Branding personal

branding personal

Cuprins

Poți să fii foarte bun în ceea ce faci, însă, dacă nu ești cunoscut în domeniul în care activezi, vei avea mari dificultăți în a vinde și a-ți dezvolta cariera.

De aceea, este important să te faci cunoscut în fața publicului tău și să demonstrezi că ești persoana care poate aduce un plus de valoare nu numai prin produsele și serviciile tale, dar și prin valorile tale morale și felul tău de a fi.

Ce este un brand?

Un brand reprezintă totalitatea percepțiilor pe care oamenii le au despre un business. De regulă, un brand este recunoscut prin stil, ambalaj, denumire, slogan, logo, miros, gust, etc. 

Pentru a deveni un brand puternic, cel mai important lucru este să ai un produs bun, un serviciu deosebit sau o idee remarcabilă.

Brandingul personal reprezintă totalitatea percepțiilor pe care oamenii le au despre o persoană. Aici ne bazăm pe procesul prin care comunici celor din jur ce te face special și diferit în domeniul în care îți desfășori activitatea. 

Beneficiile branding-ului personal

De fiecare dată când interacționăm cu persoanele din jurul nostru, când postăm în social media sau când participăm la diverse evenimente, conturăm cu pași mici brandul nostru personal. 

Dacă ai o idee unică pe care vrei să o transmiți publicului larg, atunci brandingul personal te ajută să ieși în față și să fii promotorul ideii tale. 

Vrei să te deosebești de alți concurenți din piață? 

Atunci nu mai încape îndoială că ai nevoie să îți construiești un brand personal care te va ajuta să fii observat de către publicul tău țintă, și te faci remarcat și să te diferențiezi de alte persoane.

Pe lângă aceste aspecte, vei avea oportunitatea de a avea un flux mai mare de clienți care se regăsesc cu tine și cu modul tău de a transmite mesajele. 

Totodată, vei reduce substanțial cheltuielile de promovare pentru o perioadă îndelungată și vei reuși să îți diversifici produsele și serviciile.

Pașii către un branding personal de succes

În construcția unui brand personal de succes trebuie să descoperim câteva aspecte esențiale – ce pasiuni avem, care sunt talentele noastre, ce valori avem și care sunt motivațiile din spatele acțiunilor noastre.

Este important să îți placă ceea ce faci și să vorbești cu pasiune despre profesia ta. De cele mai multe ori, în procesul de dezvoltare a brandingului personal, vei descoperi în primul rând cine ești tu cu adevărat și ce știi să faci bine. 

După ce ai identificat acestea, este indicat să lucrezi la promovarea talentelor și valorilor tale. Pentru asta, alege elementele care te vor caracteriza și care vor crea asociații cu tine în mintea consumatorilor.

Toate aceste elemente se vor armoniza în așa fel încât să te ajute să creezi imagini, emoții și idei care vor atrage atenția publicului tău.

Dacă ai reușit să faci și asta, rămâne doar să comunici publicului ce ai descoperit despre tine. Începe să te promovezi pe rețelele sociale și crează o comunitate cu aceleași principii și valori ca și ale tale.

Strategii de branding personal

Brandul personal se contruiește cărămidă cu cărămidă. Pentru a ajuta în promovarea brandului tău, este indicat să fii prezent pe diverse canale de promovare relevante pentru domeniul tău de activitate. Aceste canale de promovare trebuie alese cu atenție astfel încât să îți pună în valoare brandul personal.

Public speaking

De multe ori, profesioniștii aleg să își transmită ideile și mesajele prin public speaking.  Astfel, într-un interval de 20-30 de minute, reușești să ajungi în același timp la o masă de oameni care va propaga mai departe ideile tale. 

Social Media

Cu ajutorul rețelelor de socializare, brandul tău personal poate ajunge oriunde îți dorești, dobândind o dimensiune globală. 

Creează conținut interesant și util publicului tău. Alege să fii natural. Oamenii sunt atrași de oameni, deci ei te vor urma pentru cine ești tu și ceea ce le transmiți. 

Există multe canale de social media pe care poți să fii prezent. Asigură-te că îți aloci timpul în direcția cea mai relevantă pentru activitatea ta și în care se află publicul tău țintă. 

Dacă alegi să te promovezi pe mai multe canale, este indicat să segmentezi conținutul pentru fiecare în parte în funcție de specificul lor.  De exemplu, nu vei posta același conținut și pe Facebook, și pe LinkedIn. 

Articole de blog

Articolele de blog reprezintă jurnalul tău pe care îl împărtășești cu ceilalți. Dacă îți place să te exprimi în scris, este bine să arăți acest lucru oamenilor care te urmăresc. Dacă vrei să ajungi la audiența unui blogger, poți să o abordezi printr-un parteneriat pe care îl dezvolți cu acesta.

Un site care deține domeniul cu numele tău are oportunitatea de a ieși în evidență atunci când cineva va căuta numele tău pe internet. Astfel, acea persoană va avea acces la ceea ce îți dorești tu să știe despre tine prin diversele articole de blog pe care le publici.

