Un pas important în promovarea online este analizarea datelor astfel încât să ajungi la publicul țintă. Acest termen se referă la persoanele care ar comanda imediat de la tine de pe site. Partea de Google este mai ușor deoarece utilizatorii îți caută business-ul sau produsele pe care comercializezi. În momentul când ei realizează research, efectuează câte o căutare și astfel se vor afișa reclamele.

În promovarea pe Facebook și pe Instagram, trebuie să ajungi la publicul țintă folosindu-te de interese pe care le au. Dacă ești la început cu promovarea, trebuie să-ți creionezi câteva profile de persoane care ar comanda de site. În funcție de aceste profile poți începe să implementezi campaniile dedicate pentru traficul rece/ nou.

Dacă ai rulat campanii și mai ales, dacă ai avut targetare broad, poți analiza datele strânse și să le segmentezi, iar mai apoi să implementezi cât mai targetate. Toate aceste informații le găsești folosind opțiunea de Breakdown.

Breakdowns le vei găsi în Ads Manager, în partea dreaptă a meniului.

  • Breakdown by time

Folosind această opțiune, datele vor fi afișate pe fiecare zi/ săptămână/ lună. Este un raport bun de analizat pentru a observa tendințele zilnic, de exemplu, mai ales dacă se rulează campanii pe o perioadă scurtă de timp.

  • Breakdown by Delivery

Această opțiune are o varietate de filtre:

  • Age
  • Gender
  • Age and Gender
  • Business Locations – această opțiune este valabilă doar dacă folosești Dynamic Page Location Targeting, unde Facebook afișează anunțurile din locația cea mai apropiată a utilizatorului.
  • Country – divizarea datelor în funcție de țară
  • Region – divizarea datelor în funcție de județ
  • DMA Location – Designated Marketing Area
  • Impression Device – divizarea datelor în funcție de device-uri (Android smartphone, Iphone, Ipad etc.
  • Platform – Facebook sau Instagram
  • Platform & Device
  • Placement
  • Placement & Device
  • Product ID – este valabilă doar dacă se folosesc reclame cu produsele preluate din catalog
  • Time of Day (Ad Account Time Zone)
  • Time of Day (Viewer’s Time Zone)

În funcție de aceste date, mai apoi poți lua concluzii, de exemplu: să implementezi campanie separată doar pentru Instagram deoarece acolo, segmentul de public 18-25 convertește mai bine decât pe celelalte plasamente.

  • Breakdown by Action
  • Conversion Device – arată volumele de date, dar împarte și costul/ CPA
  • Post Reaction Type – arată câte și ce tip de reacții
  • Destination
  • Video View Type
  • Video Sound – divizează datele în funcție dacă videoclipurile s-au vizualizat cu sonor sau nu
  • Carousel Card – este valabilă doar dacă se folosesc reclamel Carousel 
  • Instant Experience Component – este valabilă doar la nivel de reclamă
  • Breakdown by Dynamic Creative Element

Dacă folosești Dynamic Creative, folosind Breakdowns poți vedea date în funcție de vizual, URL, text și call to action. Analizând un astfel de raport, poți înlocui elementele care nu performează după cum îți dorești.