Ads ManagerFB Ads

Cum sa creezi Audiente Personalizate si Audiente Asemanatoare

By 30/09/2017 July 27th, 2018 No Comments

Audientele Personalizate (Custom Audiences) si Asemanatoare (Lookalike Audiences) sunt o metoda grozava sa-ti restrangi tintirea si sa-ti folosesti bugetul in cel mai eficient mod si fara exagerare, sunt cele mai puternice atuuri pe care Facebook ti le ofera.

Ce este o Audienta Personalizata?

O Audienta Personalizata este o audienta formata din utilizatori/clienti care au interactionat deja cu brandul sau produsul tau. Pentru a crea o audienta personalizata insa, trebuie sa detii anumite date (trafic catre pagina externa contorizat prin Facebook Pixel, adrese de email, o pagina de Facebook cu interactiuni, etc.)

Sectiunea de Audiente o gasesti in Business Manager (sau in Administrare reclame) sub Audiente:

Aici selectezi “Creeaza o audienta” si “Audienta personalizata”:

Poti crea cinci feluri de audiente personalizate:

Fisierul cu clienti: Cu aceasta optiune poti incarca informatiile despre clienti existenti, cum ar fi adresa de e-mail sau numarul de telefon pentru a fi corelate cu profilurile lor Facebook si pentru a construi o audienta bazata pe acestea.

Traficul de pe site-ul web: Cu obiectivul trafic din site-ul web poti crea o audienta formata din persoanele care ti-au vizitat site-ul web intr-o anumita perioada de timp, spre exemplu 10, 30 sau 180 de zile. Facebook foloseste un Pixel (website plugin/code) instalat pe site-ul tau extern pentru a urmari aceste informatii.

Activitati din aplicatie: Folosind acest obiectiv poti crea o audienta formata din persoanele care au interactionat cu aplicatia ta prin reviews, cumparaturi sau descarcari.

Activitate offline: Prin acest obiectiv poti crea o audienta a clientilor care ti-au pasit sau au interactionat cu afacerea ta in magazinul fizic, prin telefon sau alte canale offline pentru ca au vazut una dintre reclamele tale de pe Facebook.

Interactiuni: Obiectivul Interactiunilor iti permite sa creezi audiente bazate pe diferite optiuni:

  

Unele dintre aceste optiuni includ nu doar interactiunile din Facebook, ci si din Instagram.

Utilizand unul dintre aceste obiective creezi o Audienta Personalizata iar ulterior poti crea o campanie de remarketing pentru a-ti arata reclamele persoanelor care au manifestat deja un interes fata de produsul sau serviciul tau.
Spre exemplu, poti arata o reclama persoanelor care au vizualizat 75% sau mai mult din unul dintre video-urile postate pe pagina ta de Facebook. Astfel reclamele tale sunt aratate doar persoanelor care au vizualizat 75% sau mai mult din videoclipul tau si care au manifestat deja un interes fata de brandul tau. Beneficiul mare este ca platesti (odata ce ai plasat o reclama cu aceasta audienta) pentru a avea un impact doar asupra persoanelor care si-au manifestat deja interesul, focusandu-ti eforturile de promovare pe un “warm lead”. Aceasta optiune este extrem de folositore in orice strategie de marketing, fie ea de vanzari sau doar de brand awareness.

De exemplu, daca vinzi un anumit produs online, ii poti arata intial utilizatorului o reclama video cu beneficiile produsului iar prin Audienta Personalizata ii arati ulterior o alta reclama direct cu produsul, pretul si de unde il poate achizitiona. Clientul, cunoscandu-ti produsul deja, sansele ca el sa il cumpere cresc exponential.

Una dintre marile diferente intre Audientele Personalizate si tintirea pe interese este faptul ca atunci cand folosesti A.P. poti sa fi sigur ca reclama ta va fi vazuta de cineva care deja iti cunoaste brandul (a mai vazut deja o reclama de a ta sau a interactionat cu pagina ta) pe cand Interesele nu iti garanteaza acest lucru.

Toate aceste audiente sunt niste instrumente foarte bune, insa Facebook trece la urmatorul nivel printr-un instrument si mai bun,

Audientele Asemanatoare!