Networking

Deși majoritatea se axează pe zona online, să nu uităm de interacțiunea offline cu alte persoane. Networkingul ajută în dezvoltarea brandului personal prin relațiile pe care le construiești cu alți oameni de business, potențiali clienți sau clienți actuali. 

Acest proces este benefic pentru ambele părți pentru că vă puteți sprijinii unii pe alții în dezvoltarea profesională și în transferul de încredere pe care publicul celeilalte părți ți-l va acorda.

Aparitii Media

Aparițiile media sunt importante atunci când alegi în mintea cui vrei să fii prezent. De aceea, este indicat să alegi cu grijă locul în care dorești să îți faci apariția și să te interesezi dacă publicul tău țintă va fi acolo, ca să asculte mesajul tău.

Radio

Componenta audio este importantă în promovarea brandului tău personal. De aceea, prezența la radio poate fi eficientă pentru a ajunge la publicul dorit. Poți face acest lucru cu ajutorul interviurilor din cadrul unor emisiuni care se potrivesc domeniului tău de activitate. 

Spot-uri publicitare

Interacțiunea cu audiența ta poate avea loc și prin spot-urile publicitare. Dacă ești n bun profesionist și te pricepi la ceva din domeniul tău de activitate, este foarte important să-i lași și pe ceilalți să vadă acest lucru.

Ziare

Răsfoirea unui ziar este din ce în ce mai scăzută, online-ul câștigând mai mult teren în ultimii ani. Cu toate acestea, dacă publicul tău continuă să își ia informația necesară din ziare și știi că este activ în zona aceasta, este important să fii și tu acolo. 

Conferinte

Conferințele reprezintă un prilej prin care poți să fii prezent cu materiale de publicitate, ai ocazia de a face networking și ai ocazia de a te face cunoscut printre potențialii clienți. În plus, aici, te vei poziționa ca o autoritate în domeniul tău. 

Evenimente

Așa cum am zis mai sus, este important să fii prezent în cercurile sociale care te interesează. Astfel, ai ocazia de a-ti promova brandul personal prin apariția ta, prin networking și prin felul în care relaționezi cu ceilalți.

Notorietate vs branding

Există o diferență semnificativă între un brand personal construit bine și un brand personal cu notorietate. Notorietatea este întâlnită mai mult în cadrul vedetelor, persoanelor publice cunoscute pentru că au ajuns în atenția presei din diverse motive.

În schimb, brandingul personal poate fi dobândit de persoane care nu sunt neapărat vedete, ci sunt cunoscute ca fiind experți în domeniul în care activează. Brandingul personal este întâlnit de cele mai multe ori în zona profesională.

Legile branding-ului personal

Ca să poți construi un brand personal de succes, bazează-te pe legile de aur care trebuie respectate în pașii de formare a strategiei tale.

  • Legea expansiunii – forța unui brand este invers proporțională cu extinderea lui.
  • Legea contracției – un brand devine mai puternic dacă i se restrânge focusul.
  • Legea publicității – nașterea unui brand personal nu se realizează prin advertising, ci prin publicitate.
  • Legea advertisingului – odată născut, un brand are nevoie de advertising pentru a rămâne sănătos.
  • Legea cuvântului – esența brandului personal trebuie redusă la o singură idee, care să nu mai fie deținută de nimeni.
  • Legea acreditării – pentru a obține succes, ingredientul de bază este declararea propriei autenticități.
  • Legea categoriei – un lider trebuie să promoveze categoria, nu brandul.
  • Legea consecvenței – “succesul se măsoară în decenii, nu în ani”.

Carti despre branding-ul personal

Dacă vrei să descoperi mai multe informații interesante despre brandingul personal, îți recomandăm câteva cărți esențiale:

  • Daro.Do – William Arruda & Deb Dib
  • Personal Branding for Dummies – Susan Chritton
  • Executive Presence – Joel Garkinkle 
  • Cele 12 legi imuabile ale brandingului – Al Ries & Laura Ries
  • Manual de Branding Persoanal – Dan Schawbel
  • Digital you: Real Personal Branding in the virtual Age – William Arruda
  • Online personal brand – Ryan M. Frischmann
  • The 10Ks of Personal Branding
  • Creează un toryBrand – Donald Miller
  • Brand Storytelling – Miri Rodriguez.

Brandingul personal ajută la dezvoltarea noastră ca oameni, dar și la dezvoltarea domeniului de activitate în care suntem prezenți. 

Demonstrează tuturor că ești profesionist în ceea ce faci începând cu a le spune cine ești tu cu adevărat și care este viziunea din spatele mesajului pe care vrei să îl transmiți. 

Fii consecvent și nu uita să rămâi natural, deoarece oamenii atrag oameni, iar publicul te va urmări doar dacă vor simți că misiunea ta este mai presus de publicitate.

Ai un prieten căruia i-ar fi de folos acest articol? Ajută-l cu un share. Îți va fi recunoscător :)
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Responses

Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări
Autor Articol
Picture of Vlad Niță

Vlad Niță

CEO DoAds Agency și expert Facebook Ads

Categorii Articole
Postări Recente
Descarcă gratuit ghidul cu 9 studii de caz DoAds și învață strategii care au generat peste 250€ de milioane în vănzări