Într-un business de tip e-commerce, pe lângă metricii: Purchase (Tranzacții), CPA (Cost per Achiziție), Amount Spent (suma de bani pe care o investești în promovarea pe Facebook și Instagram), un metric la care trebuie să fii atent este ROAS (Return on Ad Spend). Traducerea practică a acestei valori este: pentru fiecare RON/ EUR / USD pe care îl investesc în promovare, câți RON/ EUR/ USD revin în urma comenzilor.

Dacă pentru a aduce cât mai multe tranzacții la un preț cât mai mic avem strategia de licitare Lowest Cost, pentru a menține costul per achiziție este Target Cost, pentru a menține ROAS, Facebook a implementat Minim ROAS, care merită testată.

Pentru ca această opțiune să fie activă în contul de promovare, trebuie să îndeplinești următoarele condiții:

  1. Trebuie să ai activ Facebook Pixelul și cel puțin eventul de Purchase să conțină parametrii content_type, content_id, value și currency.
  2. Trebuie să ai actualizat catalogul de produse și acesta să fie asociat cu Pixelul
  3. Trebuie să ai generate minim 100 de tranzacții per cont în ultimele 7 zile
  4. Trebuie să ai înregistrate cel puțin 10 tranzacții cu valori diferite în ultimele 7 zile

Cum îți calculezi ce minim ROAS să setezi?

Minim ROAS-ul depinde foarte mult de obiectivele pe care ți le-ai propus. În același timp, dacă nu ești sigur cu ce ROAS să începi, recomandăm să analizezi datele pe care le ai până acum.

Pentru a testa această opțiune, poți să realizezi să implementezi o campanie cu BCO (Budget Campaign Optimization) cu 3 adset-uri:

  • cu 20% mai mic decât ROAS-ul mediu din ultimele 90 de zile (dar nu mai mult decât ROAS-ul minim pe care ești dispus să-l susții)
  • ROAS-ul mediu din ultimele 90 de zile
  • Cu 15% mai mare decât ROAS-ul mediu din ultimele 90 de zile

Mai apoi, analizand rezultatele, poți pune pe pauză adset-urile care nu au performant bine în funcție de obiectivele tale. Astfel, bugetul alocat la nivel de campanie va fi alocat către adset-urile care aduc rezultate.

Cum implementez minim ROAS?

Primul pas este setarea unei campanii cu obiectivul Catalog Sales și selectarea catalogului de produse.

Activăm opțiunea Campaign Budget Optimisation, iar la Campaign Bid Strategy selectăm Minimum ROAS.

La nivel de Adset, la Optimisation and delivery poți selecta ROAS-ul pe care dorești să-l targetezi. Dacă dorești să setezi un minim ROAS de 10, de exemplu, trebuie să introduci valorea 10.000

După setarea campaniei, algoritmul va optimiza livrarea reclamelor astfel încât să ajungă la persoanele care vor cumpăra produse care vă vor ajuta să vă atingeți rentabilitatea maximă a investiției.