FB Ads

Audientele Lookalike

By 06/03/2019 No Comments

O Audienta Lookalike iti permite sa folosesti o audienta custom (audienta personalizata) ca sursa, in baza careia sa construiesti o alta audienta formata din persoane cu interese si comportamente similare cu cele din audienta custom. De exemplu ii poti spune Facebook-ului sa iti gaseasca oameni similari cu cei care au achizitionat un produs la tine pe site.

Cand folosesti audiente lookalike, ele se actualizeaza automat la fiecare 3-7 zile daca sursa folosita este o audienta dinamica care si ea la randul ei se actualizeaza constant (de exemplu o audienta creata pe baza evenimentelor din Pixel). Asta ne salveaza mult timp pentru ca nu mai trebuie sa ne cream constant audiente noi pentru fiecare campanie sau sa le actualizam manual zilnic.

Cum decide Facebook pe cine sa adauge in Audienta Lookalike?

  • Comportamentul userului pe Facebook, pe app-urile adiacente si in grupurile Facebook
  • Interese
  • Date demografice: varsta, sex si locatie
  • Pagini apreciate
  • Ad-uri cu care a interactionat persoana
  • Pixel Data: prin faptul ca Facebook Pixel e instalat pe milioane de pagini, sunt enorm de multe date despre cine viziteaza, ce fel de pagini, ce cumpara si chiar si cat de mult cheltuie de obicei online.

Daca mai adaugi in echuatie si toate like-urile, comentariile sau distribuiriile, Facebook are la dispozitie milioane de puncte de interes pentru a crea audientele Lookalike cat mai similare cu clientul tau ideal.

Daca de obicei folosesti doar audientele lookalike de 1%, 2% sau 3% si incepi sa iti cresti bugetele de marketing, e posibil sa iti saturezi publicul destul de repede (chiar daca se actualizeaza la fiecare 3-7 zile nu inseamna ca sunt mereu oameni noi adaugati). Incearca sa folosesti si un procentaj mai mare (8%-10) si sa vezi daca ai un succes similar si cu procentaje mai mari

Teoretic, cand folosesti audienta lookalike, nu mai trebuie sa adaugi interese sau sa modifici varsta sau sexul pentru ca Facebook a facut deja asta pentru tine.

Daca promovezi in alte tari insa, e posibil sa trebuiasca sa mai targetezi pentru a face audienta mai mica (in US de exemplu, 10% sunt 21.5 Milioane de oameni)

Acum ca stii cum functioneaza Audientele Lookalike, poti citi mai multe aici despre cum pot sa creezi aceste audiente.

Vlad Nita

Author Vlad Nita

More posts by Vlad Nita

Leave a Reply

Cresta Facebook Messenger