O Audienta Asemanatoare iti permite sa folosesti Audienta Personalizata ca sursa, in baza careia sa construiesti o alta audienta formata din persoane cu interese si comportamente similare cu cele din Audienta Personalizata. Pe scurt, o Audienta Asemanatoare este o audienta care se aseamana cu audienta sursa prin multe considerente.
Atunci cand cream o audienta bazata pe interese, in general ghicim sau presupunem ce interese au oamenii nisei noastre de business, ca urmare putem sa gresim si sa tintim o audienta neinteresata de produsul nostru. Atunci cand avem deja o Audienta Personalizata (oameni care deja au aratat interes pentru produsul/brandul nostru), Facebook creaza un profil cadru din toti acesti utilizatori pentru noi, practic eliminand marja de eroare. Acel profil contine interese, comportament in mediul online, afinitati, date demografice si o multitudine de alti factori prin care ulterior, Facebook gaseste alti utilizatori care se aseamana cu acel profil si ne creeaza noua Audienta Asemanatoare.

Spre exemplu, aici am selectat ca si sursa pentru Audienta Asemanatoare o Audienta Personalizata formata din 1600 de persoane care au vizualizat 75% din video-ul meu promovat pe Facebook. Acea audienta sursa o folosesc pentru a crea o audienta mult mai mare formata din persoane cu interese si comportamente similare cu cele 1600 de persoane care au vizualizat 75% din video:

Poti tinti una sau mai multe tari iar o data selectate, alegi cat de mult sa semene audienta cu profilul cadru.
1% este audienta cea mai apropiata audientei sursa, iar 10% este cea mai generala. Cu alte cuvinte, Audienta Asemnatoare de 1% este cea mai utila/puternica iar 10% cea mai slaba.

Cand creezi Audienta Asemanatoare, Facebook are nevoie de cateva minute pentru a popula noua audienta insa tu deja poti trece la fapte si sa o folosesti in reclame.

 

Folosirea unei Audiente Custom sau Asemanatoare pentru a creea o Reclama

Bineinteles ca nu are niciun rost sa creezi aceste audiente daca nu ai de gand sa le si folosesti. In Ad Set, cand creezi reclama, selecteaza noua audienta din meniul Audiente Personalizate.





Sfaturi pentru obtinerea celor mai bune rezultate cu audientele asemanatoare

Dupa ce ai creat un set de Audiente Asemanatoare folosind optiunile mai sus descrise, poti obtine cele mai bune rezultate folosind urmatoarea abordare:

1. Tinteste aceleasi reclame catre fiecare dintre audientele asemanatoare, folosind acelasi buget de promovare (prin Ad Set-uri diferite)

2. Vezi cat de bune sunt rezultatele reclamelor, in functie de venitul per conversie/rezultat
Nota: in general, sunt mai valoroase audientele asemanatoare cu un grad mai mare de asemanare cu audienta sursa. Cu toate acestea, valoarea poate varia in functie de calitatea audientei sursa si caracterul audientei tinta.

3. Creste/scade bugetul Ad Set-urile care au cele mai bune/slabe rezultate (in functie de audiente) din ceea ce ai constatat.

4. Opreste Ad Seturile care au rezultatele cele mai scumpe

Audientele Personalizate si Asemanatoare sunt extrem de utile pentru definirea tintirii, publicarea reclamelor catre persoanele relevante, obtinerea unor interactiuni mai bune si sporirea ratei de conversie a reclamelor tale.


Speram ca acest articol sa te ajute sa intelegi Audientele Personalizate si Asemanatoare si ca acum dispui de cunostintele necesare pentru a le implementa in campaniile tale. Va dorim mult succes si nu uitati sa ne lasati feedback-ul vostru in comentarii!

ALTE ARTICOLE SIMILARE:

 

Ai nevoie de o promovare și optimizare mai complexă sau dorești să externalizezi acest serviciu? Intră in contact cu noi!

 

Vlad Nita

Author Vlad Nita

More posts by Vlad Nita

Leave a Reply

Cresta Facebook Messenger