, până ajungi la bugetul de 500 lei / campanie). Apoi oprește ce nu funcționează și scalează mai departe ceea ce aduce rezultate.

Pentru campaniile ABO: poți încerca mai multe campanii, una cu un singur set de reclame, alta cu două seturi de reclame, alta cu 3 seturi  de reclame. Iar apoi vei optimiza la fel, oprești și înlocuiești ce nu funcționează, scalezi în următoarea etapă ce merge.

Joacă-te cu ferestrele de atribuire

Un lucru despre care auzim foarte puține discuții, dar care merită testat este sistemul de atribuire a conversiilor. Acesta are 4 ferestre de atribuire: 1 day click, 7 day click, 1 day click or view, 7 day click or 1 day view.

În funcție de produs și de comportamentul utilizatorilor pe site-ul tău, fiecare mod de setare a atribuirii va livra rezultate diferite. Spre exemplu, la produsele mass appealing s-ar putea ca modelul de atribuire 1 day click să funcționeze mai bine, în timp ce la servicii sau la produsele mai scumpe 7 day click să fie un model de atribuire inspirat.

Testează toate tipurile de creative

Într-o perioadă instabilă ca cea în care ne aflăm, este important să știi că ai testat tot ce se poate. Așadar, când vine vorba de creativele din reclame, testează toate tipurile de posibilități. Afișează-ți produsele prin reclame single image și în paralele folosește carusel, pentru a vedea care livrează mai bine.

De asemenea, testează între reclame grafice și reclame video. Ba mai mult, alege și opțiunea de creative dinamice, care îți oferă posibilitatea de a crea într-o singură reclamă 5 variante diferite de text și 10 imagini, prezentând utilizatorilor combinații între aceste elemente.

Doar așa vei reuși să construiești reclame care să funcționeze, optimizând constant, testând ce merge și ce nu merge, oprind ceea ce nu performează și păstrând activ ceea ce aduce rezultate.

Nu uita să te asiguri că metricile țin cu tine

Nu te atinge de reclame dacă ROAS-ul (rentabilitatea reclamelor) este unul bun. Dacă încă nu ai înregistrat însă vânzări și nu poți calcula ROAS-ul reclamelor tale, uită-te peste celelalte aspecte, ceilalți indicatori importanți.

Vezi cât te costă 1000 de afișări ale reclamei (CPM) și compară cu istoricul contului. Vezi cât te costă un click pe link (CPC), vezi care e rata de click (CTR) a reclamelor și încearcă să tragi concluzii în funcție de date. Nu poți îmbunătăți ceea ce nu măsori.

Ia decizii doar în funcție de acești indicatori și optimizează în funcție de ce îți spun datele. Asta pentru că cifrele nu mint niciodată. Vezi cât te costă o adăugare în coș a unui produs. Vezi care e rata de conversie din adăugări în coș în comenzi finalizate. Iar dacă datele sunt în parametri, atunci lasă reclamele să ruleze. Dacă vezi că nu funcționează așa cum ar trebui și costurile sunt prea mari, oprește și setează alte campanii pentru a testa și alte strategii.

Ce trebuie să înțelegi despre reclamele Facebook pentru a te promova cu succes în online?

Înainte să te apuci de promovarea online a afacerii tale trebuie să te gândești că Facebook este în primul rând o platformă universală. Ea funcționează la fel și pentru tine cum funcționează și pentru alții. Ce face diferența între rezultatele tale și ale lor? Produsul, prețurile, factorii interni de business și deciziile strategice pe care le iei.

Strategia și metodele de testing folosite fac diferența. Pentru că platforma îți pune aceleași instrumente la dispoziție pe care le pune și concurenților tăi sau oamenilor de afaceri din altă nișă. Totul ține de teste.

Testează zilnic și îmbunătățește ceea ce funcționează, încercând să scalezi, să adaugi buget campaniilor care produc. Iar ceea ce nu funcționează încearcă să oprești, să optimizezi, să schimbi strategia, să schimbi punctul de vedere, să schimbi reclamele și să pornești din nou.

Secretul succesului pe Facebook Ads este că nu există niciun secret. Totul ține de teste. Niciodată nu vei găsi o rețetă perfectă care să funcționeze de la început și până la sfârșit.

Spor la încasări! 

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Autor Articol

Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce

Cele mai populare articole

Postări Recente

Introdu Adresa de E-mail și primești Ghidul Strategic pentru Facebook Ads în eCommerce