Recent s-a anunțat că în strategia de promovare nu vom mai putea folosi audiențele prin care să retargetăm utilizatorii care au trimis mesaje pe pagina de Facebook sau pe contul de Instagram a business-ului. Dar acest lucru nu te va împiedica să realizezi campanii dedicate pentru a primi mai multe chat-uri.

Sunt cazuri de business-uri în care funnelul clasic, în care utilizatorii intră pe site și plasează comanda, nu se aplică pentru tot publicul țintă. Poate ai produse pentru care trebuie să oferi asistență, poate targetezi un public mai în vârstă care nu se descurcă să plaseze o comandă online, poți testa campanie dedicate pentru mesaje.

Alege obiectivul corect

Pentru a implementa o campanie pentru mesaje trebuie să alegi obiectivul “Messages”.

Alege destinația mesajului

Ai trei opțiuni:

  • Click to Messenger – vei livra reclame care vor conține buton de Call to Action “Send Message” și se va deschide chat-ul business-ului
  • Sponsored Message – vei trimite un mesaj tuturor persoanelor care au interacționat cu chat-ul tău cel puțin o dată
  • Instagram Direct – este similar cu Click to Messenger, doar că această reclamă va rula doar pe Instagram

Creează reclama

Pe lângă câmpurile normale de la o reclamă trebuie să implementezi template-uri de mesaje pe care utilizatorii să le vadă în momentul când accesează chat-ul.

Personalizează cât mai mult template-urile astfel încât să menții tone of voice-ul, poți să adaugi imagini sau videoclipuri reprezentative pentru brand-ul tău. Analizează mesajele primite, implementează cele mai frecvente întrebări pe care le primești și încearcă să realizezi răspunsuri automate. 

În plus, este important să răspunzi cât mai rapid posibil. Best practices recomandă să revii cu un răspuns într-un interval de până la 24 de ore, dar cu cât răspunzi mai rapid și cu cât ești mai amabil, cu atât procesul de convertire a utilizatorului în client va deveni mai ușoară.