Ai auzit? A apărut un nou tip de audiență care merită testat! Acum ai posibilitatea să îți targetezi utilizatorii care interacționează cu produsele din Facebook și Instagram Shop. Uimitor, nu?

Dacă pentru unele business-urile focusul lor este pe partea de reclame și partea de strategie de marketing, acest tip de audiență ne aduce aminte că trebuie să alocăm timp și pentru partea organică, să crești o comunitate în jurul brandului, pentru a avea o scalare sănătoasă.

Cum setăm această audiență? În Audience Manager vei regăsi o secțiune nouă: Shopping. Vei putea seta audiențe care să cuprindă utilizatori care au văzut produsele din Facebook/ Instagram Shop, utilizatori care au adăugat în coș sau care au finalizat comanda.

Încă un lucru interesant este faptul că poți seta audiența pentru perioada de 365 de zile. Într-adevăr, este puțin probabil ca un utilizator care a văzut un produs acum 365 de zile să finalizeze comanda dacă îl retargetezi acum, dar ai posibilitatea să-ți construiești o audiență de Lookalike pe persoanele care au comandat. Astfel, vei avea o audiență relevantă în plus prin care să îți aduci trafic proaspăt pe site.

Momentan, în România ai posibilitatea să implementezi doar audiența de “People who viewed products”. Celelalte 2 opțiuni sunt valabile doar în US, dar sperăm să ne bucurăm și noi de ele în viitorul apropiat.


Cum îți poți seta Facebook Shop? Dacă și ție ți s-a stârnit interesul pentru această parte, pentru a implementa Shop-ul, îl vei găsi la setările paginii de Facebook, la secțiunea “Page Template”. După ce vei adăuga acest tab, va trebui să populezi shop-ul cu produsele pe care le ai pe site.

Cum îți poți seta Instagram Shopping? Facebook for Business recomandă ca primul pe pas pentru implementarea acestui shop este să verifici dacă ești eligibil. Asigură-te că răspunsul este “da” la fiecare întrebare:

  1. Afacerea ta este într-o piață acceptată?
  2. Afacerea ta vinde produse fizice?
  3. Respecți politica comercială?
  4. Contul de Instagram este unul de tip Business?
  5. Contul de Instagram este conectat cu contul de Facebook?

Următorul pas este conectarea catalogului de produse cu contul de Instagram. Tot ce trebuie să faci este să selectezi catalogul pe care dorești să-l folosești din Catalogue Manager și din tab-ul Channels, selectezi Instagram Shopping și urmezi fiecare pas.

După cum îți spuneam, acest nou tip de audiență îmbină partea de Social Media cu parte de Ads deoarece după ce ai implementat shop-urile, în momentul când realizezi o postare cu focusul pe produse, vei avea posibilitatea să le etichetezi. Astfel, utilizatorii sunt la un click distanță de pagina de produs.